Resultater: 17061 til 17080 af 436512
-
EMNE
Forumindlæghej, kan I ikke hjælpe mig med et godt emne til DIO? -
Klima - Energibalanceligningen
ForumindlægJeg kan forstå at energibalanceligningen fortæller at den mængde energi vi får fra solen i form af sollys, er lig med den mængde energi jorden udstråler i form af varme. Men hvad er konsekvenserne heraf? -
Opgave om barycentriske koordinater
ForumindlægHej alle, Jeg har en opgave omkring barycentriske koordinater. Jeg har oplyst, at p0 = (1,0,0), p1 = (1,1,1), p2 = (0,2,0). Her skal jeg så finde det barycentriske koordiat til p0. Kort sagt, hvordan findes det? :) Tak på forhånd, Kenneth -
tak for hjælp
Forumindlæghej havde ikke set dit svar 2, så du kom mig i forkøbet EM tak. Ps vedr. symbolernehar aldrig vidst hvordan men nu kan jeg :) -
Basis for ker(f)
ForumindlægJeg har siddet og regnet Lineær Algebra eksamenssæt igennem og er kommet lidt i tvivl i en af opgaverne. Jeg er givet en afbildning f : R4 -> R givet ved f(x1,x2,x3,x4) = x1-x2+3x3. Jeg skal så bestemme en basis for ker(f) ved at udvælge et passende antal af 5 givne vektorer. Det jeg ville gør... -
Blandbarhed
ForumindlægHej Jeg har en kemi rapport for, hvor vi skal forklare noget om blandbarhed. Vi har lavet forsøg i laboratoriet, hvor vi skulle prøve at blande forskellige stoffer. Jeg kan huske at vores kemi lærer snakkede noget om at stofferne skulle have de samme intermolekylære eller intramolekylære kræfter ... -
Heterogene reaktioner
ForumindlægHar lige to spørgsmål : 1) Anvender man 18M H_2SO_4 (konc. svovlsyre), som indeholder 96 % svovlsyre og 4 % vand, er reaktionshastigheden forbløffende lav. Foreslå en forklaring 2) Forklar, at omrystning eller omrøring forøger reaktionshastigheden i mange heterognene reaktioner På forhånd ta... -
Skal man gøre dette når man skriver "akademisk" opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive DHO, men problemet er, at jeg er liiidt i tvivl om man egentligt skal skrive kilder til ALT det man laver? Jeg mener, at man kan jo ikke skrive om et emne, som man overhovedet ikke har forstand på. Lad os sige, at jeg valgte et emne om Fidel Castro. Så skal jeg selvføl... -
Vittula
ForumindlægEr der nogen der kan give mig et referat eller ved hvor man kan hente et referat af bogen "Populærmusik fra Vittula" ...? -
Er der nogen der vil rette mine tyske fejl?!
ForumindlægHejsa...Er der nogle søde sjæle der vil rette mine fejl??!!Knuser PukDie Luft is frisch, aber die Wind es kalt geworden,Langsam kommt die dunkel teppich runter, und der Tag wird vorbei,Jetzt es ist Nacht und da gibt einer sichtbar Horizont,Und die Nacht ist föndern,Die Nachtens stillheit Ufer sic... -
Titrering
ForumindlægJeg har følgende oplysninger: Hvordan finder jeg pH-værdien i opløsningen før titreingen? -
Ulighed med brøker
ForumindlægNogle som kan løse og forklare hvordan man har regnet den her ud: 3/7x - 5/2 = 12-(3-10x)/14 ? -
Isolering
ForumindlægHej. Har fået problemer med en tredelt opgave hvor jeg skal isolere i en formel. Håber på lidt hjælp Tak på forhånd -
hej..er der nogen der vil rette et par linier engelsk??
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der var nogen der ville kigge de her sætninger igennem for fejl..?tak på forhånd.•I have chosen the essay about “Wood Grouse on a high Promontory Overlooking Canada” because I feel it was much better then the other essay. I have learn a lot of things in this e... -
Kommunisme
ForumindlægHvilke lande har kommunisme idag? -
Kvaternion spørgsmål
Forumindlæg1. Opskriv kvaternionen p som svarer til rotation om aksen (2, 2, 1) med vinklen 90o 2. Opskriv kvaternionen q som svarer til rotation om aksen (1, 0, 0) med vinklen 90o 1. og 2. er lavet, så kommer det tricky spørgsmål, Vi forestiller os nu, at vi først roterer omkring aksen (2, 2, 1) med ... -
astronomi Problemformulering.
Forumindlægjeg har lavet denne problem forumulering og høre om der er nogle forbedringer. Problemformulering. Jeg har valgt emnet astronomi i forhold til overemnet bevægelse fordi at der netop er en masse bevægelse ude i verdensrummet. Uden bevægelse så vil alting været på en hel anden måde. Måske ville d... -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHejsa, vi har lavet en syntese af dette stof i kemi, og skal nu besvare et par spørgsmål som jeg ikke er i stand til.Afstem reaktionsskemaetForetag udbytteberegningDer er brugt 10 ml. ethansyreanhydrid og 5 g. salicylsyre til syntesen.På forhånd tak :) -
Hjælp til maleri!
ForumindlægHej! jeg har fået til opgave at male et billede.... billedet må være alt mellem himmel og jord! Nogen der har nogle idéer evt. ?:) det vil jeg sætte pris på, da jeg er lidt blank;) KH... Amalie (med de mange idéer) -
Dansk: lige en hurtig
ForumindlægHey guysJeg har lige et hurtigt spørgsmål til jer.Hvad hedder den genre med tekster som giver meget udpenslende beskrivelser?Håber i gider svare ;)
