Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17061 til 17080 af 117955
-
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
Vejen til praktiserende læge
ForumindlægHej. Jeg skal efter 10.klasse på gymnasium, og drømmer om at blive praktiserende læge, da jeg elsker biologi, mennesker og alt hvad jobbet indebærer. Jeg regner med at vælge studieretningen med Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvordan jeg herefter kan blive uddannes som praktiserende læge. ... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
novelle
ForumindlægHej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe. -
Hjælp til AT (Psykologi/Dansk)
ForumindlægHej! Jeg sidder ligenu og er i gang med at lave mit talepapir til min AT eksamen på fredag og vil derfor høre, om der er nogle af jer, som kan hjælpe mig med at koble psykologien ind under min sidste problemstilling? "Diskuter hvorvidt kampen om ”den perfekte krop” kan tage ov... -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
Rygning! - Synapser
ForumindlægSidder lige med to spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan besvare. Det ville være alle tiders, hvis der var nogen der ville hjælpe lidt på vej. På forhånd tak (: a) Forklar, hvordan physostigmin vil påvirke impulsoverførslen i synapsen vist i figur 1. b) Hvile forgiftningssymptomer vil man forvent... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej, Jeg er i slutningen af mit andet år på stx og jeg har spansk på A. Jeg har lidt fortrudt at vælge det og vil virkelig gerne have tysk, kommer lidt med et dumt spørgsmål, men er der måske en lille mulighed for at jeg kan skifte til tysk på B eller A niveau ? hvis jeg har det i 3g og går på... -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Samf som selvstudie. tager man hensyn?
ForumindlægHej Jeg skal i næste uge op til samfundsfag C niveau. Tager man højde for at man er selvstuderende til eksamen? Ved censor godt at man er selvstuderende? Jeg har virkelig læst meget. Alt pensum er læst. Men jeg er stadig nervøs :/ Nogen med erfaring? -
HAR DU STYR PÅ BILLEDKUNST?
ForumindlægHej er der nogen de rhar styr på hvordan billedkunst eksamen foregår og hvordan man kan øve sig... det er på c-niveau.. pplease hjælp..:S -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
Linearitet
ForumindlægHar fået mine eksamens-spørgsmål til matematik.. Men er simpelthen gået i stå, så ville høre om i kunne hjælpe med disse spørgsmål. Spørgsmål 1) Hvordan kan man ud fra ligningen for en ret linje tegne linjen i et almindeligt koordinatsystem? Spørgsmål 2) Betydningen af konstanterne a og b i ligni... -
SSO kost og ernæring
Forumindlæghej jeg sidder og skriver sso i biologi om kost og ernæring. ville bare lige høre om jeg kunne få lavet en aftale med nogle biologi-eksperter herinde der kunne have lyst til at læse min opgave når jeg nu engang bliver færdig??? -
Fremtiden for biologer mht. at undervise?
ForumindlægHej, jeg har lagt mærke til at biologi ikke er et adgangskrav på de fleste uddannelser (faktisk alle universitetsuddannelser), Er der nogel der kan svare på (og eventuelt har noget statistik eller data) over efterspørgslen på biologi lærer på gymnasier? Er jobmulighederne ringe i forhold til... -
eksponentiel forskrift
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få det rigtige resultat? hvad gør jeg galt? P (2,3) Q(6,13) a= x2-x1 * kvadratrod(y2/y1) a= 6-2 * kvadratrod(13/3) a = 4* kvadratrod (4,33)= 8,32 b= y1/a^x1 b= 3/8,32^2 = 0,0433 y=b*a^x y = 0,0433*8,32 ^x skulle ifølge facitlisten give y= 1,4412*1,4428^x -
Basket øvelser
ForumindlægHej, Jeg skal op til eksamen i idræt på B-niveau, har bl.a. valgt at gå op i basket, men har ingen anelse om hvilke øvelser jeg skal vise. Det skal være nogle hvor der indgår noget med bredde dybde og spiljusteringer. Helst gerne nogle lette og simple øvelser. Håber der er nogen der kan hjælpe.
