Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17481 til 17500 af 114887
-
dansk
Forumindlæghej Kan nogen give mig en forklaring til denne strofe af B.S Ingeman? Og søen blank og rolig står med himlen i sin favn, på dammen fjerne vogter går og lover Herrens navn. -
oxidation
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at afstemme denne reaktion med oxidation? CN2H4O --> C3N6H6+NH3+CO2 -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægSpørgsmålet lyder som følger: Hvilke genotyper/fænotyper, med hensyn til blodtyper, kan dine forældre have? Jeg har blodtypen A rhesus positiv, og umiddelbart er der ufatteligt mange kombinationer de kunne have, eller tager jeg helt fejl? Er der en nemmere måde at opskrive dette på? På forhånd... -
Massefylde
ForumindlægHjælp jeg har brug for hjælp til matematik. Jeg har om massefylde og kan virkelig ikke finde ud af det. Jeg har en række opgaver jeg håber at der en en eller flere der vil hjælpe mig med :). -
Engelske Fejlsætninger
Forumindlæg5. In Manchester they meet a local guy who told them where they could find a place to sleep. Korrekt: In Manchester they met a local guy who told them where they could find a place to sleep. Hvordan skal forklaringen til denne sætning lyde? Jeg forstår der er sket en fejl i tiden, fordi told ... -
1 Kubikcentimeter
ForumindlægHvor meget er en kubikcentimeter og hvordan kan jeg regne ud hvor stor en æske skal være når der skal være 400-600 kubikcentimeter -
Kobberindhold i legering
ForumindlægHar fået en ekstraopgave til min kemirapport, hvilket jeg har svært ved at løse, nogen der kan hjælpe? Opskriv og afstem reaktionsskemaer for reaktionen mellem kobber og salpetersyre, når reaktionsprodukterne er: 1) kobber(II)ioner og nitrogenoxid 2) kobber(II)ioner og nitrogendioxid. Beregn... -
mat opgave hjæælp
ForumindlægJeg har fundet f39;(x) : f39;(x)=3x^2-3x-6 dernæst f39;(x)=0 men når der bruges diskriminanten giver det ikke helt mening hjææælp? -
Trigonometri
Forumindlæghttp://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF11/110530%20AVU112MAT_D_opg.ashx (2,3) Har virkelig svært ved opgave (2,3) Hvordan løser I den? -
Ligning
Forumindlæg2x + 9 = 21 - x X= ???? -
Bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem m og l.
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg ikke rigtig kan komme i gang med, da jeg ikke ved hvordan den skal løses. Jeg håber der er nogen som vil kigge lidt på det og hjælpe. Opgaven lyder således: -
Fordelingsforhold - Hjælp søges!
ForumindlægHey Studieportalen! Jeg sidder her og læser op til kemi eksamen på onsdag og stødte på en opgave omkring fordelingsforhold, som jeg ikke er helt med på. Det drejer sig om opgave 1d) i følgende kemisæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM... -
Fysik partikelfysik
ForumindlægHej sidder fast i en opgave. Har ikke regnet i så mange partikelfysik opgaver, så er der nogen der kan hjælpe med at løse opg. 7a i dette opgavesæt. http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%202stx131_FYS_A_424D.ashx Har slået middellevetide... -
masse%
ForumindlægHej kan nogen hjælpe opskriv en formel for aluminiumnitrat-vand(1/9) og beregne masse% vand i forbindelsen tak på forhånd -
Hjælp til ionreaktionsskema
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med at færddiggøre og afstemme følgende reaktionsskema. Er virkelig på bar bund. Tak på forhånd :) -
Astronimi
ForumindlægHvordan er solsystemet opstået? Hvordan er solsystemet opbygget? Findes der andre "sole" i universet? Findes der liv i universet - udover her på jorden? Hvad er Drakes ligning? Hvem er Thyco Brahe? Ole Rømer? Nikolaus Kopernikus? Galileo Galilei? Isaac Newton? Johannes Kepler? Gior... -
intergrationsprøven
ForumindlægHejsa. Sidder og laver en aflevering, og jeg sidder og er lidt i tvivl om dette udsagn er korrekt. -
Integration ved substitution
ForumindlægBenyt integration ved substitution til at bestemme integralerne en der kan hjælpe med denne opgave? -
Faktorer opløsning
ForumindlægEr igang med en matematik aflevering og forstår ikke følgende opgave: Oplsø tællerog nævner i faktorer og forkort brøkkerne: x2+9+6x =? x2 +3x Ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med den ene her så burde jeg kunne lave resten selv :) -
Hjælp til ligning!
ForumindlægHej! Jeg er gået lidt i stå ved denne ligning. Håber der er nogle der kan hjælpe mig, for jeg ved ikke hvordan jeg skal løse den! Tak på forhånd! :) 3/4x = 21/3
