Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17321 til 17340 af 32822
-
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Sinusralation
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er. -
Ligningsløsning 7 klasse
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1 -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Erhvervsjura
ForumindlægHej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :) -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej Har fået til opgave at bevise f(x)=-x2+1 med tretrinsreglen, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal gøre dette. Har nok sovet lidt for meget i matematik timerne. Alt hjælp bliver modtaget med kyshånd. -
HJLÆP
ForumindlægHej.. Har store problemer med følgende opgaver fra 1-årig matematik A niveau 3.023 3.062 3.070 3.088.. Hvis der er en eller flere der har lavet dem kunne det være fedt med noget hjælp. Hilsen Mia_18 -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
Gåde
ForumindlægNår man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak -
Telt Opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en matematik opgave på b niveau, og der er en del af den, der driller lidt. Der ses et billede. Generelt er det alle opgaverne, der voler problemer. Tak for hælpen på forhånd. :) -
Integralregning
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig matematik og har brug for hjælp til det her uforståelige spørgsmål: "Gør rede for det bestemte integral. Gør rede for sammenhængen ml. det bestemte integral og arealet under kurven" -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok. -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHeej. jeg skal til eksame i matematik :S Jeg har et spørgsmål, hvor man skal forklare sammenhængen mellem stamfunktioner og arealer ? Hvordan skal jeg gøre det ? og dernæst skal jeg fortælle om anvendelsee af bestemte integraler -
En linjes skæringspunkt
ForumindlægDa jeg ikke ligefrem kan siges at være et matematik-geni, ville det hjælpe mig ubeskriveligt, hvis der var en der kunne fortælle mig hvorledes jeg kan beregne en ret linjes (y= 18,467x) skæringspunkt?
