Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17021 til 17040 af 170365
  • The Sin Bin eksamen onsdag morgen og er totalt blokeret af nerver!

    Forumindlæg
    Håber på hjælp -fra en venlig og gerne klog studerende - da jeg er totalt blokeret af nerver/eksamens stress. Skal op i englesk i morgen tidligt og kan bare ikke få gang i dispositionen. Har læst og forstået min tekst: The Sin Bin or Lucy's heart, men er helt gået i sort og panik. Please hjælp.
  • Tysk eksamen: tekst af Irina Korschunow - "Ein Haus mit Dach"

    Forumindlæg
    Sidder og forebereder mig i disse timer til eksamen - har trukket teksten "Ein Haus mit Dach". Den er ret svær, så håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.. anything. Har hårdt brug for lidt inspiration, så hvis der er nogle, der har beskæftiget sig med netop denne tekst før, må I en...
  • Skal til eksamen! - Har du nogle tidligere skriftlige prøver jeg kan øve mig på?

    Forumindlæg
    Ja, jeg har været så heldig at trække matematik B skriftlig eksamen her i næste uge. Jeg går på HHX og tænkte på om der er nogle, som ligger inde med nogle af de tidligere skriftlige prøver i Matematik B, som jeg kan øve mig på? Tænker mest på prøven uden hjælpemidler. Men også gerne prøven med...
  • Sammeligning mellem den grimme ælling og historien om en moder! EKSAMEN OM FÅ TIMER!!

    Forumindlæg
    Hej derude!!!!!! Det kunne betyde så meget hvis der var nogen der kunne give mig sammenligningerne mellem "Den grimme ælling" og "historie om en moder". Begge skrevet af H.C. Andersen. JEG HAR EKSAMEN HER OM FÅ TIMER! Jeg har været så dum og taget Historien om en moder til m...
  • Analyse af Hans og Grete, Gode noter til mundtlig eksamen i 9.klasse????

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket eventyr og skal imorgen op til mundtlig dansk eksamen og min selvvalgte prøvetekst er hans og grete men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal snakke om. Nogen der har eventyr genretræk på Hans og Grete og nogle der kan give mig nogle gode fagord jeg kan bruge.
  • Linjers vinkel med koordinatakserne, Vejen til Matematik A, Opgave 28, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Opgave 28 To linjer l og m er givet ved l : x - 2y =5 og m: ( xy ) = ( 1 3 ) + t ( -1 2 ) Se eventuelt den vedhæftede fil a) Bestem linjen l´s vinkler med koordinatakserne Jeg omskriver x - 2y = 5 til -2y = -x + 5 y = (1/2)x - 2,5 linjen har hældning a = 0,5 ...
  • Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h

    Forumindlæg
    På figuren ses graferne for hver af følgende funktioner: f (x)=−1,5x+1, g(x) = 3x og h(x)= x+2 . Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h .
  • Spansk grammatik ''a'' og ''que''

    Forumindlæg
    Hvornår bruger man ''a'' i spansk? ''Que'' kan betyde at, i at sætninger, hvad kan det ellers betyde? Tak på forhånd :)
  • Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg står lidt i vildrede om, hvilket studium jeg vil ind på. Da jeg var mindre, ville jeg gerne være journalist, og efter jeg kom på gymnasiet, var drømmen at læse statskundskab. Men jeg er kørt træt i begge fag - og står derfor her i 3.Gs eksamensperiode og behøver lidt vejlednin...
  • Redegør for at y=b*a^x er løsning til differentialligningen y'=k*y .

    Forumindlæg
    Jeg har i et eksamensspørgsmål fået til opgave, at redegøre for at y=b*ax er løsning til differentialligningen y'=k*y. Jeg har valgt at gøre det på følgende måde (se vedhæftede fil) Mit spørgsmål er så... Er ekx det samme som a -Hvis ja, hvordan forklarer jeg det så? Håber at der er en ven...
  • SRP EMNEVALG AØ OG IØ hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at skrive min SRP i fagene international økonomi og afsætning, og vil derfor gerne høre om I har nogle forslag til emnevalg i disse to fag?
  • Frihandel og protektionisme

    Forumindlæg
    jeg skal igang med problemformulering til srp hvor mine fag er engelsk og international økonomi. er der nogle der har idéer/problemstillinger jeg kan have med, som omhandler frihandel og protektionisme?
  • Innovation

    Forumindlæg
    Hvad betyder innovation - eller det at være innovativ Nogen der kan hjælpe?Vi har International Økonomi og skal svare på spørgsmålet Innovation er vel at starte sin egen virksomhed?
  • Intervention

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet en lang række spørgsmål i International økonomi, men jeg er meget i tvivl om dette # I hvilke situationer er Nationalbanken typisk ude at intervenere på valutamarkedet? Er der nogle der vil hjælpe med det?
  • Hvor ligger jeg karaktermæssigt?

    Forumindlæg
    Dav Nu er min SRP afleveret, og jeg har ingen anelse om hvor jeg ligger karaktermæssigt. Hvis i herinde kunne give mig et fingerpeg, ville det være værdsat. Mine fag er International økonomi og engelsk.
  • Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.

    Forumindlæg
    Hej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f...
  • Pythagaros - bestemmelse af længder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er igang med at forbedre mig til matematik eksamen uden hjælpemidler, da jeg har svært ved matematik (hvis jeg skal op). Jeg har valgt nogle gamle opgaver fra 2014, men der er lige nogle spørgsmål som jeg har svært ved. Det er denne opgave med pyhtagaros, hvor jeg skal fin...
  • Den stokastiske variabel X er normalfordelt med parametrene (0, 1). Beregn i hvert af tilfældene tallet a, når

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig med den. På forhånd tak:) Har lagt et billlede af opgaven op i filen
  • Nogle der kan vurdere min SRP, hvor jeg bruger Mat A og Samf B

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en karakter tilbage som jeg er okay tilfreds med, men jeg forventede et højere karakter. Jeg vil have jer som har evne i Math og Samfundfag til at vurdere min SRP opgave og give mig en feedback Er der nogle som vil gerne hjælpe mig ?
  • Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :)