Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16701 til 16720 af 52678
-
Valg af 4. A-niveausfag
ForumindlægHej med jer Jeg står i den situation, at jeg nu skal vælge et fjerde fag på A-niveau. Jeg er under den nye reform og er på studieretningen Mat A, fysik B, kemi B. Jeg kan vælge at opgradere enten fysik, kemi, engelsk eller tysk til A-niveau, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal vælge. Jeg ha... -
brøker helpp..
ForumindlægHvordan regner man disse opgaver ud.. vil gerne have gode forståelige forklaringer 1 ) 6 * 2/9 og 1 2/9 * 4 3/4 2) 5/9 :9 og 2 5/7 : 3 5/9 3) 7 1/6 - 5 7/8 og 3/5 - 1 3/7 4) 2 1/2 + 2/7 og 3 3/8 + 2 4/7 -
fission
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 3 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i slutti... -
Vindmøller
ForumindlægHej alle Jeg har i en tema uge, fået en opgave for som er i faget mellem fysik og matematik. Men jeg kan virkelig ikke huske hvordan jeg skal løse opgaverne. til at starte med har jeg kigget på billede og og lavet et skema: x | 20 | 29 | 47 | 86 | 120 | y | 100 | 225 | 660 |... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
Witczak!!
Forumindlæghej witczak!Skriver for at sige tak, fordi du tager dig tid t at rette stile for dem, der ikke kan få hjælp andre steder. ink. mig, som virkelig ville blive glad hvis du (eller andre som er rigtig gode t tysk) ville rette denne oversættelse for mig (?) På forhånd 1000-tak! :Zwei faulen TypenHans-... -
Rettelse (Haster)
ForumindlægJeg har en tekst her jeg gerne vil vide om gir mening. Og om der er nogle store fejl jeg skal have rettet. Hvertfald de 2 sidste linier. Der skal stå noget lign; .. vores famile, vores venner, og selv mennesker vi ikke kender. Altså det er om at blive dømt af andre, når man er "anderledes&... -
ret min stil om min praktik taak
Forumindlæghey alle sammen nogen der vil finde fejl i min stil??? Am Donnerstag: Wir versammelten uns in die Klasse und schrieben ein List über die Dinge, die wir kaufen sollen. Wir durften nämlich Danfoss Universe besuchen. So am Donnerstag ging ich mit einer Lehrerin und wir kauften ein für Freitag. Dan... -
tysk...HASTER!
ForumindlægMeine Freundin Julie ist die beste Person in der Ganze Welt. Sie ist mein beste Freundin und wir sprechen sehr einfach mit einandern, und ich kann sie alles erklären. Sie wohnt in Copenhagen auf Dänemark, und lebt in einem grossen Haus mit seine Eltern. Sie hat fünf Geschwister, zwei Schwester un... -
Lærere
ForumindlægHvis man nu er utilfreds med ens lærer, skal man så sige det tik personen? eller skal man gå ind på kontoret til ledelsen og sige man er utilfreds med den og den lærer?? -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
FSA Eksamen...
ForumindlægHej med jer =) Jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. Der er kommet ny reform så vi skal lave en disposition om en personlig redegørelse, den skal vi snakke om i 5 min derefter trækker vi et spg som mig og læreren snakker om i 15 min. jeg har lavet dispositionen så både min lærer og c... -
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
fysikeksamen 2005
ForumindlægHej.Jeg går i 3.g og har fysik på A niveau. Jeg ville rigtig gerne se en besvarelse af eksamensopgaverne i fysik 2005. Er der ikke en, som har været oppe til skriftlig eksamen i fysik i 2005, der er så søde, at gøre deres opgave tilgængelig her på studieportalen.På forhånd tak. -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER.
ForumindlægMin linje på mit gym, lyder på at jeg har fysik på B men, har taget det på A nu. mine årskarakter på B lød på ( 10/10) og i fysik a fik jeg (7/7) hvad sker der hvis man fx. dumper skrifligt fysik a ??? -
Ulovlig salg af eksamensopgaver
ForumindlægJeg vil lige gøre opmærksom på tråden SÆLGER - Fysik A opgaver til d. 1-06-2016 under fysik hvor en bruger vil sælge eksamensopgaver. Eksamen finder sted i morgen Sælgeren CrazyPoPcorn har også sat dem til salg i flere tråde under fysik -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Metode og teori
ForumindlægHej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..? -
Bliver standpunktskaraktererne lagt sammen?
ForumindlægHalløj studieportal :-).. kunne ikke finde en tråd med dette, så lad os da slå den op:) Jeg startet på STX, 1.G efter sommerferien og var skoleklar. Så i starten af året dør en nær fra familien, og jeg går rundt og har ikke lyst til at være i skolen, men bare derhjemme og være " ked af det ... -
Matematik hjælp
ForumindlægEr der nogle, som vil hjælpe mig med, at regne disse ud? 248: 8 2345 x 6 54963: 9
