Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17161 til 17180 af 135324
-
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Kort engelsk rettelse til imorgen:
Forumindlæg"Most of us think we know the kind of kid who becomes a killer, and most of the time we39;re right. Boys commit about 85% of all youth homicides, and in those cases about 90% conform to a pattern in which the line from bad parenting and bad environment to murder is usually clear.... Their ... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
Bestem en parameterfremstilling for l
ForumindlægHejsa, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres i aften, og har ikke været der i den time de har gennemgået det meste af det i afleveringen!! Den ene opgaver lyder: En linje l er givet ved ligningen y = 5*(x - 1) + 2 a) Bestem en parameterfremstilling fo... -
Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal... -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Eksamen imorgen, hurtigst som muligt svar
ForumindlægSkal til eksamen i mundtlig matematik imorgen og skal forbedrede nogle spørgsmål bl.a. omkring trekantsberegning Har været inde og kigge på Studieportalens formelsamling omkring trigonometri: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/trigonometri/pythagoras Men forstår... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg læser HD 1 del. Er i gang med VØ og starter på Samfundsøkonomi efter jul. Har haft matematik på nivau C for mange år siden. jeg kommer derfor i problemer når vi skal til de matematiske udregninger som er her i VØ og som også vil komme i samfundsøkonomi. Er der nogle som kunne være interes... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Gode noter til formelsamling
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik snart, og jeg har brug for at fylde mine tomme sider ud på min formelsamling, så jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode noter jeg kunne skrive ned. Min lærer gider ikke at hjælpe mig, og jeg dumpede matematik sidste år, så jeg har virkelig brug for hjælp. I ... -
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Ligning for tangent
ForumindlægJeg har brug for en lille smule hjælp... opgaven lyder at man skal bestemme ligningen for en tangent i punktet (3,f(3)) i 2 gradspolynomiet 2x^3+24x-36 Jeg vil gøre følgende : (3,f(3)) = 2x^3+24x-36 = (3,3*3^3+24*3-36) = (3,-----) eller skal jeg kun sige = (3,3^3+... -
Værdimængden
ForumindlægVærdiemængden for en funktion: f(x)=3, er vel [3;uendelig[ har jeg ret? -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg har i en opgave fået vide at : funktionen givet ved : f(x)=ln(x)-1/2x+5, x>0 man skal bestemme f39;(x) og derefter bestemme monotoniforhold for f okay, jeg har altså brugt til at finde ud af at hvad man gøre ved ln(x) (men kommer heller ikke nogen vej) Er der nogen der ude de... -
Differentialregning
ForumindlægHar bruf gor hjælp med denne emneopgave!!! Definere differentialkvotientetn. - Benytte definitionen af differentialkvotien eller trrinsreglen til at differentiere funktionerne f(x) = ax + b og f(x) = x^2 + 7. - Differentiere funktionerne ved tabelopslag og regler for opbygning. Gør rede for hvilk... -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
Hjælp!
Forumindlæghvilken enhed i litersystemet svare til 1 m^3
