Søgning på: matematik FP10. Resultater: 17041 til 17060 af 31486
-
kvadratsætningerne
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver med at forklar hvad du gør på vejs? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg læser på fjernundervisning og har svært ved at kontakte min lære. :( det drejer sig om Opgave A2 og A3 i vedhæfte filen :) tusinde tak:) -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
b i et andengradspolynomium ?
ForumindlægHej, Hvad angiver b i et andengradspolynomium? Har fået en opgave hvor jeg skal tegne en skitse på grundlag af følgende oplysninger: a>0, d>0 og b<0 Da a er positiv er det en "sur" parabel og da d er positiv er der to skæringspunkter med x-aksen Men hvad med b? -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
retvinklet trekant
Forumindlæghej jeg er virkelig blank på den her opgave og søger gerne et uddybende svar, mange tak på forhånd -
Statistiske begreber - hjælp
ForumindlægHey venner!!! Min gruppe og jeg har brug for hjælp til (helst)eksemplificerede forklaringer af følgende begreber: - Population - Stikprøve - Systematisk fejl - Skjult variabel - kausalitet - Samvariation - Sammenhæng På forhånd tak! :-) -
Projektil bevægelse
ForumindlægVil de være et punkt i en prokektil bevægelses banekurve, hvor hastistighed og acceleration er lodrette? -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Divider
ForumindlægJeg kan godt divider, men jeg er ikke så god til det med komma og to tal. Så jeg ville høre om jeg kunne få lidt hjælp? De to stykker jeg ikke kan finde ud af hedder: 0,06:10 Og 0,9000:10 Og de skal stilles op (med udregning) -
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6) -
TI89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a... -
det haster pleazzz
ForumindlægEn anden mulighed er at fastholde den tidligere fastsatte optimale salgspris og iværksætte en reklamekampagne for Dannebrog i bladet: ”Vi med hus og have” i håb om, at der kan afsættes flere vinduer. Reklamen koster kr. 20.000. - Foretag en nulpunktsberegning, der viser, hvilken afsæ... -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
Grundtvig og skole
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive... -
Rette?
ForumindlægEr der ikke nogle der vil rette min mat. aflevering? Den består kun af 5 opgaver! Den skal aflevers i morgen, så det ville være godt med noget feedback! -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det?
