Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17381 til 17400 af 153151
-
Opgave 4) Om en funktion oplyses at: g(x)=1/3∙ x^3 - 6 ∙ x^2 + 5 a) Bestem g’(x) b) Løs g’(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x)
ForumindlægHjælp :) ? -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Latex - sidehoved
ForumindlægHejsaJeg er gået igang med at lege lidt med Latex, er så stødt på et problem.Kan man lave et sidehoved i Latex?? Altså noget lignende word, hvor jeg kan skrive Navn FAG dato AFleveringens navn-------------------------------------------Kan dette lade sig gøre???Hv... -
Engelsk referat, er pludselig i tvivl.
ForumindlægHej jeg sidder, og har skrevet et engelsk referat af en article, som handler om hooliganisme. Er dog pludselig blevet i tvivl om hvordan man skriver et engelsk referat, og om det er rigtigt det jeg har skrevet. Er der ikke en retningslinje om at man skal skrive i nutid, og er der andre retningsli... -
Der Brief - Lave et brev fra Martina til moderen
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige brug for hjælp her .. Vi fik noget for.. Vi skulle læse en historie der hed "Der Brief" Vi skulle læse den også skulle vi skrive et brev fra Martina til Moderen. Men jeg kan rigtig ikke finde noget om det .. det eneste jeg kan finde er at Martina sender et... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Historisk oversigt - 1980'erne
ForumindlægHeej.. Er der nogen der ligger inde med en historisk oversigt, der viser vigtige ting i 1980'erne?? Skal skrive rapport om danmsrks historie.. Håber i kan/vil hjælpe.. :) -
Hjælp til at opatille spørgsmål
ForumindlægJeg skal snart til at skrive sso i historie B og samf B. Jeg har valgt emnet: Abort- historie og lovgivning i Danmark. Jeg skal i samarbejde med mine lærere opstille en problemformulering, men syntes det er svært at finde på spørgsmål til så bredt et emne. Er der nogen der har et par input/fore... -
HF skriftlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der er nogle HF'er, som har været oppe i skriftlig engelsk og i så fald, hvad omhandlede emnerne?På forhånd -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Ydre rammer og hovedplot
ForumindlægHej ! Er der nogen, som kan fortælle mig hvad ydre rammer betyder, når man analyserer en tekst ? Og er hovedplottet historiens handling? -
3. person fortæller?
ForumindlægHej. Kan der godt være en hovedperson i en bog, hvor fortæller stilen er 3 person fortæller??? Og det sidste spørgsmål er f.eks. en hovedperson er det ikke den vigtigste person i historien??? -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-) -
Forskellen på historiebrug og erindringshistorie
ForumindlægHej:) Jeg sidder og prøve at forstå begreberne historiebrug og erindringshistorie, men jeg kan ikke helt forstå forskellen mellem de to. Som jeg har forstået det, er historiebrug måden, man som person eller gruppe bruger historien f.eks. som grundlag til ens identitet eller den nationale selvfor... -
Naja Marie Aidt's novellesamling; Bavian
ForumindlægSSO om Naja Marie Adit's novellesamling; Bavian... Indeholder analyse af 3 af novellerne, sammenligninger,kærlighedsbegrebet, forfatteren og engelsk resume af opgaven... Jeg fik selv 10 for opgaven... I er velkomne til at bruge den til indspiration... ;) -
AT (titanic)
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet en AT synpsis i fagene fysik og historie, som har skrevet om Titanic? -
SRO - hvad er det?
ForumindlægHejsa. Skal snart til at skrive en studieretningsopgave i 2g ... eller SRO, som jeg har hørt det hedder. Men hvad er det egentlig? Har søgt lidt rundt på google, men har brug for et reelt eksempel og forklaring. Og hvad i alverden er et abstract!!!? De største smil Marie. -
Jagten på et menneske... hjææælp please!
ForumindlægHej søde mennesker... Jeg har fået en masse opgaver til bogen: "Jagten på et menneske". Nogle der vil hjælpe? 1. Resume Giv et kort præcist resume af bogen. Gem dine egne meninger til senere! 2. Hvilken genre tilhører bogen ? Diskuter det i gruppen, og skab jeres egen genredefinition.... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Hvad synes I om denne problemformulering??
ForumindlægHeey alle.. Skal til at skrive 2.g opgave i historie... emnet jeg har valgt er kønsrollemønstre i industrialiseringen. Så er mit 1. udkast til en problemformulering denne her: Kvinder har altid haft en anden status end mænd. Denne opgave vil redegøre for, hvordan kønsrollemønstrene var i Danma...
