Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 17061 til 17080 af 152921
-
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
renhed af et stof ?
ForumindlægHey !Jeg har lavet stoffet methylsalicylat.. Her er kogepunkter og smeltepunkter osv.. http://www.biosite.dk/leksikon/methylsalicylat.htmHvordan kan jeg teste renheden af det stof jeg har lavet? Jeg tænkte først på at lave en smeltepunktstest, men det kan man vel ikke ved det her stof.. så h... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Om syrlige kationer.
ForumindlægJeg har undret mig lidt over hvorfor nogle kationer er syrlige, men andre ikke er. Syrlige kan eksempelvis være Al3+ og Fe3+ imens at eksempler på ikke at være det kan findes ved K+ og Fe2+. Der er sikkert et simpelt svar på dette :) -
Atkins diæt
ForumindlægHej,\n\nSkal til at skrive en synopsis om Atkins diæt. Vi skal have 3 spørgsmål i vores problemformulering, et redegørende, et analyserende og et vurderende spørgsmål. Så jeg tænkte på om nogen havde nogle forslag til spørgsmål, eller eventuelle rettelser til vores egne nedenunder.\n\nHar kommet ... -
amorf?
ForumindlægHvad vil det sige at et materiale er amorf? -
Haster: Fortynding af Pufferopløsning
ForumindlægHej For en vandig opløsning af diverse ioner gælder med god tilnærmelse at 1 = 20 dråber. Til 1 rent vand tilsættes 1 dråbe 0,1 opløsning. 1) Hvad bliver PH? fandt til 4,3 2) I en given phosphatpuffer er [H2PO4- ]= 6,2 og [HPO4--]=3,8 . Hvad er pH i denne buffer? fandt til 7,0 3) Der ti... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Ammoniak
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig... Reaktionen N2(g) + 3H2 (g) <-> 2NH3(g) starter ikke før reaktanterne kommer i kontakt med katalysatorpillernes overflade i reaktionsbeholderen. Hvordan er størrelsesforholdet mellem Y og K følgende steder i procesanlægget: - i reaktionsbehold... -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
når man fortynder en buffer ændres pH ikke - hvorfor?
Forumindlægnår man fortynder en buffer ændres pH ikke - hvorfor? -
fysik og biologi
ForumindlægHey.. Jeg er en pige som går i 9. klasse. Jeg skal for første gange til eksamen i fysik/biologi. Og ja problemet er jo at jeg ikke er særlig god til fysik og biologi. Vil ved om at der er nogle som kender nogle gode hjemmesider, som kan hjælpe mig. Der må gerne være billeder. Jeg er også nervøs. ... -
farver
Forumindlæghey derude, hvorfor er phenolphthalein i syreform uden farve, mens baseformen har farve ? - i min bog står der at det har noget med farvestoffer at gøre. men jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det er. håber er der nogen der kan hjælpe. på forhånd taaaak -
Induktion
ForumindlægHvad skal man vide om induktion? Jeg forstår ikke helt forklaringen om induktion i min bog. -
Syrehydrolyse af halm - hvordan virker syre som katalysator rent kemisk?
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en opgave om fremstilling af bioethanol, og jeg undrer mig over hvordan syre virker rent kemisk som en katalysator for nedbrydning af lignocellulose til cellulose, hemicellulose og lignin. Hvorfor bruges syre til at nedbryde de kemiske bindinger mellem cellulose, hemic... -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
alkoholer
ForumindlægHej er der nogen der ved noget om alkoholers syre baseegneskaber skal nemlig svare på hvad der sker når en alkohol blandes med henholdsvis saltsyre og natriumhydroxid. -
Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen.
