Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16921 til 16940 af 72126
-
Årsprøve
ForumindlægJeg skal til årsprøve i matematik. Jeg har matematik på b niveau, og dette er første år. Hvordan bliver færdighedsregningen og problemregningen? Hvad er nyttigt at tage med udover (formelsamling, notater, bog, lommeregner)? Og er der nogen der kender hjemmesider med formler af diverse? -
Engelsk eksamen - B nivaeu
ForumindlægHej alle :) . Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksamen B-nivaeu. Jeg skal op i næste uge, så jeg har forholdsvis god tid :) . Evt. nogle der har været oppe, og som kan give nogle gode råd :) ? -
Forberedelse?
ForumindlægHej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt? -
FSA Religion eksamen
ForumindlægHej alle, Da jeg skal til religion eksamen lige rundt om hjørnet, og jeg skal gerne læse lidt om de emner som jeg kan trække: Kristendom, Islam Hinduisme, Buddhisme Men da jeg ikke gider at, læse hele vores grundbog, vil jeg høre om der er nogen der synes der er nogle vigtige ''begivenhe... -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge.. -
Jeppe Aakjær: Ved rugskellet
Forumindlæganalyse -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
DF ideologi
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan man kan se nogle ideologier, som liberalisme, konservatisme og socialisme i dette stykke? Det første stykke har jeg fået til at være liberalistisk, og det med kulturarven til at være konservativ. ville hjælpe meget med nogle ideer :) Dansk Folkepartis f... -
Baggrundsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket baggrundsartikler til min mundtlige eksamen og jeg kan simpelhen ikke finde nogle. Jeg har været rundt på diverse hjemmesider, men kan ikke finde noget. Er der nogle, som kan hjælpe mig med, at finde en at bruge? -
Bestem løsningen til ligningen
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få denne til at gå op? Nogen som vil komme med et eksempel på hvordan den skal løses? x^2 - x + 2 = √x+4 -
kom med din mening - landbrug
ForumindlægHej læsere! Jeg skal besvare et spørgsmål om bæredygtig udvikling. spørgsmålet lyder: " er vores form for landbrug bæredygtigt". er der nogle der vil kunne komme med en mening og begrundelse. Taak på forh&am... -
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
Termin - Forberedelse, Matematik
ForumindlægPå Torsdag skal jeg til Terminsprøve i matematik. Jeg er pænt dårlig til faget, og kunne godt bruge nogle tips eller et godt råd til hvordan man kan forberede sig... 1000 tak på forhånd! -
Nogen som kan forklare denne påstand?
ForumindlægDen anden tendens viser sig ved, at folkeskolen i dag spytter åndløse unge ud med det resultat, at der produceres unge medborgere og konsumenter, der opfatter samfundet som et redskab for tilvejebringelse af materielle goder - og ikke som et fællesskab, som man har pligt til at tage et ansvar for... -
STX eller HF ?
ForumindlægHej jeg går i 10.klasse på efterskole og er lige blevet 18 år. Jeg har søgt på stx efter sommerferien men nu er jeg i tvivl om det var det rigtige valg. På mine ønsker af stx har jeg valgt en naturvidenskabelig linje - vil gerne være noget inde for "læge verdenen". Men der er allere... -
Hældning på tangent
Forumindlægjeg er igang med online undervisning og laver træningsopgaver, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordann jeg skal aflæse hældningen på tangenten. Desuden forstår jeg ikke hvor punktet (2,f(2)) er henne. Og hvad f(2) er, da der ingen forskrift er. Håber i kan hjælpe -
Teoriprøve til bil
ForumindlægJeg har lige været til teoriprøve, og dumpede med 7 fejl, i de prøver jeg har fået af min køreskole har de brugt nogle helt andre udtryk end de har brugt i politiets prøve, så blev ret forvirret da jeg ikke anede halvdelen af hvad der foregik, er der nogle andre der har været ude for det samme? ... -
Mundtlig Matematik FSA
ForumindlægMin klasse var så heldig at trække mundtlig matematik -.- .. Er der nogen der har prøvet det før, og kan forklare sådan lidt hvordan det foregår? og er der nogen ting der er gode at læse op på, i forhold til sådan en opgave man får? har hørt at de fleste indeholder opgaver omkring målestoksfor... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :)
