Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17321 til 17340 af 31467
-
Y og X HASTER PLS HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle tilfældige punkter, som viser en ret linje, et af spørgsmålene i opgaven er, "redegør for at Y afhænger lineært af X" Skal jeg bare tale om korrelationskoefficienten? Jeg kan ikke finde på andet :/ MVH -
hjælp!
ForumindlægGør rede for følgende udsagn er sandt (x+2)*(x-2)=x^2-4 -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
integrer k1x - k2x^2
Forumindlæghej skal have hjælp til at integrere funktionen -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
hjælpp emne??
ForumindlægHar valgt fagene mat og historie?? men er helt i tvivl om, hvilket emne jeg gerne vil arbejde med?? helst et emne med mange gode kilder og et emne med kød på, så jeg mindst kan skrive 15 sider :) Nogle forslag?? eller nogen som selv har skrevet om nogle gode emner og som gav dem god karaktere? -
Renteregning
ForumindlægI min lærebog står følgende omkring renteregning: Det synes jeg ikke er så klart, faktisk forstår jeg det ikke. Er der nogen der kan give mig en ledetråd? -
Sandsynligheden for 6 rigtige og tillægstallet Lotto
ForumindlægHej derude Er der nogle som kan hjælpe mig med at regne hvad sandsynligheden er for at ha de 6 vindertal og tillægstallet Er det formlen for binomialfordeling jeg skal bruge eller hva? Håber meget der er nogle som kan hjælpe :) -
Indbyggertallet i en by logistisk vækst
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave om logistisk vækst. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe. Mvh Isabella -
Differentialregning i anvendelse
ForumindlægHvornår anvendes differentialregning; i hvilke tilfælde vil man skulle bruge differentialregning, eller i det hele taget infinitesimalregning; hvornår bruger man det og hvordan finder man ud af, man skal differentiere eller intergrere, hvis ikke der står noget som, Løs f '(x) eller Intergrer ... -
Økonomi (HJÆLP!)
Forumindlægnordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9 ... -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægFiguren viser grafen for en stykkevis lineær funktion f. Benyt figuren til at besvare nedenstående spørgsmål. a. Bestem forskriften for funktionen f. b. Bestem definitionsmængden for f. c. Bestem værdimængden for f. d. Bestem nulpunkterne for f. e. Løs ligningen f(x)=2. -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
Hjælp til redegørende spørgsmål omkring matematiske metoder indenfor GPS-systemet
ForumindlægJeg er i gang med at skrive omkring GPS og jeg har svært ved at se hvilke matematiske metoder man bruger på GPS generelt. Nogle forslag kan væren en stor hjælp. Nedenunder ligger mit dokument hvis der vil ses nærmere. Vh. Heng -
En Differantialligning
ForumindlægHej, har denne opgave hvor jeg skal finde den fuldstændige løsning kan nogen hjælpe? Mvh Mette -
x+1=0,2x+3
ForumindlægHvordan kan jeg komme frem til x? X+1=0,2x+3 er i tvivl.. -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ...
