Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17261 til 17280 af 39386
-
Tycho Brahe
ForumindlægHEJ er det her rigtig jeg har skrevet han fandt ud AF 1. lov kepler banen har en elipse med solen i det ene brændpunkt sener fandt han ud ad at de andre planters baner er ellipser omkrin solen 2 lov mellem solen og en planet har samme arealer i lige tidsrum 3 lov ? han har lavet e... -
Brydningsindeks mm
ForumindlægHey Vil blive rigtigt glad, hvis en kunne hjælpe med spørgsmål A i denne opgave: http: //img259.imageshack.us/img259/2797/opgave2bh4.th.png Har bare overhovedet ingen ide om hvordan jeg skal løse den og skal aflevere i morgen :( Håber at en venlig person vil give en hånd. Med venlig hilsen Maj... -
Hjælp med datebehandling.
ForumindlægHej Studieportalen. Håbede at der var nogen derude, der kunne hjælp mig med at lave min databehandling, da jeg er helt lost i det. Tak på forhånd / Mathias. -
el og enheder
ForumindlægHej alle! Hvordan er det lige man omregner DKK/MVh til øre/kWh Eks. hvis det koster 200 kroner/MWh hvor meget er det så i øre pr. kWh, og hvordan gør man? -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen. Dette er et meget enkelt spørgsmål, som jeg egentlig ikke selv kan huske.. Men, Hvad bruger vi egentlig den linære funktion til at udregner? Jeg tænker på tid eller noget i den stil.. Håber på et meget hurtigt svar.. På forhånd tak Mette -
Kaos-Matematik
ForumindlægHar hørt en lille smule om Kaos-Matematik, og ved sådan set ikke så meget andet om det, andet end at det er noget af det sværeste matematik der findes, og som kan studeres på universitetet. Spurgte en gang min matematik-lærer, for sjovt, om vi ikke skulle i gang med noget kaos-matematik, og det ... -
Negativ varmekapacitet Cp
ForumindlægEr det muligt at have en negativ Cp værdi? Jeg sidder med noget termodynamik, og har fået en negativ værdi til noget der skal bruges til at løse det overordnede spørgsmål? -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
Første års projekt forslag?
ForumindlægHej Forum! Jeg skal lave et første års projekt, og kunne godt tænke mig at lave noget omkring absolutheden af enheder og/eller tid. Eksempelvis har noget af det vi har læst om i klassisk mekanik været virkelig spændende, og ville høre om der er nogle måde at lave et forsøg eller opstilling ti... -
s^-2
ForumindlægJeg ved at 2,5 * 10^4 s^-1 , betyder 2,5 * 10^4 per. sekund men hvad betyder 2,5 * 10^4 s^-2 ? -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
Molekylers gennemsnitlige kinetiske energi
Forumindlæg1 g H2 og 2 g N2 er placeret i hver sin beholder med ens V og T. Argumenter for, at molekylerns gennemsnitlige kinetiske energi i begge beholdere vil være ens. Skal jeg argumentere ud fra E_kin = ½mv? Hvis den gennemsnitlige E_kin i begge beholdere er ens, så må N2-molekylerne jo være langsomme... -
hjælp til fysikdel i SRP
ForumindlægHej Jeg skriver om ultralydscanning i min srp opgave. Jeg har fundet materiale der beskriver selve ultralydscanningen, men skal finde ud af hvordan den virker rent fysisk? Beskrive det fysisk med nogen formler mm. Er der nogen der vil hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Løsning at halverings ligning !
ForumindlægJeg har ikke lært at regne med log, og kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde noget om emnet, ligningen er som følger T1/2=(log(1/2))/(log(a)) og har fået følgende ligning: 8=(log(1/2))/(log(a)), hvordan løser jeg den ? jeg synes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke det rigtige. Mvh Kenneth -
Forklaring bedes, kan det passe?
ForumindlægFra Wikipedia: Man kan nogenlunde måle afstanden til lynnedslaget. Man skal blot begynde at tælle sekunderne, når man ser lysglimtet fra lynet, da det tager ca. et sekund at udtale tusind (et-tusind, to-tusind, tre-tusind, osv.) kan man tælle tusinder. Når det første høje knitren kan høres, s... -
Teori i biologi
ForumindlægHej, jeg har helt styr på metode og empiri, men jeg er ret meget i tvivl om teorien i biologi. Jeg har taget udgangspunkt i nogle forsøg andre har lavet, men synes ikke rigtigt der er nogen teori bag. Jeg skriver om fedme og følgesygdommene Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
AT-8 PROBLEMFORMULERING
ForumindlægVidenskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 jeg skal ligesom alle andre 3.g'er skriver AT-8. Jeg har ligesom en stor del andre valgt at skrive om Darwin op imod de kristne synspunkt. er der nogle der har nogle gode ideer til en god problemformulering, da jeg er helt bla... -
Hvad skal jeg være?!
ForumindlægJeg sidder her og er virkelig i knibe (det synes jeg ihvertfald selv) Jeg har lige afslutter mit 2. år på gymnasiet. Indtil nu har jeg altid ville læse på jura-uddannelsen. Men vil på den anden side heller ikke bruge hele mit liv på jura, og ikke have noget privatliv ved siden af. Det må bare ik... -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak
