Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17241 til 17260 af 135324
-
Er I enige med mig?
ForumindlægEr I enige med mig? 1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet Ja. 2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode Nej. 3. Skatten på arbejde skal nedsættes Ja. 4. Boligbeskatningen skal øges Ja. 5. 24-års-reglen skal afskaffes Ja. 6. Danmark skal... -
Tidsrejser
ForumindlægDet er 3. gang, så nu skulle det gerne virke. Jeg har rejst i tiden. -
hvordan skal jeg løse ligningen?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at løse den her opgave: x6+9x3+8=0 løse ligningerne med diskriminantformlen ved først at indføre en substitution: sæt t=x^2 Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre. -
Opgaver - produktreglen
ForumindlægJeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ... -
STX A 27 Maj 2016
ForumindlægHej Jeg har lige været til Matematik A eksamen. Den gik ikke så godt, og jeg ligger nok i den meget lave ende karaktermæssigt... Jeg ved godt, at det er ulovligt at offentliggøre eksamenssæt, og derfor kan jeg sende sættet som privatbesked til den, som gerne vil rette min opgave igennem. Kan ikk... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f39;(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f39;(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
Renteformel: årlig procentvis fald
ForumindlægJeg er stødt på en ret indviklet opgave, hvor jeg skal finde et årligt procentvis fald for en aktie som blev købt for 1 mio, og de tre første år falder den i værdi, men det fjerde år stiger den med 25% og det femte år stiger den med 35% til en værdi på 1,31 mio. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte... -
Skæringspunkt
ForumindlægI koordinatsystem. Der er opgivet Punkt A som er (5,-1) 2 linjer der er l: 5x+3y=4 m: -2x+3y=5 opgave a. Bestem skæringspunkt. hvordan gør jeg det? -
Skæring mellem cirkel og linje
Forumindlæg(Opgave vedhæftet som billede.) Nogen der kan hjælpe med at løse opgaven, og samtidig give en forklaring på hvad der gøres undervejs? :) -
find stamfunktion
ForumindlægHej... jeg ville høre om nogen kunne finde stamfunktionen til (3^x)/(ln(3)) ? -
HJÆLP TIL EKSAMEN - TRIGONOMETRI
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til matematik b eksamen som jeg desværre ikke ved hvordan jeg skal gribe an: Spørgsmål 1:Du skal omtale definitionen af de trigonometriske størrelser og brugen af dem i en retvinklet trekant. Endvidere skal du vise sinusrelationen. Spørgsmål 2:Du skal ... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej! Jeg skal på efterskole til næste år og derefter skal jeg på gymnasiet. Men! Jeg vil meget gerne have Dansk på A, Samfundsfag på A, Engelsk på A og Spansk på A. Kender i nogle steder, hvor man kan få det? Mvh Dampe -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Anbefaling af lommeregner.
ForumindlægHvad lommeregner skal jeg købe skal starte p HF efter sommerferien og have Mat A på et 2 årig forløb. ?jeg har tænkt på TI-89 TITANIUM og en TI-84 PLUS. Hvad sys i ? -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har et snit, der kun ligger lige over de 7 godt trukket ned af et par uheldige og uretfærdige 6-taller, og derfor bliver jeg lige nødt til at vide helt præcist, hvilke karakterer, der indgår i hhv. eksamenskarakteren og årskarakteren.Regner man gennemsnittet på alle senest givne årskarakte... -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 39;look-alike39; side? -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska...
