Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17041 til 17060 af 52987
-
xbmc
ForumindlægHej, Jeg har en macbook og jeg vil meget gerne se film på den. Jeg har installeret xbmc på min mac, men jeg kan ikke rigtig se nogle film og jeg har fået afvide at jeg skal downloade channel 1 til den. Jeg vil høre om der er nogle der kender til programmet som kan hjælpe mig til hvor og hvord... -
Resonans
ForumindlægHey alle. Jeg sidder lige lidt fast i den sidste opgave i vores fysik aflevering. Har vist stirret mig lidt blind på den. Håber i lige vil give en hånd. 3. Et bægerglas er 30cm dybt indvendig. Der er lidt i bunden, da Lars holder en lille højttaler hen over glasset og konstaterer, at den dybes... -
bly falder 100m
ForumindlægHvad vil der ske ved en pose med blyhagl når den falder fra 100m højde? -
Løsning Ax=0
ForumindlægEr det muligt at finde løsningen til det homogene linningssystem Ax=0 på parametrisk vektorform ved hjælp af en TI-89 Titanium? Det er kun x der er ukendt! Håber i kan hjælpe -
Engelsk stil ( 7 klasse ) vil du læse?
ForumindlægHei:-) jeg havde en stil for sidste år i 7 klasse, skrev den i 7 klasse.. (læren gav nemlig ik karakter ,men han skrev kun vurderinger fordi sidste år skulle vi ik have karakter for dem)....... hvis du vil så læs den....vil gerne vide hvad i/du mener om den og hvad i/du syntes og hvad i/du vil g... -
elektromagnetisme
Forumindlægfordele ved elektromagnetisme i forhold til permanente magneter? -
sfd
ForumindlægFindes der positive hele tal a og b så sdf(a,b)=7 og a+b=331 ? -
Vø-A eller Iø-A
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige startet på anden årgang på HHX og har både international økonomi og virksomhedsøkonomi på B-niveau, men en af fagene skal jeg vælge at få på A-niveau. Jeg ved bare ikke hvilket, og det er det jeg gerne vil have hjælp af jer til at vælge. Jeg regner med at læse videre efter... -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Markedet og offentlige styring
ForumindlægDiskuter om staten i højere grad skal styre folks adfærd vha. tilskud eller om markedet er bedst til allokere ressourcerne??? er der nogen som vil diskutere noget af dte??? -
Noget med lommeregn
Forumindlægheej Jeg har et problem, som jeg ikke kan løse via min lommeregner... Problemet er : Når jeg indtaster f(x)-f(6)/x-6 så skal det give 2x^2-3x-8/10, men det kan jeg ikke få det til så derfor beder jeg jer om hjælp, dvs. hvordan skal jeg indtaste det på min lommeregneren Ti-89 Titanium, f... -
Günther Waldraff og Tysk litteratur
Forumindlæg- Sidder med et stk. selvvalgt værk - Günther Wallraff's på bunden, men kan ikke rigtig komme igang med den tilhørende litterære artikel. Er der nogen der har læst værkert, og har ideer til vinkler, eller observationer, der kan hjælpe mig til at komme igang? Eller eventuelt nogle der ved nog... -
Opgave 3 – Acetylcholinreceptorer
ForumindlægHej :) Jeg har lidt problemer med en opgave, så det ville være dejligt, hvis der var en der kunne hjælpe, spørgsmålet lyder således: 2. Skriv en forklarende tekst til forløbene a-b og c-d, vist i figur 2. Jeg har vedhæftet figur 2 :) -
Differentiering af A(r)=6r-3πr^2
ForumindlægHej Jeg sidder her med denne opgave: "Bestem r, så metalstykkets areal bliver størst muligt". Jernets areal: A(r)=6r-3πr2 Først differentieres A(r) vha. TI-Nspire. Dette giver: A'(r)=0 Hvad gør man så?? kan det passe at det giver 0?? Håber i kan hjælpe mig :) -
Eksamen 2008
ForumindlægHej! Hvis der er nogen herinde der har været oppe i biologi til eksamen i år 2008, må de meget gerne skrive i denne tråd! Er selv i gang med at besvare nogle af spørgsmålene, i form af en aflevering, og har lidt svært ved nogle af dem. Hvis I klarede jer rigtig godt, så er det endnu bedre! ;D Håb... -
Større skriftlig opgave .2.g
ForumindlægHeej.. Ville bare lige spørge om hvad i syntes der er mest at skrive om, og hvad i syntes er mest spændende inden for: Antikken og Danmarks tilblivelse. Tak på forhånd 2Raan -
konditionstræning
Forumindlæghej Et lille spørgsmål .. : kan man tabe sig ved konditionstræning? Altså jeg ser at det er helt oplagt, men det kunne jo være jeg tog fejl, så er der nogle der har lidt mere forsatnd på det område? ;D Mange tak på forhånd -
naaturlig log
ForumindlægFunktionen h(t) = 2000e^(-0,00015t) - 2000 besrkiver i hvilken højde i meter den is der er dannet for t år siden befinder sig. a) find h(0) og grænseværdien lim h(t), og find herudfra ud af hvor tyk isen er og hvor højden måles fra? total lost er jeg? -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark
