Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17361 til 17380 af 28854
-
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
1. Verdenskrig
ForumindlægMan siger, at mordet af Franz Ferdinand hans gemalinde udløste 1. Verdenskrig.. men hvorfor det?? kan nogen uddybe det for mig?:-) -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Mundtligt exam
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i Juni op til mundtlig exam, men pågrund af corona, har vi ikke lært så meget om analysering af maleri, derfor ville jeg gerne spørge om, at er der nogen som kender en hjemmeside, hvor jeg kan få vejledninger om hvad jeg skal gøre og skrive om? (Har trukket kunstneren... -
folkeeventyr
Forumindlæger der nogle som har et godt eksemple på et folkeeventyr? -
Nogle der har lyst til at kigge min projekt opgave igennem?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i morgen og mangler lige at få en til at kigge på den nogen der kunne tænke sig at hjælpe? Jeg sender problemformulering, powerpoint og hvad vi skal sige og så kan du evt. sige om det passer sammen og at ikke jeg er hoppet af sporet, jeg mangler ikke hjælp til grammatisk re... -
Ældre lyrik
ForumindlægHej mennesker Jeg skal til eksamen imorgen i dansk, men jeg forstår stadig ikke en masse inden for mit fordybelsesområde 'ældre lyrik'. Så derfor stiller jeg disse spørgsmål. Hvad kendetegner ældre lyrik? Hvorfor skrev man om det man gjorde? Hvorfor skriver man ikke om de samme emner ... -
Essay
ForumindlægHej er der nogen her inde der kan forklarer hvordan jeg skriver en analytical essay? Jeg har skrevet en summary af The rescue. Er det ligesom i dansk, hvor man laver en beretter model? Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk :( -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det? -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Matematik i praktisk anvendelse
ForumindlægHej alle :) Jeg er ved at skrive SRP, og skal diskutere på grundlag af et konkret eksempel, hvordan matematik fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets eupæriske samfund.. Er der nogle der har idéer eller måske et relevant link? Vil være kanon hvis I kunne hjælpe. Mvh Jesper -
Boganmeldelse på engelsk
ForumindlægNogen der mestrer engelsk godt, som er villig til at skrive en boganmeldelse af en bog på ca 200 sider, som skal være ca 4-5 sider? Mangler det til min SRP. Vedkommende har to uger fra i morgen af! Selvfølgelig med LØN, som vi kan snakke videre om. Mvh Alex -
Luftmodstandskoefficienten
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan jeg finder luftmodstandskoefficienten? Jeg har ikke lige en vindtunnel til rådighed, som jeg har set forskellige steder folk foreslår man skal bruge. Jeg skal bruge luftmodstandskoefficienten til beregning af luftmodstand på projektiler, hvilket jeg skal bruge i ... -
SAS - Produktionsvirksomhed eller servicevirksomhed
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP i VØ/EØ og Innovation og er i tvivl om hvilken type virksomhed SAS er? Jeg kan ikke finde ud af om de er en produktionsvirksomhed eller en service virksomhed. Er der nogle der kan hjælpe mig og evt. forklare hvorfor? Mvh Mads Iversen -
Inertimoment
ForumindlægHej! Som så mange andre er jeg i gang med SRP, og da omdrejningspunktet i denne forbindelse er inertimoment, ville jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvad man kunne beskrive vha. inertimoment og om i vidste hvor man kunne finde en bog hvori formler beskrevet samt grunlæggende information o... -
JYSK A/S
ForumindlægNogen der har case om Jysk i deres SRP i såfald kunne det være genialt at dele sit materiale og informationer om virksomheden. Hvis der er nogen der har lavet opgaver, eller er villige til at hjælpe vil det være kanon, i skal være velkommen til at bidrage med at hvad i har. På forhånd tak -
Erikson
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive SRP og er stødt på problemer. Jeg kan ikke finde ud af om erikson har et deterministisk menneskesyn eller et voluntaristisk. Jeg har været på nettet at lede men har fået forskellige svar. På forhånd tak. -
Diskussion om abstract
ForumindlægMig og min veninde har en diskussion om abstractet i SRP opgaven. Nu er mit spørgsmål så: Hvem af os har ret? Min påstand: Alle skal skrive abstract ligegyldigt om man skriver i engelsk eller ej. Min venindes påstand: Man skal kun skrive abstract hvis man skriver i engelsk. Tak for hjælpen:) -
Auschwitz-processen
ForumindlægHej Alle sammen. :D Jeg sidder med min SRP og skal redegøre for Auschwitz-processen, jeg kan bare ikke rigtig finde noget om det :(. sp vil høre om nogen af jer kan fortælle noget om det, eller har et rigtig godt link. Mvh Anja. :D
