Resultater: 16741 til 16760 af 436512
-
matematik
Forumindlæg -
defination af fysiske begreber?
Forumindlæghejsa alle... jeg står overfor en fysik B mundtlig eksamen og kunne godt tænke mig at finde noget stof omkring det at definere nogle fysiske begreber... med det mener jeg at hvis man feks. bliver spurt om hvad er strøm eller hvad forståes ved kinetisk energi etc.. det jeg håbede på var at kunne f... -
Karakterer i ikke-afsluttende fag
ForumindlægHej, Hvad kan mine karakterer i ikke-afsluttende fag betyde? Altså kan min karakter i eksempelvis idræt i 1g eller 2g påvirke min afsluttende karakter, der gives i 3g? -
At gøre rede
ForumindlægHvad menes der med at man f.eks. skal gøre rede for et forsøg som man har lavet. Skal man blot gennemgå hele forsøget punkt for punkt, og fortælle hvad man gjorde og hvorfor bare mere uddybende? -
Ernst og lyset
ForumindlægHej. Vi er 2 der lige sidder og arbejder med kortfilmen ernst og lyset, og er kørt lidt fast. Så hvis der er nogen der lige har en kvik ide/viden om fortolkning af lyd og lys i denne film ville det være en stor hjælp. Mvh. Suppen. -
Positiv ELISA test.
Forumindlæghej. Vi har i skolen lavet en Positiv ELISA-test, og nu har vi fået en raport, hvor vi skal beskrive hvad vi gjorde i forsøget, altså, skal vi beskrive fremgangsmåden, skrive teori osv. Problemet er bare, at jeg var der ikke, da vi lavet forsøget, så jeg ville spørge, om er er nogen, som kan h... -
En lille sætning mangler hjælp
ForumindlægDet drejer sig om sætningen: Målene lader sig omtrent indele i individuelle og nationale værdier. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde de rigtige engelske udtryk, til at beskrive det med :/ Håber at der er en venlig sjæl, der har lyst til at hjælpe. -
trigonometrisk funktion
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde en beskrivelse af hjertets sinus rytme som trigonometrisk funktion? Sandgaard -
Nyrerne
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med eksamen, og jeg kan simpelthen ikke forstå nyrene. Er der nogen som kan forklare mig selvle filtrationen, reabsoptionen og sekretionen? jeg ved godt, at det er et stort spørgsmål, men det kunne virkelig være dejligt, hvis der er nogen, som ville svare på det. Alts... -
Mississipi burning
Forumindlægnogen der har set denne film og vil give mig et referat om den ? -Taaaaak -
reducer-hjælp
ForumindlægHvis man nu fx skrev 2a(2a+2b). 2a*2a=4a^2. 2a*2b? det kan jo ikke ganges sammen så hvad er det nu der så sker :s ? 2b bliver bare stående ikk? Så svaret bliver 4a^2+2b? -
Linjen l er tangent? :O
ForumindlægOpgave 14 En linje l har ligningen y =−2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f (x)= x^2 +bx+c i punktet P(1, f (1)) . a) Gør rede for, at f ′(1)=−2 og f (1)=−1, og bestem tallene b og c . Jeg elsker matematik, men når man har sid... -
Sikke noget Geil.
ForumindlægDansk:Det er en sommerdag i Berlin. Lola og Manni er ca.20 år gamle og et kærestepar. Manni arbejder som kurer for bilsvindler (Autoschieber). På denne dag går alting skvæt(schief gehen) for ham. Da han forsøger at flygte fra kontrollører i undergrundsbanen, glemmer(vergessen)han en plasticpose m... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
Fag til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
Landolt's forsøg
ForumindlægJeg skal vise, da der er tilsat HSO3- i underskud i forsøget. Reaktionsskemaerne ser således ud: 1. 2 IO3– + 5 HSO3– → I2 + 5 SO42– (dette er den samlede reaktion, men delt i de to nedenunder) 2. IO3– + 3 HSO3– → I&nd... -
Integralreging
ForumindlægHej studieportals-venner Jeg failer lidt (meget) til matematik, så kunne godt bruge noget hjælp af nogle kloge matematikhoveder Opskriv regneregler til integration af funktionerne f(x) = b f(x) = ax + b f(x) x^n (hvor n er et naturligt tal f(x) = 1/x , x > 0 f(x) = k^kx , k# 0... -
Parabler
ForumindlægHey, jeg har et problem med en advanceret opgave omkring parabler.I kan se spørgsmålene på http://www.shadowweb.frac.dk/mathelp.gif På forhånd tak :) -
Ventriklen
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig de 3 faser i ventriklen, så det er forstående og kan forklares til eksamen? Og hvornår de korte reflekser bruges, og hvornår de lange reflekser bruges? Tusind tak på forhånd! Håber, I kan hjælpe en pige, som er ved at falde død om af angst pga. eksamen! -
Hvor mange mulige forskellige kombinationer kan du lave af bogstaverne H A N N A H
ForumindlægJeg ved ærligt talt ikke hvordan jeg kommer videre, eller hvad jeg skal søge/læse for at finde ud af det.
