Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17181 til 17200 af 156873
-
Engelsk A maj 2010
ForumindlægHej :) Er der nogen af jer der ved hvad opgaverne var i den engelsk skriftlige eksamen på A niveau i maj 2010? Har ledt mange gange, men kunne ikke finde den hverken ikke delprøve 1 eller 2. -
Matematisk bevis (Euklid)
ForumindlægHej,\nJeg er i fuld sving med at besvare min SSO opgave, og har brug for noget hjælp, da jeg er i tvivl om jeg er på vej i en forkert retning. Jeg ved mange af spørgsmålene er subjektive vurderinger, men jeg har før set mange herinde komme med utrolig fornuftige iagttagelser.\n\nJeg skriver om ge... -
ang. emner
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive min srp opgave, men jeg mangler ideer til emner. Jeg vil gerne skrive i fagene Spansk A og Samfundsfag B, men mangler ideer til gode emner indenfor disse fag. Hvis der er nogen der har gode emner må i meget gerne skrive Tak på forhånd -
Lidt eksamenshjælp
ForumindlægEksamen står for døren, og jeg har været så heldig at få udtrukket kemi. Jeg har kemi på højtniveau. Det jeg godt kunne tænke mig var udover mine egne noter, noter om følgende: -Forskellige typer reaktioner (addition, substitution, elimination, osv.), hvordan man kan se hvornår det er det ene o... -
Redegøre for følgende begreber
ForumindlægHej SP Har i mulighed for hjælpe mig med, at redegøre for følegnde bergeber - observationssættets størrelse - typetal - middelværdien - varians og standardafvigelse - frekvens og kumuleret frekvens - stolpediagram - trappediagram - boksplot Mange tak på forhånd! Og God weekend! -
Indtegn pile der viser retning af de tre kræfter der virker på banneret.
ForumindlægHej. Opgaven ser således ud: a) Indtegn på bilaget pile, der viser størrelse og retning af de tre kræfter, der virker på reklamebanneret. Jeg har tegnet kræfterne ind, men ved ikke helt om de er rigtige. Opgaven og tegningen er vedlagt. b) Opskriv de tre kræfter på vektorform og vis, at de... -
Mat.(stamf.)
ForumindlægHejen funktion f er bestemt vedf(x)=x-2*kvad.(x) , x større lig 0.I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M.Please tjek om jeg har lavet det rigtigt:int. fra 0 til 4 (x-2*kvad.(x))dx=int. fra ... -
Matematik opg
ForumindlægHej venner, jeg er lige i gang med at løse disse opgaver, men jeg kan slet ikke finde ud af det. Kan I hjælpe mig med det? -
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589 -
Stikprøveundersøgelse, Vejen til Matematik B2, Opgave 168, Side 217, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 168 En virksomhed producere elektriske pærer i titusindvis. Gennem et antal stikprøveundersøgelser har virksomheden fundet frem til, at 6 % af pæreren er defekte. En forhandler af virksomhedens pærer foretager sin egen stikprøveundersøgelse. Han udtager en stikprøve på 50 pærer. Hvad er på... -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen i skriftlig fysik i morgen, men er ikke speciel skarp i faget. Er der nogen som ved, hvordan jeg udnytter pointsystemet mest muligt i forhold til opgavebesvarelse? Eller har nogle godde råd? -
Haster kraftigt.
ForumindlægJeg sidder og mangler at skrive indledning og konklusion til min SSO! Jeg er mildest talt lost´. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive! Jeg skriver i sfærisk geometri, men jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif til en indledning?? På forhånd mange tak -
Differentialligning
ForumindlægHejsa.Er helt rundt på gulvet over denne opgave!En bestemt populations størrelse y, målt i antal individer, er en funktion af tiden x, målt i døgn. Det antages, at y er en løsning til en differentialligning af typendy/dx = ay(M-y).Øvre grænse for populationens størrelse er 1000 individer, og til ... -
Dansk {[Årsprøve{]
ForumindlægHejNogen der ved hvad sidste års dansk syge eksamen var? Altså skriftlig dansk!.. -
gamle eksamenssæt..
ForumindlægHejEr der en hjemmeside hvor man kan finde de gamle skriftlige eksamenssæt i dansk?Hilsen Camilla -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, hvordan man kan forberede sig til engelsk skriftlig eksamen (b) til delprøve 2. -
dobbeltpunkt?! t værdier hjæææælp:'(
ForumindlægHej.Jeg har en opgave som er ikke svær, men jeg har en spørgsmål...hvordan finder man begger værdier af t i et dobbeltpunkt på en banekurve???Jeg har fundet ud af den ene værdi da jeg har lavet skæring med y-aksen..men hvad med den anden værdi??Tak -
Grøn spildevandsrensning forsfor og nitrat
ForumindlægJeg sidder med en opgave om fosfor og nitrat. Jeg skal forklare hvorfor planterne optager væsentligt mere nitrat end de optager fosfor. umiddelbart er mit gæt er nitat er nødvendigt for proteinsyntesen, men omvendt er fosfor jo nødvendigt for DNA og RNA? er lidt lost her. -
Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?
ForumindlægJeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv. men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftli... -
Estimere pka
ForumindlægHvordan løser man denne opgave
