Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17181 til 17200 af 31486
-
PLEASE HJÆLP, DET HASTER! -det går meget hurtigt.
Forumindlæghvad er 184 cm i cm3 ? -
equation
ForumindlægJeg er så træt at af og finde gange tegnet i den lille boks hver gang, når jeg er inde i Word equation. Kan man ikke lave en hurtigt gennemvej? -
Kvardratsætninger
ForumindlægFortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede -
Hjælp
ForumindlægHej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske? -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
Din opgave er under behandlig, MEN...
Forumindlæg... hvor lang tid tager det??? Jeg uploadede fx en sød lille opgave på 2 sider d. 21/09 og den er stadig under behandling. -
formel
Forumindlæghej jeg er nu ved at øve mig til at starte på mat hf enkeltfag aften er der nogen der har en rigtig god formelsamling jeg kan få mangler bla en formel lige nu til beregning af investering opg. maleri værdi 60000 værdi vokser med 12% om året hvad er det værd efter 5 år maleri værdi 85000 efter 1... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg ved det her er et dumt spørgsmål men jeg er sindssyg desperat lige nu og min eksamen er imorgen kl. 8:00 kan nogen lave en "disposition" for mig over de her emner som jeg har linket lige nedenunder? Vil sætte den største pris på det. Har ikke råd til at dumpe, eller min mor... -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
Matematiske begreber!
ForumindlægHej vil i gerne forklare disse begreber: Tangent, overfladeareal! og andre nødvendige ting i kan komme med før' en prøve. Også eksempler. -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Rente
ForumindlægJeg har tidligere idag oprettet et spørgsmål herinde, da jeg ikke helt har forstået at regne disse rente opgaver. Og nu sidder jeg med denne. Er der en, som kan hjælpe mig igang, så kan det være, jeg kan se mig ud af de andre også På en opsparingskonto indsættes hvert år 3000 kr. Renten er 2,4% o... -
hjælp
ForumindlægSæt ring om to tal som har en differens på 90. -50, -20, 10, 90, 80, 40. Er det så 80 og 10? -
Essay
ForumindlægHej derude. (: jeg skal skrive et essay om sandhed. Nogle der har nogle gode ideer? da jeg selv er rimelig blank på emnet. -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000
