Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17381 til 17400 af 43092
  • Artikel

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en engelsk artikel der handler om voksne som ikke accepterer at de er voksne. (De opfører sig som teenagere) Har I nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på?
  • HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved hvorfor engelske potetstant herskere overtog kontrollen i Irland i det 16. århundrede?? Tak på forhånd!
  • Emne: Grænser

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt dansk og engelsk i AT. Men jeg undrer mig over hvilke "forskellige" metoder der er i de to fag?
  • das/es

    Forumindlæg
    Hvornår bruger man ES på engelsk, og hvordan das. Fx. Det er rigtigt = Das ist rictig Det betyder da det samme ikke?
  • Ligefrem ordstilling og Omvendt ordstilling

    Forumindlæg
    hvad er forskellen på ligefrem og omvendt ordstilling, samt den vigtigste regel for, hvornår man bruger omvendt ordstilling på engelsk.?
  • England år ca. 1830-1890 - i krig?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Sidder med en engelsk tekst, som skildrer det hele meget positivt. Den er skrevet i 1860, så jeg vil meget gerne vide, hvordan England havde det økonomisk osv. i perioden heromkring.. Var de evt. i krig? Være dejligt med hjælp - på forhånd TAK
  • Diplomingeniør på DTU

    Forumindlæg
    HEj Jeg skal søger ind på diplomingeniør på DTU.. MIt gennemsnit er omkring 6,9... Tror I, at bliver optaget.. OG hvor svært er undervisningen på DTU, hvis man er dårlig til engelsk. hvad tid starter den første modul, kl. 8.00 ??. Flere info, hvis man ved mere om DTU
  • nutid og datid indeni mellem?

    Forumindlæg
    hej vil lige spørge når man skriver engelsk stil bruger man altid nutid ik? men jeg tænkte kanman nogen gang brug datid også , for nogen gang kan man faktisk ik undgå dem eller er det bare mig ?
  • sso

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at skrive sso i engelsk. Jeg har valgt at skrive om skolseskylderier. Probelemet er bare at jeg skal finde en vinkel at skrive den fra. Altså en måde at afgrense temaet.
  • Sorry for the Loss

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen herinde, der har været op til skriftlig engelsk på a-niveau, som kan huske opgaveformuleringen til teksten "Sorry for the Loss" - skrevet af Bridget Keehan. Hvilke 2 punkter var det, man bl.a. skulle fokusere på? Tak på forhånd
  • GrammaHjælp!

    Forumindlæg
    HejJeg har fået Engelsk A i år i gym., og egentlig er jeg tilfreds med det, MEN jeg stinker til grammatikken, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med den. ER der nogen der kender et godt program at lære den i? Evt. på nettet?
  • Problemformulering.

    Forumindlæg
    Hej alle,Her har i for engangs skyld et (forholdsvis) nemt spørgsmål: :-)Hvordan skriver man problemformulering på engelsk??Det er vel ikke bare Problem formulation? Jeg er siker på at der er et andet ord. Men jeg kan simpelthen ikke komme på det, og der er ingen hjælp at hente i ordbogen./Daniel
  • Ændre navn fra resume til abstract

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skriver et dokument hvor jeg har brug for at ændre navnet på resumeet. Det skal ændres fra resume til abstract, da det resumeet skrives på engelsk. Jeg bruger memoir og dansk babel. Er der nogen der ved hvordan dette gøres? Hilsen Smail K
  • "Maria llena eres de gracia" / Maria full of grace ?

    Forumindlæg
    hej! Til AT-eksamen skal jeg bruge analyse af filmen "Maria llena eres de gracia", på engelsk "Maria full of grace" inden for spansk. Nogen der har arbejdet og analyseret sprog og film, der ligger inde med nogle guldkorn, der ville kunne hjælpe mig?
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg vil gerne forberede mig til skriftlig eksamen i engelsk ved at lave nogle tidligere eksamenssæt. Problemet er bare at jeg ikke kan finde dem på nettet. Nogen som ved hvor man kan finde tidligere skriftlige eksamenssæt på b-niveau? På forhånd tak
  • hvorfor overhovedet læse!?!

    Forumindlæg
    På mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk......
  • Rettelse af tekst

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i fejlstøvsugeren for :) Tænkte lidt på, om der er nogen der gider tage et kig på det og se om der er nogle fejl :D (jeg har oversat det fra dansk til engelsk) min oversættelse: 1) That teacher, she had in the first two years, meant everything to her. 2) The...
  • Rettelse

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en meget lille tekst på engelsk. Den skulle skrives i nutid og jeg er lidt usikker på, om det er helt rigtigt og om der er nogle små fejl. Der vel ikke lige et sprogligt geni, som vil tjekke den igennem :-) (teksten står her under). It was a normal typical day in the villa...
  • Hjæælp nogen der vil rette min stil?

    Forumindlæg
    Heej nogen der gider at rette min stil ? er nemlig ret dårlig til engelsk :) : Walter Elias Disney Walter Elias Disney also named Walt Disney was born on 5th December 1901 in Chicago. He studied at Kansas City and Chicago Art Institute. Charlie Chaplin Walt Disney was very impressed. Since he ...
  • Hvad er historiske begivenheder eller tilstande?

    Forumindlæg
    Jah som overskriften lyder hvad er historiske begivenheder eller tilstande. Og hvad vil det sige "hvad er historien tendens" Det jeg vil ha forklaret "tendens" "begivenheder" Tilstande" i denne sammenhæng . Mange tak.