Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16981 til 17000 af 46442
-
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
skæbne
ForumindlægHvorledes forholdte grækerne sig til skæbnen? og hvordan så man på, hvis nogen prøvede at ændre den? -
11 eller 13 i religion?
ForumindlægHej Jeg sidder her og terper og terper. Nu er der snart en ende på det hele tirsdag hvor jeg skal op i religion og få huen. Jeg har meget bruge for et 11 tal til at rykke mig 0,1 op i snit, og måske give mig en chance for at komme ind på mit drømmeuddannelse. Er der nogle rigtige kloge hoveder... -
mm
Forumindlægm -
fysik b
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om i ved hvad man får om i fysik b niveu 2 g. Hvilke emner er der? -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på? -
Stram Finanspolitik
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål :) Hvis man har en stram Finanspolitik i Danmark, hvordan vil det påvirke valutakursen, og hvorfor? På forhånd tak for hjælpen :) -
Medicin Studiet - Optagelse ? HJÆLP !
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for hjælp og respons. Jeg går på gymnasiet lige nu, er midt i 2.g. og har et snit på ca. 8 (ny skala). Hvilket er ret lavt iforhold til hvad det kræves. for at komme ind på studiet idag (kvote 2 = 9,7 i karakter ) Min største drøm har altid været at ville ind på... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
hjælppp!!!!!!!
ForumindlægJeg har terminsprøver på mandag, er der nogle der kender en god måde at øve sig på dansk retskrivning- og læseprøve. please please hjælp folkens.. det virkelig vigtig :) -
Drama vs. Mediefag
ForumindlægHej allesammen! Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet. Jeg har valgt Mediefag som valgfag (C-niveau), men lige for tiden har jeg mine tvivl omkring jeg enten skal vælge mediefag eller drama. Heldigvis har jeg fået af vide, at jeg godt kan skifte valgfag i starten af gymnasiet. Jeg vil... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
3.G HTX - Problematisk skoletræthed
ForumindlægHej mennesker, Jeg er gået hen og blevet lidt træt af min skolegang, og jeg syntes det er rigtig ærgeligt at begynde at gå skoletræt på mit sidste år, fordi jeg har 2 timers transport hver vej til skole, dette er selvfølgelig selvforskyldt, fordi jeg kunne bare have valgt noget tættere på, men m... -
Eventyr stil dansk! Hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave at skrive et eventyr helt frit. Det var meget besværligt at finde på en handling syntes jeg selv. Og har cirka skrevet en side (Den skal mindst være 3 sider) Jeg nåede frem til at historien skulle hande om : En pige der hedder Rosa, som kommer fra en fami... -
3. års opgave
ForumindlægHey.. Jeg skal snart til i gang med at tænke på min 3. års opgave. Jeg overvejer meget at skrive i historie, men jeg ved ikke helt hvad jeg vil skrive om..Er der nogen der har nogle gode forslag?? -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak
