Søgning på: historie disposition. Resultater: 16901 til 16920 af 17518
-
Oversættelse.. igen
ForumindlægTodos los animales tienen buenas y males cualidades y un nahual puede ser tanto bueno como malo. Todo los nahuales, tienen diferentes cualidades que se corresponden al animal al que representan. El puma es valiente y fureto, el buho es listo, el coyoten es astuto y la liebre es rápida. Para las ... -
Ideer til mat / bio
ForumindlægTaget fra et indlæg på eksperten: Biologi – matematik: Epidemiologi Mæslingeeidemier, model, der beskriver deres hyppigheder, effekten ved vaccinationsprogrammet indførelse, tidsrækkemodellering (andre store epidemier så som polio, kolera og andre kan naturligvis også bruges) Også faget his... -
Nazismens vej til magten...
ForumindlægJeg skal redegøre for nazistpartiets(NSDAP) vej til magten i Tyskland, mit problem er bare at jeg kun har én solid kilde Peter Frederiksen's bog Det Tredje Rige, jeg ville helst, hvis muligt bruge en digital kilde udover det, men det er bare så svært at finde mht. kildekritik, jeg har funde... -
mette 1
ForumindlægIsabelle Adjani est une de plus .... comédienne de France. Elle a débuté, quand elle avait 15 ans. Elle a été tout de suite remarquer, et l'instructeur Francois Truffaut lui a dit, que “la France est tout petite pour elle ». Elle était un grand talent et elle a / passsé composé vite du suc... -
Navngivning af 2 nyere begreber
ForumindlægI et stykke tid har jeg nu puslet med af finde på 2 betegnelser. Den ene er: Hvad kalder man de mennesker der totalt ignorerer at de bogstavelig talt, risikerer deres eget og andres liv. Når de smser eller læser tweets - mens de kører 110 km/t på motorvejen. De må have et navn, vi kan genkende de... -
HTX er ikke rigtigt noget for mig mere
ForumindlægHej alle. jeg er nu godt i gang med 2. år på HTX, hmm burde nok ikke sige godt i gang da jeg er faldet en del af på den. siden folkeskolen har jeg altid haft godt styr på matematik og har altid lagt bland de 3-4 bedste og noget ingeniør eller noget i den dur lød som noget for mig. Jeg start... -
Is truth stranger than fiction? - Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej, I behøver IKKE at have læst følgende tekst før: Lion Goodman – A shot in the light men det kræver dog, at I læser dette relativt korte uddrag, som ikke er skrevet af mig, før I kan besvare mit spørgsmål: " Goodman's narrative revolves around the 24 hours or so du... -
SRP emne - hvad synes i?
ForumindlægHej! Nu er det sådan at jeg inden så længe skal træffe mit endelige valg omkring emne til SRP, mine fag er Engelsk A og Historie A, men jeg er simpelthen kommet i tvivl om hvilket emne jeg skal skrive om. Derfor får i her mine to "forslag" - jeg ønsker ikke at i skal afgøre min beslu... -
350 ord
ForumindlægSøger hjælp til en aflevering, jeg har lavet på ca. 350 ord. Den indeholder en oversættelse samt svar på nogle spørgsmål. Den skal afleveres allerede imorgen, men jeg har rettet de fleste af mine fejl. Her kommer første del. De indfødtes religion er helt unik og meget anderledes end andre religio... -
Tysk - Løs sammensatte verber
ForumindlægHer er en lille opgave om løs sammensatte verber (oversætte sætninger fra dansk til tysk). Der var nogle bestemte ord vi skulle benytte, dem har jeg skrevet i parentes ved hver sætning. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der lige ville se det igennem for fejl. Jeg foreslår (*vorsch... -
Danmark i den kolde krig
ForumindlægHej! Jeg har nogle historie spørdsmål til "Danmark under den kolde krig" tema 1) Hvilke forspring havde Danmark sammenlignet med andre lande i Europa i tiden efter 2. verdenskrig? Jeg tror det er: produktions apparatet der ikke var smadret af krigens bomber. Danmark var klar, Mar... -
Resume på tysk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kort resume af en historie, men ved ikke helt om den giver mening. "Die Geschichte handelt von einem Jungen namens Stefan. Stefan ist im Urlaub mit seinen Eltern und seiner Schwester in Spanien. Er mag es nicht, und langweilt sich sehr. Seine Eltern mögen es in Span... -
Rettelse hjælp..
ForumindlægJeg har lige skrevet et resume af en tysk historie. Der er nogle sætninger som jeg i tvivl om. Håber I kan hjælpe. 1.und aus ein Dorf im Deutchland bracht. Anna skrev et brev til hendes forældre. 2. Anna schreibte eine Brief zu ihr Eltern. Hun fortalte dem at hun boede hos en flink familie, o... -
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
resume
Forumindlægresume af en histori. kan i hjælpe mig med gramatiske fejl/ordstilling - ville hjælpe super meget Der Text handelt von dem Verhältnis zwischen zwei Jungen Menschen die an einen Fahrradtour gehen. Heinz, eine verbissen Athlet, denkst mehr an der Tour mehr an seine Kondition als seine... -
Interferens.
ForumindlægHej. er der en venlig sjæl her der har arbejdet med Interferens, af Johannes V Jensen? Da jeg er i gang med en anlyse og fortolkning af den, er jeg gået lidt i stå omkring selve fortolkningen af digtet. INTERFERENS Den blaa Nat er saa stille. Jeg ligger søvnløs. Stilheden vider sig og kling... -
SRP - Tyrkiet og PKK
ForumindlægHejsa alle sammen :) Sidder i lidt af en kattepine.. Har 4 skrivedage tilbage og har fået skrevet en enkel side til min studieretningsprojekt.. Mit problem ligger isært ved, at jeg ikke kan finde ordenlige kilder/materiale til at underbygge min rapport. Da det er en forholdvis ny konflikt jeg ska... -
Indledning
ForumindlægHej. Jeg har skrevet to forskellige indledninger, men jeg er lidt i tvivl om de egentlig kan bruges. Så jeg ville lige høre til, hvilken indledning der er bedst. Indledning 1: Den sorte død tog livet af flere millioner og dræbte både dyr, voksne og børn. Hele familier blev udryddet og gård... -
essay - er det rigtigt lavet?
Forumindlæghej jeg er ved at skrive et essay om 2009 - året der gik. Jeg har været meget i tvivl om hvad et essay egentlig er og om hvordan det skal skrives. Her er der et lille stykke af det essay jeg har skrevet, er der nogen der kan fortælle mig om det er det der forstås ved et essay`? tak på forhånd :... -
People help :( ! Engelsk oversættelse
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg vil gerne have at I kigge på denne oversættelse jeg har lavet VIL I GERNE RET MINE FEJL??? E. Oversæt følgende sætninger til Engelsk. Skriv oversættelsen på linjerne nedeunder. 1. Det er det eneste, han ikke ved = It's the only thing he does not know 2. M...
