Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17141 til 17160 af 92030
-
At-problemformulering ... hjælp:(
ForumindlægHvorfor er J.P.Jacobsens roman “Niels Lyhne” et moderne gennembrud og hvilke ligeheds træk er der mellem romanen og Feuerbach's religionskritik? Er det en god problemformuerling, hvis ikke, hvorfor? -
Hjælp
Forumindlægjeg skal til at skrive BA opgave og læser selv arabisk og islam studier. Ville høre om i har gode forslag om hvad der kunne være et godt emne. Har overvejet at skrive om de forskellige årsager hvorfor en muslimsk kvinde vælger at gå med tørklæde eller noget i den stil... Håber at I kan hjælpe.. P... -
Islam
ForumindlægHej! Jeg har to spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. Det første er "hvordan er menneskesynet?" og "hvad er målet"? Spørgsmålene skulle gerne omhandle islam. Jeg håber på, at I vil hjælpe mig i gang :-) -
Modstand mod andre pga. Hudfarve, relgion osv
ForumindlægHvad kan man gøre polititisk mod diskrimination af andre pga. Hudfarve og eller relgion -
Forskel på Islam nu og i middelalderen
ForumindlægHej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o... -
Livet som kvinde i Islam
ForumindlægHvordan er livet som kvinde i Islam? Hvornår begynder man at gå med tørklæde? Hvornår er det normalt at gifte sig? Hvornår er det normalt at få børn og stifte familie? Er begrebet "genopdragelse" noget der har relevans? Og hvilken alder sker det? Er "tvangsægteskab" et be... -
Jesus = kristus eller messias
ForumindlægJeg forstår ikke hvorfor Jesus vil have at han bliver kaldt for kristus, når det flere steder på nettet står at det betyder det samme... Nye testa - markus - 8 - peters bekendelse - linje 27 - 30 -
Cubas revolution
ForumindlægHej folkens Er der nogen, der kan svare på om, hvorvidt Castros poltiske ændringer i Cuba var revolution eller reformation? Og hvad er forskellen? -
hjælp med min kronik- please !!
ForumindlægNogen der kunne hjælpe med min kronik? Jeg har valgt temaet 'mennesker mod videnkskaben' .. nogen der kunne give nogen råd? -
Problemer ved 2 Humanistiske FAG
ForumindlægI mit AT forløb arbejder jeg med Oldtidskundskab og Historie Emnet er Kroppen i antikken og middelaldren. Hvad er problemet ved 2 Humanistiske fag? Ville et andet fag have været bedre? -
HJÆÆÆÆLP :-((
ForumindlægHej, jeg er igang med en Dansk Synopsis. Men mangler stof til den.. Jeg har trukket ''Værdighed i Liv og Død''.. Men synes ikke jeg har haft heldet med mig, da jeg har prøvet og finde en kort film eller en artikel som indgår det at have en værdig død og et værdigt liv. Er de... -
Reformationen og 30-årskrigen?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad reformationen og trediveårskrigen har tilfælles og hvilken sammenhæng er der?? -
AT - Hvilken metode?
ForumindlægHej Hvis jeg har læst i bøger og på nettet for at besvare en problemstilling hvilken metode har jeg så brugt? Hvis der er en metode for dette? :S På forhånd tak! -
Hekseri og trolddom
ForumindlægJeg kunne virkelig godt bruge en bekræftelse på, at jeg har fået dette: “Hvem var i Danmark den øverste dommer i sager om hekseri?” Her siger jeg: Den vertslige domstol - det vil sige i øverste instans kongen og ikke kirken, som tog sig af trolddomsforfølgelser. Det var sådan, at hvis ikke kon... -
Den afledede..
ForumindlægHvis jeg skal differentiere følgende udtryk: [(1/(1+c))*x^(c+1)]Er det så korrekt at skrive d/dx ?? Hvis der bare står jeg skal differentiere??? -
beregn vinkler
ForumindlægI en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, er a = 3,25 og b = 4,57. Beregn c. Beregn vinklerne A og B. hvordan gør jeg lige det? -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej tænkte på om en eller anden ikkek kunne fortælle mig, hvordan jeg regner den følgende opgave ud uden hjælpemidler I et koordinatsystem er en familie af parabler bestemt ved y = x2 - 4x + c . Bestem de værdier af c, for hvilke den tilhørende parabel har et toppunkt med positiv andenkoordin... -
Isolering af sinus i sinusrel.
ForumindlægJeg er lige pt. helt lost på hvordan man isolere sinus til A i sinusrelationen. \large\frac{a}{\sinA}=\frac{c}{\sinC}\Rightarrow\sinA=? er det evt: \large\sinA=\frac{\sinC}{c/a} -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern... -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel...
