Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17141 til 17160 af 29738
-
Kraftværk
ForumindlægHej På et kulkraftværk brænder man selvfølgelig kul af. Så kemisk energi bliver lavet om til termisk energi. Så bliver den termiske energi omdannet til mekanisk energi af en turbine. Turbinen kører en generator, som laver elektrisk energi. Er mit eksempel på energiomsætning rigtigt? -
online ordbog
ForumindlægHej, er det ikke noget med, at der findes nogle online ordbøger, som kan oversætte sætninger? -
Forskel på fysik c og fysik b?
ForumindlægJeg skal til at rykke op i 3. g nu her efter sommerferien, og jeg har opgraderet fysik c til fysik b. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle personlige erfaringer mht. sværhedsgraden, eksamen osv.? -
Forkort brøken
ForumindlægHvordan forkorter jeg denne brøk: a2-2ab+b2 / 2(a-b) -
Hvad er polarisationsplanet??
ForumindlægDer står således i min bog 'Et stof kaldes optisk aktivt, hvis en opløsning af stoffer drejer polarisationsplanet for såkaldt planpolariseret lys' Hvad betyder dette? -
Tvindsagen
ForumindlægJeg har læst nogle artikler om Tvind sagen og har fået 3 spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Hvori bestod undervisningsministerens (Ole Vig Jensen) grundlovsbrud? Hvorfor førte det ikke til rigsretssag? Hvordan kom stemningsdemokratiet ind i i det repræsentative demokratis hovedfors... -
Ligning med to ubekendte
Forumindlæga) Bestem løsningen til følgende to ligninger med to ubekendte: 3x+4y=10 4x-3y=5 Hvordan regner man dem ud når der er 2 ubekendte? -
Suffragetter (i England)
ForumindlægJeg skal skrive om kvindernes kamp for valgret i England, men jer mangler en god historiebog eller lignende, der gennemgår det på en detaljeret og objektiv måde. Derudover har jeg hat svært ved at inde ordenlige kilder, eftersom de fleste skal købes. Kilderne kan være digte, noveller eller artikl... -
Finanskrisen i SRP
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet til opgave at koble VØ A og IØ B sammen i SRP og herunder har jeg valgt finanskrisen. Men jeg er derefter gået kold i hvad jeg skal skrive om. Finanskrisen generelt er for kedeligt og en kliché. Er det nogen der har nogle gode idéer man kan fyre en fed rapport af om??? -
er min stil et essay?
Forumindlæghej er der en som vil kigge på min stil og sge om den overholder kravene for essay-genren?? jeg er nemlig meget i tvivl?? -
Er det ligemeget hvor man går i skole?
ForumindlægHej allesammen. Først vil jeg lige sige at jeg er ny her, så hvis det er forkert forum undskylder jeg på forhånd. Jeg skal til august starte på HF Enkeltfag for at blive student. Mit spørgsmål er så bare, bliver man student med hue og vogn og alt det der hører med til en normalt gymnasie ... -
Flest ansøgere i kvote 1 eller 2?
ForumindlægAf ren nysgerrighed, er der nogen der ved om der generelt er flest kvote 1 eller kvote 2-ansøgere på uddannelserne? Jeg tænker lidt, det giver god mening, at der på de populære uddannelser vil være langt flere kvote 2-ansøgere? -
gynge
ForumindlægHej studieportalen. Jeg sidder med denne opgave, jeg har snart kigget så meget på den at jeg ikke kan finde rundt i det mere, er der en som kan hjælpe mig med at finde formlen til den første opgave, tror jeg selv kan fange den derfra tusind tak på forhånd :-) Et barn på 25 kg sidder på en gynge ... -
Usikkerhed og måleusikkerhed?
ForumindlægHej Når man skriver fysikrapporter, så skal man jo selvfølgelig have nogen usikkerheder med, men når jeg laver afsnittet om usikkerheden, så indeholder den altid kun en form for måleusikkerhed. Så mit spørgsmål er, er der en form for usikkerhed som ikke har med måleusikkerheden at gør..? -
jødernes syn på Jesus
ForumindlægHvem mente/mener jøderne at Jesus er? -
bærbar
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg vil høre hviken slags Bærbar anbefalder i at jeg køber?? og hva er det endelig man ser efter når man kører bærbar?? Tak på forhånd -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
Nogen der kan forklare variablerne.Hvad står de for?
ForumindlægG-påvirkning=a/g Er den sidste g, så tyngdekraften, og a=accelerationen?? -
Stil
ForumindlægEr der nogle der vil rette min stil?? -
inverse normalfordeling
Forumindlæghvis xt = p*xt-1 + sigmat*et,hvor et er i.i.d. N(0,1) går jeg ud fra, at fQ(xt | xt-1) = 1/[sqrt(2*pi*sigmat2)]*exp[–(xt – p*xt-1)2/(2*sigmat2)] (korrekt?) ska nu udlede tætheden fP(xt | xt-1) idet der gælder fQ = 1/fP. Men hva er den inverse normalfordeling???
