Almen studieforberedelse (AT)

Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?

01. juni 2012 af Maryi (Slettet) - Niveau: A-niveau

Det som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om?


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. juni 2012 af Clause

Øhm, jeg vil ikke sige du skal læse det op, men slf er der en grund til, at du har skrevet det du har. Husk at umformuler dig, og husk at komme med noget nyt, du har undersøgt i al den tid hvor du ikke har været til eksamen ;) du skal bestemt ikke lave det hele om, men god idé med noget nyt!


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. juni 2012 af Anxyous (Slettet)

Din synopsis bør primært være et redegørende oplæg til din fremlæggelse. Lærer og censor har allerede læst den, så det vil være et spild af tid at læse op fra den. Det er meningen, at du skal komme med dine gode pointer til selve fremlæggelsen.


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. juni 2012 af kidmartion (Slettet)

Jeg har om Manhattan projektet i fagen Historie A og Fysik B. 
Min problemformulering lyder som følgende: 1) Hvordan fungerer atombomben og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset dens ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki?
2) Hvilke militære og politiske motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombomberne.?

Meget af ovenstående har jeg nævnt i min synopsis, og derfor regner jeg med at lærer og censor har fattet det.
Derfor har jeg tænkt mig at starte med en lille introduktion til hvad Manhattan projektet er.
Starter med metoderne til fysikdelen.
Herefter fysikdelen, hvor jeg forklarer hvordan en atombombe fungerer. Fissionsprocessen, og hvad der sker under en fissionsproces med uran-235? Er det nødvendigt med mere her til fysikdelen?

Alt dette ind til videre varer omkring 7 minutter. 

Historiedelen:


- Metoder
Analyse af einsteins brev til Roosevelt i 1939.
Er det nødvendigt med flere kilder?
Herefter en samlet konklusion


Hovedemnet er jo Katastrofe. Er det nødvendigt, at man definere begrebet katastrofe i sin fremlæggelse ? Manhattan-projektet i sig selv var jo en kæmpe katastrofe.


Brugbart svar (1)

Svar #4
01. juni 2012 af kidmartion (Slettet)

hvad kunne jeg inddrage i historiedelen, som kunne være mere væsentlig i forhold til min problemformulering..?


Svar #5
02. juni 2012 af Maryi (Slettet)

Jeg har valgt dommedagen ... Dommedagen er jo også i sig selv en katastrofe :S


Brugbart svar (1)

Svar #6
02. juni 2012 af Christinae92 (Slettet)

Hej medstuderende

Jeg skal selv op i mundtlig AT på mandag, og jeg har fået det indtryk at man skal via sin indledning forklare, hvorfor det lige netop er en katastrofe, bare med få ord. Fx jeg har om den store depression som kom af krakket på Wall street, og grunden til at det er en katastrofe, er pga de fatale konsekvenser (som jeg lige uddyber med få ord) (-:


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. maj 2013 af Dyreeksperten (Slettet)

  Preferences § 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = Backspace   Tab q w e r t y u i o p [ ]   Return     capslock a s d f g h j k l ; ' \   shift ` z x c v b n m , . / shift     English     Deutsch   Español   Français   Italiano   Português   ???????   alt alt   Kid Preferences

Kidmartion hvordan har du analyseret brevet til Roosevelt?:o


Skriv et svar til: Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.