Søgning på: matematik noter b niveau. Resultater: 17001 til 17020 af 124783
-
Spørgsmål vedr. F o g og g o f (matematik)
Forumindlægopgaven lyder på: bestem forskrifter for f o g og g o f 1) f(x) =2x+4 og g(x) =x+3 2) f(x) = 2 og g(x) 0,5x-5 3) f(x) =x2 + x og g(x) = -x + 2 Mangler hjælp til hvordan de skal regnes, måske en forklaring. -
Har en matematik aflevering for og kan ikke finde ud af og lave den. Nogen der måske kan hjælpe.
ForumindlægHvordan løser man det her: Pernille sender 3 gange så mange sms'er som anna og 325 sms'er flere end Iben. Tilsammen har de sendt 3042 sms'er. Hvor mange har de hver sendt? Opstil en ligning ud fra oplysningerne og besvar spørgsmålet ved at løse ligningen:D Tak på forhånd -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
SKRIFTLIG
ForumindlægEngelsk noter til engelsk B skriftlig? ( -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
Bestem C'(72)
ForumindlægSidder lige nu med en matematik aflevering og er gået i stå med den sidst eopgave som lyder således: I en model kan den gennemsnitlige årlige CO2-udledning pr. person som funktion af tiden beskrives ved C(t) = (900000 * 1,0312) / (t + 38) hvor C(t) måles i kg, og tiden t betegner antal år efte... -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Mat, fys og kemi
ForumindlægJeg sad i dag og diskuterede med nogle venner ang. forskellen mellem matematik, fysik og kemi som fag i gymnasiet. Vi blev nogenlunde enige om, at matematik er det sværeste af de tre, eftersom at fysik er begreber+let matematik (i hvert fald lige nu) og kemi er endnu flere begreber+en smule mate... -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
Priv. hjælp til eksamen.
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i både mundtlig matematik og kemi. Og jeg har dem begge på B-niveau. Jeg er RIGTIG dårlig til begge fag og det ville bare betyde rigtig meget for mig, hvis jeg kom ud med en flot karakter. Så derfor kunne jeg godt tænke mig noget hjælp i løbet af denne mdr. ... -
Trianguleringsmetoden?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen og pga. at jeg ikke har haft matematik på b-niveau, hele tiden er jeg ret lost i landmåling og korttegning. Jeg har læst op på disse to ting, men i mit eksamensspørgsmål står der at jeg skal give et eksempel på beregninger i forbindelse med trianguleringsmetoden. Er d... -
HHX maj 2000 matematikprøve!?
Forumindlæghej :) sidder og skal lave en aflevering som er en gammel terminsprøve vil jeg tro, den er fra maj 2000, og er i Matematik Niveau B på hhx... Den omhandler blandt andet noget om "gør-det-selv"-opgaver, og indholder 5 opgaver + bilag.. hvis nogle har den og kunne sende, ville det være... -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Matematikken bag løsning af n (lineære) ligninger med n ubekendte, herunder regning med matricer
ForumindlægHar fået en problemstilling der lyder således: Gennemgå matematik bag løsning af n (lineære) ligninger med n ubekendte, herunder regning med matricer. Ved ikke hvad jeg skal gøre :( hjælp hjælp...... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Funktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, bestem forskriften for f
ForumindlægFunktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, a) bestem forskriften for f b) bestem f(11) c) løs ligningen f(x) 12 forstår det virkelig ikke, en eller anden plz hjælp mig -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau).
