Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16821 til 16840 af 117955
-
Muligt at skifte C-valgfag?
ForumindlægJeg har desværre fået en lærer i et valgfag på C-niveau, som jeg ikke bryder mig om (havde ham sidste år i 2g). Derfor kunne ejg godt tænke mig at skifte til et andet valgfag, men er det for sent nu? Vi begynder jo i skole i næste uge. -
Eksamenssæt Fragilt X syndrom
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en eksames opgave som hedder Fragilt X syndrom. Jeg er gået helt død i den og ville spørge om nogle måske ville kunne hjælpe med den? Hilsen signe :) -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
hvor meget skal der til for at bestå??
Forumindlægsom det lyder vil jeg lige høre, hvor meget der skal til for at bestå engelsk eksamen B-niveau 2.g?? med et 6 tal...kan man bestå med denne præstation:nogenlunde referatnogenlunde analyse: tema/budskabnogenlunde svag talende(sproglig kunnen)svag oversættelse af ekstemporal tekst -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Vacciner mod celler i immunforsvaret
ForumindlægHej! Jeg har fået følgende opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til: Diskuter brug af vacciner mod celler i immunforsvaret. På forhånd tak :) -
Forslag?
ForumindlægNogen der har nogen gode ídéer til emner, hvor matematik A kan indgå sammen med idræt B eller biologi B -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
Vækstrate
ForumindlægJeg har probs med flg. opgave: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1%. I en model for udviklingen i verdens befolkningstal antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem vækstraten og tiden (målt i antal år efter 19... -
Udtrækning af eksamensplan
ForumindlægHej alle sammen ! Som en stor del af jer her inde skal jeg også snart til at afslutte min studenter eksamen på stx. Mit spørgsmål er bare, hvordan det helt præcis forholder sig angående hvordan eksamensplanen udtrækkes, og om der er større chance for at komme op i nogen fag end andre ? Min stu... -
Eating Suger? Hvem skal have den?
ForumindlægHej Venner! Jeg forstår jer alle sammen ;) jeg har fået et par henvendelser. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at hjælpe.. Er der nogen som også kan hjælpe mig? jeg har en biologi C rapport jeg skal aflevere. Det er om muskel masse, somebody please help. Jeg er villig til at give eating suger og... -
regler for at tage et fag om
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg kan tage min engelsk på b niveau om. jeg har en hel hf eksamen. her har jeg engelsk på c niveau fra 2006. Dog har jeg en engelsk på b niveau fra 1996. kan jeg er ikke tilfreds med karakteren og jeg ska bruge b niveau for at komme ind på medicin studiet. jeg ta' den eksam... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Kan jeg nå at læse op!? :-(
ForumindlægJeg skal i forbindelse med min Bio. C eksamen kunne 38 figurer samt 150 siders pensum og jeg har 7 dage :-S kan det lade sig gøre? -
Respiration ligning
ForumindlægEn der muligvis kan forklarer mig respirationligningen? Denne her: C6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2O + energi == Respiration Fatter intet af den og skal til b.la til eksamen i den.. -
Hvordan belyser ens to fag ens hovedspørgsmål?
ForumindlægHej alle :) Der står at man skal skrive på sit talepapir hvordan ens to fag tilsammen belyser ens hovedspørgsmål?? Jeg har historie og biologi og om Kolera.. skal jeg så bare sige at historie og biologi belyser det på at de tilsammen giver et godt indblik i både boligforhold og selve bakteri... -
Beregne hovedstol og kassekredit - budget (haster)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til min eksamen i morgen, men er stødt på nogle problemer i en gammel eksamensopgave, jeg har forsøgt at løse. Det drejer sig om en opgave, hvor man skal lave et budget for de kommende 3 år. Man skal udregne restgælden på to banklån for at kunne opskrive bal... -
Første skoledag eller tage på ferie? Dilemma
ForumindlægJeg kan vælge mellem at tage på ferie og få fravær for 2 skoledag, eller droppe at tage på ferie og tage i skole i stedet. Jeg starter som 2.g'er efter sommerferien, så jeg føler lidt at de første skoledag er vigtige, da vi sikkert bliver introduceret til de nye fag: biologi og religion (begg...
