Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16841 til 16860 af 117955
-
2 karaktere i fort. sprog
ForumindlægJeg har fortsætter tysk, dvs. tysk på b-niveau.Inde på Lection, som vores skole bruger tiul karaktergivning, kan jeg se, at jeg har to karakterer for tysk, både mundtligt og skriftlig. Kan det passe, skal der ikke kun gives en fælles karakter, når det er b-niveau? -
Noter fra spektrum
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med fysik b, tog 2. prøveforsøg og har derfor lavet noter til næsten 300 sider fra Spektrum 1 og 2. Så ville jeg høre om der stadig er nogle der bruger dem eller om de bare er blevet smidt ud. Hvis der ikke var nogen der bruger dem gider jeg ikke rigtig uploade dem her. -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Bølgelængde
ForumindlægHejsa, er det muligt der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: b) Forklar, hvordan man ud fra energiniveaudiagrammet kan vurdere argonlaserens nyttevirkning. Bestem herudfra en værdi for argonlaserens nyttevirkning. Har udregnet opgave a som giver 4.88698*10^-7nm Billedet af opgaven s... -
Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægKære alle brugere hvis løsningen endda ligger i Aarhus tager jeg derhen! (bor i kbh) Som overskriften fortæller har jeg virkelig brug for seriøs hjælp! Jeg var til åbenthus hos DTU og fandt ud af at jeg rigtigt gerne vil starte på maskiningeniør udd. her til Vinter. Men jeg mangler en bestået k... -
Hjælp til bio.!
ForumindlægHelløj...Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmpål: Hvilke invirkning har glukose på de røde blodlegemer.. samt på cellens ionbalance (Na+ og K+)?Håber nogen kan hjælpe mig.. kan slet ik finde ud af det.. -
1g, 2g eller 3g, hvad bliver hårdest...?
ForumindlægHej Går på STX. Hvad bliver hårdest af de 3 år..? På forhånd tak.. -
Metoder og Teori..??
ForumindlægHej folkens. Ville bar høre om der er nogen der kan forklare mig om metoder og teori? Jeg forstår ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det til lærene....?? Jeg har Engelsk og Biologi, om reagensglasbefrugtning. -
DNA mængde i cellen
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med en biologi opgave og er kørt fast ved følgende; Hvor meget DNA findes cirka i hver af dine celler; Håber, at der er nogen der kan hjælpe :) -
Vektoropgave med hjælpemidler
ForumindlægHey, Jeg var lige så godt igang med at regne på opgave 4 i nedstående eksamenssæt, da jeg gik i stå med det sidste spørgsmål i opgave 4: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_MED.pdf Jeg har indtil videre skrevet den ligning man beregner vinklen mellem to vektor med ... -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har taget matematik på b-niveau, og skal bruge det, når jeg søger ind på videregående uddannelse.Uheldigvis dumpede jeg til skr. eksamen - jeg fik 5. Men jeg har 8 i skr. årskarakter og 8 mdt. årskarakter og mdt. eksamen. Gennemsnitligt set er det jo over 6, men regnes faget overhovedet for b... -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h... -
Studireretning = SRO??
ForumindlægHey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag?? -
Årsprøvekarakter - Hvordan tæller den?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situtation, at jeg har taget Matematik B. Jeg dumpede årskarakteren, men bestod eksamen. Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B. Til min vidergående uddannelse skal jeg bruge Matematik C, og her kan jeg se at jeg har fået 02 i samlet årsk... -
Skal man op i et C-niveaus fag?
ForumindlægJeg har billedkunst og samfundsfag på c-niveau, men har så valgt at opgradere mit samfundsfag til b-niveau. Skal jeg så op i billedkunst eller er der chance for, at jeg måske slet ikke skal op i noget? :) -
HJÆÆLP Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHJÆÆLP Eksamen i morgen! Jeg har brug for en der helt præcist kan fortælle mig om fotosyntese og respiration? Om hvad der sker, og hvornår og hvad respiration gør. Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) På forhånd tak Mvh LC -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen håber nogle kan hjælpe i a og b bruger man bare ikke solve? http://peecee.dk/upload/doupload
