Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 17161 til 17180 af 113755
-
er du god til at regne med vektore, tager dette ikke mere end et par sekunder for dig :-)
Forumindlægom to vektore a`og b`gælder at (2a`-b`)*(a`+b`) =45 længden af a /a`/ = 6og a`*b` =2jeg skal beregne længden af b, hvordan gør man det er det (2a`-b`)*(a`+b`) =45 der skal omskrives til et eller andet også man finder b?kan bare ikke finde ud af at omskrive den hvis det er et man skal gøre.ba... -
3 hurtige til Parantesregning
Forumindlæg3 stykker fra min aflevering, som jeg ikke er sikre på. a(a-b)+b(a+b) x(x-2y)+2y(x+2y) 8(2a+3b)-6(2a+b) På forhånd tak -
Ordforklaring tak :-)
ForumindlægHej. Jeg er igang med en geografi aflevering :-) Og der er bare et ord/begreb jeg ikke forstår. håber der er nogen der kender det, og kan forklare det :-) Og kan nævne nogle jobs inde for det. -Beskriv med egne ord hvad begrebet "den tertiære erhvervssektor" betyder? -Nævn nogle ... -
logartimeregneregel
Forumindlæghejsa:) Er der nogen, der ved, hvordan man beviser regneregel 2 for logaritmefunktioner. altså den ser således ud: log(a/b)= log(a)-log(b) . der er et bevis i bogen, men der er nemlig et lighedstegn, jeg ikk forstår: a= (a/b)*a. log(a)=log(a/b*b) =log(a/b)+ log(b). det er nummer to ligheds... -
Blære ord
ForumindlægER der nogen som har nogle super gode græske ord som man kan bruge til eksamen?? -
Eksamensdag...
ForumindlægKan man melde sig fra et fag, samme dag man skal til eksamen? Nogen der ved det -
HJÆLP til Brintbilen
ForumindlægEr der nogen som har noter til brintbilen og et forsøg som jeg kan bruge som nemlig til eksamen snart:D? -
Hvordan sige rman?
ForumindlægHvordan siger man "vil du omformulere spørgsmålet" på fransk? Og har i nogle gode sætninger til eksames situationer? -
studierapporten...
ForumindlægHej alle, mht. studierapporten skal man så selv sørge for at medbringe den til AT-eksamen eller er det noget lærerne allerede har? -
*Hjælp til 2 ligninger (Bestem en ligning for tangenten til grafen)*
ForumindlægNogle som kan hjælpe med disse 2 opgaver, da jeg ikke helt kan finder ud af hvordan man skal gøre :/ a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) = 2sin(x) - 3 i punktet P(0,f(0)). b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for g(x) = 2sin(x) - 3t i punktet Q( Pi/2, g(Pi/2) ) ... -
snakke sig fra
ForumindlægHej Hvordan kan man snakke sig fra emnet til eksamen Eksempeler -
To opgaver
ForumindlægJeg har to opgaver. længden af vektor a=2 længden af vektor b=3 vinklen mellem vektor a og b = 60 grader beregn skalar produktet af vektor a * b og beregn længden af 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektor a (det sidste forstår jeg heller ikke hvad de mener)? -
Gym Afleveringsopgaver
ForumindlægHeyza derude, har i længere tid gået med en ide. Kunne det ikke være fedt at lave en side enten separat eller under studi.dk med besvarelser til matematik-opgaver i gymnasiet. Både for B - A og A+ Det kunne ihvertfald være en fed hjælp for mange. Skriv venligst tilbage på min e-mail hvis i er gla... -
Procentregning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik aflevering hvor jeg ikke kan finde ud af følgende opgave: En pakke med 2 tuber tandpasta koster i nærbutikken 17,75 kr., mens den i discountbutikken kan fås for 15,75 kr. a) Hvor mange procent mindre er prisen i discountbutikken? b) Hvor mange procent højere e... -
SRP emne biologi
ForumindlægHej, Jeg er meget i tvivl om et emne til min SRP. Jeg ved at det ene fag skal være biologi B og så kan jeg vælge mellem samfundsfag A og engelsk A. Jeg er ret ligeglad med hvilken af de to overstående fag jeg vælger som anden fag, men jeg ville gerne have nogle forslag/kommentarer til forsk... -
Bestem N'(4)
ForumindlægHej jeg er igang med at læse op til min matematik B skriftlig eksamenen på tirsdag. Men jeg har svært ved opg. 6 uden hjælpemidler i følgende opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140523%201stx141-MAT-B-22052014.ashx Skal jeg indtegne en tangent, o... -
Segway
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med nedstående opgave? En Segways topfart er 5,6 m/s a) Hvor lang tid er en Segway om at tilbagelægge 800 m, når den kører med topfart? En Segway kører med farten 4,2 m/s. Segwayen bremser med en konstant acceleration med størrelsen 4,7 m/s2. b) Hvor... -
skalarprodukt og distributive lov
ForumindlægHej :) Dette omhandler regneregler for skalarproduktet af vektorer. (opgave 602 i Mat3H) Når man skal regne (b*(a-b))b ud hvordan går man så dette. Det er iøvrigt alle vektorer self. Mit forslag :) (b*a-b*b)*b = (b*a)*b - (b*b*b) ? I så fald ville det så blive a1*b1*b1+a2*b2*b2 - b1*b1*b1+b... -
SU-regler
ForumindlægHej med jer! Har lige en disskusion med en ven, som jeg gerne vil have afsluttet! :p Er der nogle, der ved om det er rigtigt at man på en vidergående uddannelse kan gå i 18 måneder uden at være studieaktiv og stadig få SU? Dvs. ikke at møde op til undervisning og eksaminer? Jeg synes det lyder... -
HJælp til reducering
Forumindlæga-2*b)*(a+2*b)-b*(a+b)+a*b
