Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16781 til 16800 af 77388
-
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Studieretning
ForumindlægHej, jeg er blevet en MEGET forvirret pige. Jeg går i 9. klasse lige nu og selvfølgelig skal man tage stilling til hvad man skal efter folkeskolen. Jeg har beslutten en 10. klasse på et gymnasie, senere vil jeg på gymnasiet da det er et krav (skal læse til jura). MEN, selvfølgelig bl... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Hvilke opgaver?
ForumindlægHej Hvilke opgaver skal man være igennem i 8 og 9 klasse og blandt andet gymansiet. Hvad har i lavet da I var i de her klasser. -
SNYD!!!???
ForumindlægEr det snyd at skrive af fra en gammel opgave man har skrevet og afleveret i løbet af skoletiden? Håber nogen kan svare, for kal op til mi sidste skriftlige om ikke så længe -
Hjælp til "Kjærestefolkene"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i dansk eksamen imorgen(folkeskolens afgangsprøve), men har et spørgsmål. Jeg skal fokusere på eventyret " kjærestefolkene", men jeg forstår ikke det med at bolden siger at den har en prop i livet??? Jeg håber at der er nogle venlige personer som gider at sva... -
Passé Simple
ForumindlægHej med jer. Jeg er lige begyndt i gym med fransk fortsætter B. Jeg kan allerede forudse, at det kommer til at være nogle laaange timer. I folkeskolen lå jeg øvre middel, men det er jo trods alt folkeskolen. I min nye klasse taler 40% rimeligt godt engelsk svarende til 10-11 i min gamle klasse. ... -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
Plantecellens og dyrecellens cellvæg
ForumindlægHej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse. -
Færdighedsregning
ForumindlægHej:) Imorgen har min lærer arrangeret en dag på fire timer hvor vi skal løse en 9. klasse færdighedsprøve. Vi må medbringe alle form for noter og tideligere prøver/svar. Jeg vil bare hører om der er nogen der har tips eller formler der er nødvendige. På forhånd tak:)! -
Bestået eller ej?
ForumindlægHej jeg har et hurtigt sprøgsmål. jeg har fået 00 i min mundtlige eksamen, og mit standpunkt siger 02 / 02 i hhv. skriftligt og mundtligt, dvs at samlet ligger snittet i mat vel under 02, dvs, ikke bestået. Hvad har det af betydning for mig, og hvad kan jeg evt gøre ved det? -
Forstår ikke Danmark mit fædreland
ForumindlægHej Jeg er igang med at analyserer "danmark mit fædreland", som jeg skal op til eksamen i i næste uge.(det haster) Problemet er bare at jeg ikke forstår teksten så godt, da ordene er lidt gammeldags. Det ville være en stor hjælp hvis nogen kunne give mig et resume af de 4 strofer. Hå... -
hvordan fungere solcellen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fælles fagligt forløb til eksamen. Jeg skal forklare hvordan en solcelle fungere, og kan uanset hvor mange gange jeg læser det ikke forstå det. Det er det med hvad der sker inde i solcellen med et p-lag, absorptionslag og n-lag. Hvis der er nogen der ved noget om det ... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
A
Forumindlæghey everyone jeg håber i kan hjælpe mig lidt for er selv lidt tom for ideer. Jeg skal til at skrive min AT opgave (3g) her meget snart og jeg har valgt fagene Fysik A og Samfundsfag C. Nu er der bare det at jeg ikke rigtigt kan finde på et emne, der dækker de to fag og som samtidigt virker spæ... -
Hvilket gennemsnit tæller?
ForumindlægDer er i vores klasse stor tvivl om hvilket gennemsnit, der tæller, som adgangsgennemsnit til universitetet. Er det årskarekterene eller eksamensgennemsnittet der tæller? Eller er det en blanding hvor eksamenskarekterene erstatter standpunktkarekterene? Det skal i øvrigt siges at vi er på den ... -
egnet eller uegnet til gym
Forumindlægjeg går i 9. klasse nu. vi får snart af vide om vi er egnet til gymnasiet. jeg er bange for at jeg er uegnet. men jeg skal på efterskole efter 9 klasse. er der nogle der ved om det så er lærerne fra folkeskolen eller efterskolen, der skal sige om man er egnet eller ej? :) -
STX eller HF
ForumindlægHej!!!! i 9 klasse døde min far og det resulterede i et kæmpe sammenbrud og spiseforstyrelse. pga. af mit sammenbrud fik jeg karakterer på 00-02 så det var nogle fag som jeg faktisk ikke bestod til eksamen. Jeg fik derfor at vide at jeg ikke kunne blive til noget i den forstand så jeg valgte der... -
årskaraktere
ForumindlægHeeej alle ! det er sådan at jeg har fået: 00 og 02 i fysik b :/ betyder det så jeg er dumpet? og hvis jeg gerne vil læse til audiologi, hvordan kan jeg opfylde den drøm?? mit snit ligger på 6,7 og man skal 5,4 for at komme ind på uddannelsen :( det er så træls at jeg skal dumpe fysik!! men ka...
