Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17181 til 17200 af 39386
-
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Hvorfor er snittet så lavt for økonomi?
ForumindlægJeg tænkte over hvorfor gennemsnittet for at læse økonomi, er så lavt? Altså kun omkring 6, når uddannelser som Medicin er over 10? Betyder det så at uddannelsen er nem? -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell -
Anvendelse af 2. grads polynomier
ForumindlægHej derinde ! Er der nogle der kan give nogle bud på hvad 2. grads funktioner bruges til ude i den "virkelige verden" ? Tusind tak ! -
Kvadratisk spole i magnetfelt
ForumindlægEn flad kvadratisk spole er ophængt i en kraftmåler som viser 0,70N.Hvordan bestemmer jeg spolens masse?? -
Hz
ForumindlægHvor mange Hz er i MHz? -
deciliter i liter
Forumindlæghvor mange deciliter går der på en liter? kan bare ikke huske det og kan ikke finde det nogen steder -
fysiske størrelser på isen
ForumindlægDenne opgave er jeg helt blank på! En skøjteløber glider let hen over isen, bland andet fordi trykket fra skøjten får isen til at smelte. Herved dannes der et smørende lag vand mellem skøjten og isen. Tildel passende værdier til releavnte fysiske størrelser og vurder størrelsen af trykket fra s... -
Nogen som vil være søde at læse min synopsis på 3 sider igennem?! PLEASE
ForumindlægHej Alle, Jeg har for første gang lavet en synopsis og ved ikke om jeg har lavet den rigtigt. Jeg har gjort mit bedste! Men da det er en At4 opgave, ville jeg høre om nogen ville læse den igennem for mig? Emnet er global opvarmning (: Jeg skal aflevere den d. 22 kl 23:59 og skal op på mandag- så ... -
middelacceleration??
ForumindlægModerne biler har blokeringsfri bremser. Hvorved opnås den størst mulige gnidningskraft mellem dæk og vejbane under en opbremsning. På en tør vejbane kan bremselængden ved en fart på 50 km/h blive så lav som 11m. bestem middelacelerationen under en sådan påbremsning. er der nogen der kan hjælpe m... -
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j... -
Videreudgående uddannelse
ForumindlægHej allesammen :) - Jeg er på udkig efter en videreudgående uddannelse (på universitetet) som interesserer mig. Jeg kunne - strengt taget - virkelig godt tænke mig at studere fysisk kosmologi. Så jeg ville bare lige spørge om I kendte til nogle gode uddannelser hvor man beskæftiger si... -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 90'erne ... -
Matematik
ForumindlægDet siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår... -
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
atomer
ForumindlægHvad er atommasse og størrelsesorden af atomer? -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke...
