Studievejledning
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
Hej
Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :(
Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan jeg ikke forstå?
Kan det virkelig passe at jeg ikke må skifte valgfag? Er der andre der har erfaring med dette? Jeg er virkelig nede over det, og gider ikke spilde min sommerferie med at tænke over vicerektorens valg om min fremtid... ved godt jeg har været dum og ikke skiftet i tide, men jeg fortryder det virkelig meget...gode råd tages :)
Svar #1
22. juni 2014 af mogensglistrup (Slettet)
Det kan vidst ikke lade sig gøre, da du SKAL aflægge en eksamen i engelsk. Nu hvor du havde valgt engelsk A, ville du have aflagt eksamen i 3.g. Eksaminerne på engelsk B er overstået, så det er der heller ikke mulighed. Det eneste, der kunne bane vejen var sygeeksamen til august. Det vil sige at du tager Engelsk B eksamen skriftlig/mundtlig til august, og derved afslutter det på den måde.
Svar #3
22. juni 2014 af Kederdenen (Slettet)
Tak for jeres svar
Men jeg skal op i fysik istedet for engelsk, og mine årskarakterer kan anvendes som erstatning for engelsk eksamen? Jeg er sikker på at jeg ikke vil score højt på engelsk A niveau, og vil derfor gerne videre med fysik. jeg har ikke motivation til Engelsk A niveau, det vil bare trække mit snit og skole motivation ned....
Er der slet ikke nogle som har skiftet valgfag ?
Svar #4
23. juni 2014 af allan_sim
#0.
Det er skolen, der afgør, om du må skifte valgfag. Som andre nævner, er eksamensudtrækket afhængigt af dine valgfag, og hvis du på den vis slap for en engelsk-eksamen, kan skolen sagtens nægte dig at skifte. Det er i den forbindelse irrelevant, at du har årskarakterer i engelsk - du undgik stadig en eksamen i engelsk.
Svar #5
23. juni 2014 af Kederdenen (Slettet)
Jeg undslap engelsk eksamen ja, men jeg har været op til fysik... det burde at balancere det..?
Svar #6
23. juni 2014 af cornpop (Slettet)
Nej, det balancere ikke noget, da du ikke kunne trække engelsk, fordi du har valgt det på et højere niveau. Så hvis du ikke havde engelsk på A, kunne du have trukket det. Du har derfor "sikret" dig ikke at kunne komme op i engelsk, derfor skal det være en undtagelse, hvis du får lov til at vælge fysik i stedet for engelsk :)
Skriv et svar til: Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.