Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16701 til 16720 af 40404
-
Funktion - GåEt i StÅ
ForumindlægNogle der vil rette + kan bare ikke finde ud af det sidste Der er givet to funktioner: f lineær med hældingskoefficient a = -3 og punkterne (x, y) = (0, 16) ligger på grafen for f. g er eksponentielt aftagende med forskriften g(x) = 20 · 0,5x. Bestem en forskrift for f svar = f(x)=-3x+16 ... -
Nogen der har lyst vil hjælpe??
ForumindlægJeg har tysk på højniveau (hep hey) og det er første gang jeg skal afl. i morgen så jeg vil høre om der er nogen der måske lige vil rette de allerværste fejl? her er teksten på dansk:De sidste 9 måneder af den anden verdenskrig var de blodigste såvel for de allierede som for Tyskland. De sammensv... -
Hjælp er håbløs bagud
ForumindlægHey jeg er en fyr som har valgt at læse tysk på fjernundervisning fra folkeskole niveau til Gymnasiel B niveau. Grunden til at jeg valgte det var at jeg ikke bestod Spansk til min studenter eksamen sidste år. Jeg er dog kommet så langt bagud på grund af en indlæggelse, at jeg er nået til den er... -
(U)hyggeligt med både skr. og mdt. tyskeksamen!
ForumindlægMine gymnasiedage er nu talte... Inden jeg skulle have min eksamensplan udleveret sagde jeg: "Bare jeg ikke skal op i tysk og geografi, så er jeg lykkelig." - Karakterene der skulle forbedres eller bibeholdes er hhv. 10 og 11, hvilket umiddelbart virker som et uoverskueligt projekt?! Me... -
Adjektiver
ForumindlægHej allesammen..Jeg har lavet nogle engelske sætninger, oversat fra dansk af... Den danske oversættelse har jeg fået skrevet ned endnu, men håber da alligevel at i vil rette dem samt at i kan forstå de forskellige sætninger.Engelsk:1. She borrowed the biggest and newest house.2. There is no furth... -
spørgsmål til et par sætninger
ForumindlægDa jeg er ved at lave en oversættelse med passiv er jeg lidt i tvivl om denne sætning. jeg ville sige det som den tyske sætning 1, men her på siden har jeg fundet den som den tyske sætning 2.så er mit spørgsmål bare om sætning 2 er rigtig og hvorfor man siger sådanFra paris meddeles, at regeringe... -
Hjælp med at overrsætte
ForumindlægOkay så jeg har en opgave for hvor jeg skal oversætte korte sætninger til tysk.. Men er skide dårlig til det og kan slet ikke det med at flytte rundt på orderne, håber i vil oversætte sætningerne for mig (De er korte) :) 1) Jeg elsker at hører musik fordi det er afslappet. 2) Jeg nyder at synge... -
Er du egnet?
Forumindlæg...til at være astronaut!Jeg faldt over denne sjove test.http://www.rummet.dk/astrotest/astro.htmlDen er inddelt i 3 typer opgaver: Helbredstest, personlighedstest og mentalkapacitet-test.Den er faktisk ret sjov. Lad mig høre jeres resultat ;) -
Kredsløb opgave
ForumindlægDet er opgave 4.5 a jeg har svært ved at løse, eftersom jeg er forvirret, er der en der gider at forklare mig hvad jeg skal gøre? :) -
Looping
ForumindlægHej Hvordan ville I forstå det her? -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
SP: Hvorfor gider vi?
ForumindlægHvorfor bliver nogle brugere ved med at svare på spørgsmål efter spørgsmål? Hvordan holder f.eks. en Lektieguru som mathon hjulene i gang? Det må jo være interessant - eller hvad? Er det en form for selvrealisering? -
Hitlers tale til generalerne
ForumindlægHej, jeg sidder og skal kigge på Hitler's tale til generalerne d. 3 februar 1933, men kan ikke helt få styr på hvad det er præcist, han siger. Jeg forstår selvfølgelig nogle af hans hovedpunkter, men har specielt svært ved at forstå punkt nr. 3. Jeg skal analysere talen, er der nogen som ha... -
Hurtig hjælp
Forumindlæghej håber nogen ka hjælpe mig hutigst muligt, skal nemlige aflevere i morgen.. jeg plejer ikke at have særlig mange fejl.. men ville blive meget gald hvis der er nogen der gider hjælpe med at fjerne de sidste fejl: Det er skrevet i formen passiv.. Dansk: Hvor bliver kaffen serveret? Han passes... -
Rettelse af 5 små sætninger.
ForumindlægHej. Vi er i gang med at øve genitiv, og skal derfor oversætte følgende fem sætninger til fransk. 1. Det er pigens taske - C'est la sac de le fille. 2. Bilens chauffør er fransk - La chauffør du voiture est francaise. 3. Journalistens arbejde er svært - La travail de jounaliste est diff... -
haster lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige som søger lektiehjælp i Tysk. Jeg har begge fag på A niveau. Jeg går i 3gbor i glostrup og har derfor hårdt brug for hjælp, så jeg kan få en god eksamenskarakter til sommer. og jeg er virkelig skod til tysk gram jeg betaler gerne. -
FSA emne 2014
ForumindlægHejsa :) Er der nogle, som kan fortælle mig hvilket enme, som der var til afgangsprøven i skriftlig tysk sidste år? Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen, og har aldrig lavet en tysk stil før, da jeg først lige er rykket op i 9. klasse (skulle have gået i 8.klasse). Jeg vil gerne bare lige ... -
Tvivl om sein/haben
ForumindlægHej! Som enhver tysk-elev ved, bruges sein selvfølgelig som hjælpeverbum ved bevægelse og haben ved stilstand. Men jeg er alligevel kommet i tvivl om brugen af de to verber, især når jeg læser eksempler som dette: Sie war schön gewesen. Her er der vel tale om stilstand, selvom der bruges sein? -
Navneords køn?
Forumindlæghej alle sammen. har fået denne lektie for af min lære hvor jeg skulle finde navnordets køn på tysk men jeg har desvære mistet min ordbog. så ville bare høre om nogle af jer ville finde ordenes køn til mig? Ord: werkstatt - wagen (bil) - genselle - moped - geld - alte auto - freund - wochenende. -
Unfair karakter
ForumindlægHey folkens. Jeg står i den uheldige situation, at jeg idag har fået en tyskstil tilbage, som jeg mener, burde få en højere karakter end 7. Min lærer er selv tysker, og jeg har på fornemmelsen, at hun grundet hendes omfattende forståelse af det tyske sprog giver hele klassen lavere karakterer, en...
