Søgning på: musik eksamen. Resultater: 17281 til 17300 af 36205
-
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
Palæstina/Israel
Forumindlæghvad vil det sige hvis et land ligger op til at danne en bi-national stat.det drejer sig om britterne som ønskede det med hensyn til staten Palæstina/Israel..og hvad vil det her sige : at det britiske mandatmagt ønskede endvidere at gøre jødisk immigration betinget af ikke alene af områdets økono... -
Forberedelse
ForumindlægHeejsa,Jeg har to dage, ikke engang til at forberede mig til tyskeksamen -mundtlig. Hvordan kan jeg bedst muligt udnytte den korte tid uden at køre fuldstændig mentalt ned? hehe -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :( -
Kendt eller ukendt tekst
ForumindlægEr der nogen der er klar over om eksaminationen i OLD foregår i kendt eller ukendt tekst? -
METODER - UNDERSØGELSER
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved om man et sted kan finde en liste over metoder inden for biologi? Det, jeg leder efter er en masse fremgangsmåder til at undersøge forskellige biologiske ting. Mere konkret noget hjælp til at kunne besvare de kendte spørgsmål i biologi A-niveau eksamensopgaver: "... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv... -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
top karakter
Forumindlæger her nogen som kan fortælle mig, hvad der skal til for at score top karakter til dansk eksamenevt. hvad man skal komme ind på..og bla bla bla.. -
Spændingshovedpine..
ForumindlægJeg har pga. overbelastning af ryg/skulder/nakke fået spændingshovedpine, som minder lidt om almindelig hovedpine, bare meget værre...Panodiler virker ikke, og når det kommer varer det ca. et døgn, hvor jeg ik ka andet end at ligge helt stille (sover mig fra det!) eller stå helt stille.. (Man ska... -
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
Jura- og kandidat uddannelsen.
ForumindlægHej alle. Jeg har i øjeblikket OSO i 10. Klasse. Jeg har siddet og læst de andre spørgsmål og svar, der er blevet stillet herinde, for at sikre mig, at der ikke bliver bombet med de samme spørgsmål. Men jeg kan simpelthen ikke finde de svar, som jeg søger. Jeg søger svar fra aktive studerende, ... -
Chancer
ForumindlægHej, ved ikke lige hvordan man regner denne opgave ud :D ---------------------- Vi forestiller os, at chancen for at faa en pige er 50%, og chancen for at faa en dreng er 50% ved en foedsel. Et foraeldre par skal ha' trillinger. Hvor stor er sandsynligheden for, at det bliver: ... -
Differentiation af lnx
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med at forstå et led i min udregning (det understregede): ?y/?h = (f(x+h)-f(x))/h = (ln(x+h)-ln(x))/h = ln((x+h)/x)/h = ln(1+h/x)/h = ln(1+h/x)/(x*h/x) På forhånd tak :) -
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Dansk retskrivning
ForumindlægNoget, jeg undrer mig over. Er godt klar over, at man godt må bruge en ordbog til retskrivning, men må man bruge den til alt? Altså, hvis man er færdig før tid, må man så godt gå tilbage og rette i selve diktaten og ikke det andet. -
Diktat
ForumindlægHej Nogle som har gode råd til diktat og læseprøve?? -
Læseplan?
ForumindlægHej alle ; ) Læser til matematikeksamen og ville are høre om der er nogle af jer der har gode råd mht. læseplanen. Gode metoder til at kunne huske tingene, tilrettelægning ef pauser o.s.v.Jeg ved godt at det er individuelt hvad der virker for en, men ville gerne høre andres erfaringer også. Pfh...
