Resultater: 17421 til 17440 af 436512
-
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg var til optagelsesprøve i torsdags og kom ind. Det er ikke så svært som man tror det er Jeg ønsker held og lykke til dem der ikke har været oppe endnu -
Daniell-elementet
Forumindlæghej... i morgen skal jeg aflevere min fysik rapport nr 8.... den handler om daniell-elementet... jeg skal skrive et teori afsnit.. men jeg aner ikke hvad teorien er... jeg har kigget på den der er lagt ind her på siden men det gav ikke meget hjælp... plaese.... some one... -
massen af guldet i en kiste
ForumindlægHar virkelig brug for noget hjælp til at løse denne opgave. Opgaven lyder: Ofte stikker filmheltene i gode, gamle sørøverfilm afsted med en kiste fyldt med guld under armen. Hvad er massen af guldet i en kiste med indvendige mål: 3cm X 30cm X 20cm? -
Hjælp til skriftlige dansk eksamen 2008
ForumindlægHej!!!!! Er det nogen af jer der har lavet eksamensopgave i dansk i 2008, og ved hvad det går ud på?? -
2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægHJÆLP! 2x-3y=3 3x+y=10 HAR SERIØST BRUG FOR HJÆLP! Helt væk :S -
Hvorfor er polysakkarider (kostfibre) sundere end monosakkarider?
ForumindlægHvorfor er polysakkarider (kostfibre) sundere end monosakkarider ? :) -
Danmark(Verden idag)
ForumindlægJeg skal se på betalingsbalancen og nettoeksporten til en opgave.Er der nogle der har idéer til ting der er vigtige at se på udviklingen af?! Jeg mener ting der har betydning for ovenstående - bare så jeg ikke overser noget vigtigt... (oliepriser, kunjunkturer i ind- og udland, valutakurser, etc...) -
Når blodet passerer lungerne, optager det ilt og afgiver kuldioxid – Hvordan kan det være?
ForumindlægNår blodet passerer lungerne, optager det ilt og afgiver kuldioxid - Hvordan kan det være ? -
Hjælp til at finde et maleri.
ForumindlægHejJeg skal lave en analyse over billedet "Sat ud" af Erik Henningsen(1855-1930). Det er malet i 1892 og hænger på Statens Museum for Kunst. Mit problem er, at jeg skal finde en udgave af billedet på nettet, men jeg kan kun finde små utydelige eksemplarer.Håber at der er en herinde der ... -
Liste over ismer?
ForumindlægHejEr der nogen der har lavet en liste over alle de forskellige ismer der er.Altså socialisme,nazisme, symbolisme, feminisme og så videre...?Eller ved hvor man kan finde dem?på forhånd tak -
hvordan omskriver mnad 0,46 til %?
Forumindlægjeg har nogle opgaver for til i morgen i matematik. og jeg kan slet ikke finde ud af det der med at omskrive? s: her er der nogle af opg. omskriv 0,46 til procent= omskriv 23% til decimaltal= omskriv 1/2o til decimaltal= omskriv 16% til brøk= omskriv 17/25 til procent= er der ikke en som kan hjæl... -
Hvor høj er bakken?
ForumindlægPå en skibakke har man målt, at man køre 1245 meter, når man kører ned af pisten. Målt på et fladt kort er ruten 1200 m. a) Hvor høj er bakken? Ganger man disse to tal med hinanden eller hvad? En retvinklet trekant har et areal på 156 cm^2. den ene katete er 13 cm hvor lang er hypotenusen. H... -
Differentialregning
ForumindlægHejER der nogen der kan hjælpe mig med at besvare følgende:"Der ønskes en redegørelse for begrebet differentiabilitet, tangent samt gennemgang/omtale af regnereglerne for differentiable funktioner."PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN:-) -
SSO - Hævnen
ForumindlægHej alle Jeg skal til at vælge enme til SSO og jeg har overvejet at skrive om filmen Hævnen. Kan man skrive 12-15 sider om en film som den og hvad kunne være passende at perspektivere til? -
tetrahydrocannabiol SRP opgave
Forumindlæghejsa alle folkens her inde på studieportalen ,. sidder her og knokler med min srp opgave og har til på mandag til at lave den og er nåde til en blindgyde ARGH !! er kommet til en del i opgaven hvor jeg ikke kan finde særlig meget om tetrahydrocannabiol ? det lyder således at jeg skal beskrive te... -
Projekt - haster!
ForumindlægVi har projekt i næste uge og jeg har 2 spørgsmål 1. Jeg har stadig ikke skrevet en problemstilling, da jeg ikke kan finde ud af det! Mit emne er "Homoseksuelles ret til at adoptere". Jeg har skrevet en masse spørgsmål, som jeg skal have sat ind i en problemstilling. - Hvorfor må homos... -
SO2 - emmision
ForumindlægHey..Jeg skal foreberede noget om "Begrænsning af SO2 emmision" til kemi, men min kemi bog indeholder ikke særlig meget, og jeg har ikke umidbart kunne finde noget på google..Nogle der har nogle gode links, eller informationer som kunne være relevant at skrive i den sammenhæng ? -
Propan-3-ol?
ForumindlægHej, et lille spørgsmål:Hvorfor er der ikke noget, der hedder propan-3-ol? -
Hjælp til bevis A'(x)=f(x)
ForumindlægEn eller anden der sidder inde med et bevis for (A(x)-A(x0))/(x-x0))→f(x0) for x→x+0 hvor f er en aftagende ikke-negativ funktion defineret i [a;b] og hvor A lades betegne arealfunktion med udgangspunkt a -
engelske ord der er gode at huske..?
ForumindlægHey, jeg skal snart op til skriftlig engelsk, så ville lige høre om I kender nogle ord der er gode at huske/ der er nyttige... nogle gode sætninger måske? eller bare tillægsord?
