Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 16741 til 16760 af 101232
-
IB elever hjælp mig!!!
ForumindlægHej.jeg går i 10. klasse og skal til at skrive OSO-opgave, jeg vil skrive om IB kurset, er der nogle nuværende eller tidligere elever som jeg må interwieve?????Hvis du skulle kunne hjælpe mig, så kan jeg kontaktes pr. mail [email protected]! -
FN som arena og aktør
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme? -
Spørgsmål om Tito
ForumindlægHej jeg ville lige spørge inde på siden, om der var nogle der ved lidt om Jugoslavien og dens opløsning, og specielt om Tito:Mit spørgsmål er nemlig hvilket parti han hørte til eller var han en blanding af noget, altså f.eks. var han en blanding af kommunisme/socialdemokrat... vil gerne høre svar... -
jordskælv...i tyrkiet...
Forumindlæghejsa alle sammen, kan i ikke lige hjælpe mig med følgende spørgsmål:a)jordskælvet i Tyrkiet i år, målte "kun" 6.4 på Richterskalaen og alligevel var skyld i, at over 600 mennesker døde. Hvorfor tror I, at dette jordskælv var skyld i, at mennesker døde, når andre kraftigere jordskælv i ... -
"Card holder" - hvad er det?
ForumindlægOkay, det her har nødvendigvis ikke noget med skole at gøre, men jeg er desperat! - jeg er igang med at bestille noget på nettet - på en amerikanske hjemmeside -. jeg har skrevet mit kort nummer, udløbsdatoen/året og de sidste tre cifre man har bag på kortet (navnet kendes ikke). Så er der et... -
Danmark og Euroen
ForumindlægHvilke fordele og ulemper kan der være for Danmark og DT Group ved at Danmark ikke er med i Euroen? -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
Spansktalende geni søges
ForumindlægLige meget om du er dansker, svensker, koreaner osv. bare du kan tale/skrive spansk.Skal til spansk eksamen til sommer, men er bange for at knække sammen under eksaminationen.Derfor leder jeg efter én eller flere der gider at skrive til mig (på spansk) enten herinde, pr. mail eller via. MSN, så j... -
imperialisme
Forumindlægi dag er Afrika verdens fattigste verdensdel. Tror du, at europæernes erobring af Afrika sidste i 1800-tallet har haft betydning for denne fattigdom. -
Blackout :s
ForumindlægHar fået et lille blackout. Nogen der kan hjælpe mig med at få samlet trådene op igen?1. Hvorfor var Østeuropa en trussel for Danmark frem til 1990?2.Hvorfor var Danmark bundet af vores placering i den Kolde Krig? -
Samfundsfag-notér?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen på mandag, og skal op i samfundsfag. Jeg har notér selv, men heller flere end ikke for mange, hvis i forstår? Så hvis nogen af jer har nogle notér på jeres computer, som i kan sende på mailen, vil det være godt! -
Samfundsvidenskabelig basis uddannelse på RUC?
ForumindlægHej alle. Kom desværre ikke ind på Jura, som jeg ellers blev mere og mere sikker på er min drømmeuddannelse. Og nu virker næste år bare endnu mere umuligt, da jeg er student fra 2007. Så tror jeg må droppe Jura'en, og prøve at kigge andre veje. Desværre. Føler virkelig at jeg må igang i år, s... -
Festmusik??
ForumindlægHEy jeg har lige fået virus på min computer, så har lavet en "recovery" på den, så alt er jo self slettet.. så ville lii høre om i kan komme med 5-10 fede festsange, (ska nemlig holde fest) og kan jo ikk lige huske alle kunstnere/titlerne så ville høre om i kan hjælpe mig?? bare nævn no... -
hmm?
Forumindlæghvad vil det sige, hvis man siger at et land er bilateral i forhold til EU?? -
eu
Forumindlæg1-EU's historie 2.EU's opbygning. ( kommissionen, ministerrådet,parlamentet,domstolen mm. ) 3. Hvad beskæftiger EU sig med. 4. Din holdning til EU hvordan tror du eu vil udvikle sig i fremtiden .. -
Handel
ForumindlægHej.. Har et pr. spørgsmål.. Hvis nu man havde bestilt et eller andet vare fra et andet land (vha. CISG- internationalie købelov).. Hvad vil man får ud af selv at tage derhenne istedet for at bestille den herhjemme. Altså er det ikke næsten det samme? jeg tænker på eventuelle skader/erstatning o... -
Skriftlig samfundsfag 2012
ForumindlægJeg har trukket skriftlig samfundsfag og vil først og fremmest høre, om der er nogle der har nogle ideer om hvilke emner den kunne finde på at tage op? Dernæst: Er der nogen, der har gode råd til hvordan man læser op til skriftlig samfundsfag? -
Udviklingsteori og failed states - Somalia
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i AT på torsdag, og jeg har fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg har i min synopsis forklaret naturgeografiske og samfundsfaglige årsager til sultekatastrofen på Afrikas Horn, mere specifikt Somalia. Jeg føler dog, at jeg godt kunne tænke mig lidt mere teori... -
Haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal fremlægge imorgen om globalisering. Så der er et par spørgsmål jeg skal svare på, som jeg ikke rigtig kan komme videre. opg. 1 ... 1 - På hvilke områder dominere USA verden i dag? 2- Nævn konkrete eksempler 3- Diskuter positive og negative sider ved USA's rolle idag J... -
albedo-effekten
Forumindlægville lige spørge hvorfor er det at vand og is reflektere det meste af sollyset mens jorden absorbere lyset...
