Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 16741 til 16760 af 35510
-
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Universiteter i Storbritanien
ForumindlægHey Folkens! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvordan det er at komme ind på Universiteter i Storbritanien (især Oxford, Cambridge osv.)Vil gerne høre om deres adgangskrav til studier så som psykologi, jura og "social sciences" osv. Jeg er selv IB-elev, hvis det skulle hjælpe. ... -
TI-89 eller TI-92
ForumindlægHejsaa... :D Har lige et spørgsmål. Jeg skal på gymnasiet næste år, og vi fik at vide, at vi skulle få skaffet os en texas ti-89 lommeregner. Jeg har en texas TI-92. Det er jo en nyere model, så jeg kan vel godt bruge den, ikk? Eller SKAL det præcis være en TI-89?? Håber der er nogen der ... -
Droppe ud eller ej?
ForumindlægHej. Jeg går lige nu i gymnasiet i 3.G, og har ca. ½ år tilbage. Jeg har det super med de andre på gymnasiet, og min klasse er helt fin. Jeg har bare et problem: Jeg er simpelthen så træt af min skole, så det halve kunne være alt for meget. Timerne, lærerne, emnerne, opgaverne - det er alt samme... -
SNYD!!!???
ForumindlægEr det snyd at skrive af fra en gammel opgave man har skrevet og afleveret i løbet af skoletiden? Håber nogen kan svare, for kal op til mi sidste skriftlige om ikke så længe -
142 kasser øl
ForumindlægSe, "i gamle dage" var det jo sådan, at et 13-tal betød, at man skulle give en kasse øl. Men nu er det jo blevet erstattet af det lidt mere opnåelige 12-tal. Skal der gives en kasse pr. 12-tal får man ret mange kasser øl, og familieformuen brændes således af hos de heldigste. Så derfor... -
Jura
ForumindlægHej! Jeg beklager hvis jeg stiller spørgsmålet under en forkert kategori, men jeg kunne umiddelbart ikke finde en kategori der passede bedre. Sagen er den, at jeg starter på Jura på KU om et par uger. Jeg kommer direkte fra gymnasiet og er derfor grøn når det gælder læseteknikker på uni. Er d... -
Fysik og kemi før min mundtlige prøve
ForumindlægHej Er der nogen som ved ved noget neutralisation. Hvad er neutralisation? Hvad brug/kan neutralisation? Hvad anvendes neutralisation? -
religion - 3.g
Forumindlægjeg skal have religion i år, og vil gerne høre hvad det generelt går ud på og er det et svært fag ? Mia -
Fysik afgangsprøven
ForumindlægNogle der har været til fsa i fysik, der har nogle notater og forsøg til temaet Vekselsstrøm. Disse forsøg er: Vekselsstrømskurven Ensretter og brokobler Generatorens opbygning m. oscilloskop Hvordan bruges vekselsstrøm i transformatoren? Jeg er ikke så god til fysik så ville sætte ... -
forholdet mellem medborgerskab og statsborgerskab
ForumindlægHej I kloge hoveder. Jeg skal til at skrive en eksamensopgave i KLM hvor jeg bliver spurgt om følgende: Hvad er forholdet mellem statsborgerskab og medborgerskab. Jeg har startet med at redegøre for hvert enkelt, men det er jo ikke nok. Hvordan kan jeg eventuelt gribe det an udover at give en def... -
Leverpostejmad: Fordøjelsessystemet
ForumindlægNogen der har en ide om hvad der sker med en leverpostejmad på vej gennem fordøjelsessystemet? -
Fri Adgang
ForumindlægHvad menes der egentlig når der står der er fri adgang til en uddannelse bare man opfylder de specifikke krav. ? Betyder det så at man altid er sikret på at komme ind og læse den uddannelse uanset hvor den er placeret på en prioriterings såfremt de uddannelser man har søgt før den siger nej til ... -
Udsættelse af AT
ForumindlægHej folkens! I denne uge (uge 3, red.) skal vi skrive AT om Kampen for det gode liv, der var eksamensopgave sidste år. Problemet er, at jeg lå i sengen med influenza mellem mandag aften d. 13. og hele tirsdagen d. 14. Nu sidder jeg, kort før opgaven skal afleveres, uden at have skrevet noget som... -
Venstre eller højre?
ForumindlægJeg skal placere nedenstående politiske udsagn, så jeg fortæller, om de hører til venstre eller højre side på henholdsvis den værdipolitiske eller fordelingspolitiske skala. Kan I hjælpe mig med dette? 1. Bilerne skal ud af byen. 2. Den fri abort skal afskaffes. 3. Alle over 15 år skal have ste... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ... -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, altså tage skolen seriøst og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke så god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er også virk... -
Synes I jeg skal klage...
ForumindlægHej. Jeg ved ikke om det er muligt at klage over årskarakterer, men jeg har fornyligt set min afsluttende årskarakter i engelsk A hvor jeg har fået 10. Men i de sidste to standpunkskarakterer havde jeg fået 12. Jeg har alt haft 14 afleveringer i engelsk hvor jeg i alle sammen har fået 12, undtag... -
Gode råd?
ForumindlægUndskyld hvis der allerede har været en million indlæg omkring dette, men jeg kunne ikke finde nogen.Jeg føler mig lidt usikker til mundtlig mat i folkeskolen. Jeg skal op på onsdag, og tænkte at jeg ville øve mig lidt inden da. Er der nogen af jer, som har nogle gode råd til mig? :) Og er der no... -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt...
