Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16741 til 16760 af 62610
-
Skæringspunkt mellem plan og linje
ForumindlægHej Jeg har fået givet: plan og linje: α: 2x-5y+3z-26=0 L: (x,y,z) = (5, -2, 0) + t(-9, 0, 3) jeg skal beregne skæringspunktet mellem linjen og planen, og det gøre jeg på følgende måde: 2*(5+(-9t)-5*(-2+0t)+3*(0+3t) - 26 = 0 ⇒ 10-18t+10+9t-26=0 ⇒ -6+9t = 0 ⇒ t = 6/9 = 0,667 ... -
kold krig
ForumindlægHej SP nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål. 1) Hvad er forskellen på traditionalister og revisionisters tolkning af den kolde krig 2) Hvad forårsagede det sovjetiske "tøbrud" og hvad medførte det? 3) Hvad skete der med Tyskland efter Stalins død? 4) Hvad gik den såkaldte &quo... -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana... -
9/11 og historiefagets rolle?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive om USA9;s sikkerhedspolitik efter 9/11 i samfundsfag og historie. Desuden skal jeg undersøge/diskutere, hvilken indflydelse USA selv havde på angrebet. Mit spørgsmål er: Hvordan inddrager jeg bedst historiefaget? Især taget betragtning af, at all... -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Sætninger
ForumindlægNogen der kan omformulere sætningen: "Dette er også med til at gøre historien mere levende, og med til at understrege at fremmede ikke føler solidaritet med hinanden" og bruger ikke FOREGÅR i sætningen: Denne skiften mellem synsvinklen forgår/foregår gennemgående på en klassisk og overs... -
Adjektivernes tredje gradbøgning
ForumindlægEftersom at de adjektiver som ikke er "hverdags"-agtige skal være bagved ved substantivet.. skal disse sætninger så opstilles sådledes? Han fortalte den bedste historie Il dit histoire le meilleur Det er den mest interessante bog C9;est livré le plus intéressant Håber nogen k... -
Både induktiv og Hypotetisk deduktiv metode??
ForumindlægHej. jeg sidder og skal til eksamen i AT i morgen men jeg er i tvivl om metode delen. Jeg har Historie og biologi. jeg har så ved hjælp af empiri fra begge fag fundet frem til en hypotese, denne metode er induktiv ikke? Herefter hvis jeg tester min hypotese bruger jeg så hypotetisk deduktiv me... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (; -
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
sproglig HN skr. eks
ForumindlægHeyHvordan gik det jer i dag? personligt synes jeg selv det var en rigtig dårlig historie. Der var ikke meget guf i den, og noget værre romantisk pladder. Jeg kunne alligevel ikke rigtig finde ud af om den handlede om kærlighed eller om det i virkeligheden bare var sex? Synes til gengæld oversætt... -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
krisen i Mellemøsten?
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen, og sidder lige i øjeblikket med emnet mellemøsten. Jeg vil gerne kunne fortælle lidt om hvad der sker i mellemøsten for tiden, men har ikke fulgt med i nyheder og kan ikke rigtig finde noget på nettet. Er der nogen der kort kan informere mig om dette, ell... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
enevældens fald og dansk demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til historie eksame og kan ikke fatte hvad der sker i perioden 1849-1901. hvem har magten? Er det første gang vi får en statsminister i 1901 ? nogen der kan forstælle mig kort og godt hvad der præcis sker efter 1849? håber nogen kan hjælpe KH Anna -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU9;s hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig?
