Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17241 til 17260 af 31467
-
Antal Ansøgninger?
ForumindlægHej Kan jeg slippe afsted med kun at sende 1 ansøgning? eller er det vildt dumt? -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
-x^2+16x = 2x+30
ForumindlægHej skal løse funktionen i overskriften, men kan ikke komme i gang da jeg ikke kan huske hvordan man opløser -x^2. -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-) -
HASTER VIRKELIG!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er blevet stillet en opgave jeg ikke kan finde ud af den lyder; i et lotteri med 200 lodsedler er der 1 hovedgevinst hvor stor er chancen for at vinde den når man har 5 lodsedler? Behøver ikke svaret men bare en metode til at løse opgaven? -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
Vektor HASTER
ForumindlægHej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man... -
Vektor med t
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Bevis for cosinusrelationen
ForumindlægJeg skal udlede et bevis for cosinusrelationenerne under plangeometri og vektorer men jeg forstår ikke rigtigt sammenhængen mellem mit emne og plangeometri/vektorer og hvad jeg skal lægge fokus på. De andre emner består nemlig kun af ét overemne, så forstår ikke hvordan jeg skal inddrage dem begg... -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl. -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Bestem ændringen
ForumindlægHvordan løser jeg opgave b? Opg: https://imgur.com/a/EUJmRST -
unikhed
ForumindlægTit er min bog ude efter at bevise, at en eller anden matematisk egenskab er unik. F.eks. entydighed af Riemann integral. Men hvad er det som er godt ved, at noget er unikt? Jeg går ud fra, at med riemann-integralet er det, at integralet er ét bestemt tal, og man derfor kan manipulere med det som...
