Matematik

Mundtlig Matematik FSA

20. maj 2014 af rikkerunagerchristensen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Min klasse var så heldig at trække mundtlig matematik -.- ..

Er der nogen der har prøvet det før, og kan forklare sådan lidt hvordan det foregår?

og er der nogen ting der er gode at læse op på, i forhold til sådan en opgave man får?

har hørt at de fleste indeholder opgaver omkring målestoksforhold osv.


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. maj 2014 af Stofferdrengen (Slettet)

Det er godt at læse op på alt det i har haft.
Du har mulighed for at trække alt du har lært ind til dette punkt. (selvfølgelig ikke hvaf 2+2 er, men håber du forstår)

det jeg gjorde, var at jeg skar det ud i pap. ved at skære det ud i pap, viser du, at du har styr på det du står og snakker om. spring ikke nogle trin over, men hold dig inden for en god tid, så du kan besvare resten af de spørgsmål du har trukket.


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. maj 2014 af pizza0godess (Slettet)

Du får et pensum, som viser alle de ting, som jeres lærer regner med, at i har lært, og det ville være en god idé at læse alt igennem der står dér, og hvis der er tid, kan du altid læse din formelsamling igennem et par gange.

Man bliver delt op i grupper af 2 til den mundtlige eksame. Din partner og dig trækker så et ark, hvor der er et problem (eller flere) i skal løse. I skal også selv finde på nogen opgaver ud fra jeres ark.

Lærerne kommer først hen til jer, og spørger, hvad jeres arbejdsplan (outline) er, så det er det første man skal have styr på. 

Og når i så er i gang eller er færdige med opgaverne, så kommer lærerne hen og spørger ind til, hvad i laver. Det giver ekstra gode karaktere, hvis i starter samtalen. 

Det er vigtigt, at beskrive så meget som muligt. At sige, hvilke formler i har brugt og hvor i har fået informationen fra, er MEGET vigtigt. Du skal stortset forklare dem opgaven, som du ville forklare en som aldrig havde hørt om det før.


Skriv et svar til: Mundtlig Matematik FSA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.