Søgning på: historie begreber. Resultater: 17241 til 17260 af 22480
-
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele?? -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
romantikken?
ForumindlægHej.Hvornår var romantikken født og indtil hvornår...Jeg har set på to forskellige hjemmesider at den var fra 1800 - 1820, men på den anden hjemmeside står der at den var fra 1830 - 1870. Det forvirrer mig.Hvad med den tekst, der blev skrevet efter denne periode, handler den ikke om ramantik? Hj... -
Æneiden?
ForumindlægHej Hvad handler Æneiden om kort sagt? Hvem var Æneas og hvad gjorde han? (Nej tak, til at du kopierer en hjemmeside ind som svar. ;) ) -
Hvilken linje på STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har før lavet et forum om jeg burde starte på en STX, på trods af mine knap så høje karaktere i folkeskolen. Efter jeg har tænkt meget, er jeg kommet frem til at jeg rigtig gerne vil på en STX, men har bare ét ret stort problem: Hvilken linje? Jeg kan slet ikke finde en linj... -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
Forfatterskolen
ForumindlægHej...Jeg ville høre, om der er nogen af jer, der overvejer at søge ind på forfatterskolen... Og om I har et indtryk af, hvor høj grad af træning og faglighed der kræves for optag... Jeg har lige afsluttet 2.g og må derfor siges at være noget af en novice i stort set alle sammenhænge, når jeg om ... -
Snit ganget med 3%
ForumindlægHejJeg blev student (htx) sommeren 2005, med et snit på 7,7 - det er lige ikke nok til at komme ind på den uddannelse jeg gerne vil. Men så er der noget med, at hvis man har tre A-fag, så kan man gange sit snit med 3% (1,03). Gælder det kun for studenter fra i år, næste år eller hvordan? Gælder d... -
'Mit Dankort lever det fede liv'
ForumindlægThjaa, jeg havde altså meget brug for en kjole, og i fredags tvang jeg mig selv i Ålborgstorcenter. Turen begyndte rigtig fint med, at min veninde og stil-guide var blevet syg, så jeg måtte afsted alene. Men men men jeg fik dog hurtigt sat en ekspedient igang med at finde nogle ting frem til mig,... -
Gode råd til Studieretningsprojektet
ForumindlægVi har samlet 10 gode råd til studieretningsprojektet: Find en fast daglig arbejdsrytme - sig til dig selv, at du senest skal i gang f.eks. kl. 8.30. Hold pauser i skriveriet. Sørg for at få bevæget dine led i pauserne. Vær fokuseret i din arbejdsrytme. Sæt MSN på optaget / mobiltele... -
Andre 3.g'ere der skrev den tirsdag? :)
ForumindlægHej 3.g'ere Var ligesom så mange andre til skriftlig dansk i tirsdags, og valgte at skrive den litterære artikel om novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen.. Jeg syntes den var utrolig svær at analysere og fortolke, og jeg er derfor slet ikke sikker på, at jeg har forstået ... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Er der én (eller flere) venlige sjæl(e), der kan se om jeg oversat følgende sætninger korrekt? 1. Vi besøger jer i morgen. Hvornår besøger I os. Wir besuchen euch morgen. Wann besuchen ihr uns. 2.De går med os i biografen i aften. Hun går med ham hjem efter filmen. Sie gehen bei uns in das... -
Stasifængslet - Hohenschönhausen
Forumindlægjeg arbejder på en opgave om hohenschönhausen, men jeg mangler nogle forskellige oplysninger. fx. hvad det er bygget til, hvad der skete med det under og efter 2. verdenskrig og mange andre. Så hvis der er nogle søde mennesker der vil smide et par links ind, ville det bare være super... tak. -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
Sten - Godt bud
ForumindlægHvorfor skal man lave en Raport om sten? Hvad kunne være brugbart ved dette? Hvad vil jeg finde ud af?Nogle gode bud? -
Kan nogle hjælpe mig
Forumindlægkan i hjælpe med hvad Apartheid er og hvem Jim crow er -
Hvad skal jeg læse på uni?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet en dag. Ikke nødvendigvis langt væk, men lande som Belgien, Sverige eller England synes jeg meget godt om... Nu kommer jeg så til mit spørgsmål. Hvad kan jeg læse som jeg kan bruge til et senere liv ''derovre''...
