Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17201 til 17220 af 31486
-
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
Begreber HJÆLP!
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad variabel betyder. Jeg forstår det ikke og det bliver brugt mange gange i psykologi. Fx, man holder en variabel under kontrol undtaget en, da man vil undersøge hvilken betydning variablen har. Jeg har brug for at forstå hvad det betyder og har slået ... -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne
ForumindlægHej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler? -
observationer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklar diskrete observationer og kontinuerte observationer, og evt. give et eksempel på en diskret stokastisk variabel og en kontinuert stokastisk variabel? Jeg vil sætte kæmpe pris på hjælpen, på forhånd tak :) -
Beregning af resistanstemperaturkoefficient
ForumindlægJeg har et datasæt vedhæftet. Jeg har lavet en graf: temperatur langs x; resistans langs y. Jeg skal beregne resistanstemperaturkoefficient. Jeg prøvede at lave en lineær regression, men hældningen er åbenbart ikke resistanstemperaturkoefficienten, fordi resultatet burde være noget i retning af... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Sommersupplering, fraværd?
ForumindlægNogen der ved om der bliver målt fraværd på sommersupplering? Er en af dem, der bedst koncentrerer sig derhjemme og har ikke rigtig brug for at have en lære omkring mig hele tiden. Hvordan er det lige med det? SKAL jeg møde op til timerne? På forhånd tak for svar :) -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau
ForumindlægHejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89? -
Lommeregner
ForumindlægHej folks, det vil nok lyde som et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel :) Hvilken af disse to lommeregner foretrækker I, når man har MAT A: TI-Nspire Cas eller Ti-89? Begrund gerne, takker -
Blækregning! Haster..
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til følgende stykker, håber i kan hjælpe mig: Opgave 1: f(x) = − 4x3 − 9x2 + 12 x + 20 for x ≥ 1. a) Gør rede for, at f(x) er aftagende. b) Bestem maksimum for f(x). Opgave 2: En rutschebane har form som grafen for r(x) = 0,0125x3 − 0,... -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ... -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Bestemt sandsynligheden?
ForumindlægJeg har en opgave der lyder på Bestem sandsynligheden for, at der ud af 25 a°bningsdage er mindst 10 dage med en omsætning over 3000 kr. Mit problem er bare at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal udregne det. Ved godt det er binomalfordeling, men kan ikke få mit til at gå op. håber der er e... -
Matematiske teorier
ForumindlægJeg sidder med SRP og der står således i min opgaveformulering "demonstrer det matematiske system bagved koden ved udledning af matematiske teorier" Jeg skriver om Enigma maskine kryptering. Mit problem er jeg ikke helt er sikker på om jeg forstår det jeg bliver bedt om. Er monoalfa... -
Diameter - samme som tykkelse?
ForumindlægEr diameteren af en tråd det samme som tykkelsen af en tråd ?
