Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17481 til 17500 af 22496
-
NG eksamen i morgen: Det danske vejr og vejrekstremer
ForumindlægJeg har trukket følgende opgaveformulering i min 24-timers NG eksamen: 1. Gør rede for hvordan vejret udvikler sig i Danmark i forbindelse med en cyklonpassage. 2. Undersøg hvordan det danske klima har udviklet sig inden for de sidste årtier. 3. Diskuter hvorvidt ekstremt vejr – såvel i Dan... -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har prøvet at lave monotoniforholdene for denne graf – se vedhæft. Jeg er i tvivl om jeg har noteret intervallerne korrekt. Først forslag: aftagende i ]-uendelige; -5,3[u]-1,5;1,7[ voksende i ]-5,3; -1,5[u]1,7;uendelig[ Andet forslag aftagende i ]-uendelige; -5,3]u[-1,5;1,7] vok... -
Oxonium-ionen pKs-værdi
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder og læser op til årsprøve i kemi, og er kommet i tvivl om en ting... Hvad er oxonium-ionens pKs-værdi?? ét sted i mine noter, har min lærer sagt, at den er 0, og et andet sted har han sagt -1,74! Søger jeg på nettet får jeg også begge disse tal-værdier, så jeg er blev... -
Potensfunktion
ForumindlægHej mat-guys.. Jeg kan ikke rigtig forstå mine ejne noter :s Fx = fremskrivningsfaktor i x Fy = fremskrivningsfaktor i y Der gælder: Fy = Fxa Fx = a^√Fy (a roden af Fy) Kan tænke mig til at det har noget med potensfunktionen f(x)=bxa at gøre, men hvad er jeg i... -
Analyse af poesi / poetry
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på tirsdag, og et af vores hovedemner er poetry - altså en masse gamle digte på engelsk, men det siger mig ingen ting! Jeg har ingen noter eller papirer om det, hvordan man analyserer det osv. Er der nogen der kan hjælpe mig - give mig nogle stikord til hvad man isæ... -
trekantsberegning
Forumindlægi en trekant ABC er AB=11,9, BC=26,4 og vinkel C= 23,5 vinkel A er stump, bestem vinkel A jeg er nået frem til at der muligvis er 2 løsninger hvis jeg ser rigtig i mine noter, men hvilken relation jeg lige skal tage fat på, umiddelbart vil jeg jo mene sinus, men forstår ikke selv lige mine notat... -
to sætninger - omformulering
ForumindlægKræver disse sætninger omformulering? When the moon moves around the earth, not the whole moon is visible for us, because some parts of the moon are in the shadow of the earth. Dependent on how far the moon moved around the earth we have different names for the different positions of the moon. -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
Kristendom - messiasforventninger
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle derude der kan give mig et svar på. I forbindelse med Kristendomsundervisning, havde vores klasse om messiasforventninger - mit problem er, at jeg har glemt hvad messiasforventninger helt bestemt går ud på. Jeg har set på nogle af vores tekste... -
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
Cos, sin - opgaver!!
Forumindlægopgave: Et højhus er 90m højt. Enfrostklar vintermorgen står solen 10 grader over horisonten. Hvor lang en skygge kaster højhuset? Hvis højhuset kaster en skygge på 200 m, hvor højt står solen så over horisonten? Jeg ved godt man skal bruge sin, cos og den slags men har desværre mistet mine not... -
Sindsygt svært
ForumindlægJeg har en opgave som jeg bare ikke fatter, den lyder: Træhøjde: 6-7-8-9-10 ovs. Tæthed: 4500-3350-2500-2000-1600 ovs. Der oplyses at tætheden som funktion af træhøjden med god tilnærmelse kan beskrives ved: f(x)=b*xâ hvor f(X) er den anbefalede tæthed målt i rødgraner pr. hektar og x er højden ... -
SSO - Problemformulering
ForumindlægI min problemformulering indgår ordene: Redegør, undersøg og diskutér. Dette står i studieportalens vejledning om diskutér: "En diskussion indebærer, at synspunkter fra forskellige kilder stilles op overfor hinanden og kritisk vurderes på grundlag af nogle kriterier, som tydeligt angives. I ... -
Pensum både til fysik/kemi
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide, hvis der nogen der ved noget om hvad der måske kan blive pensum for fysik/kemi eller nogen der ved hvad det har været de forrige gående år. Jeg skal nemlig i 9. klasse efter sommerferien og vil gerne vide, hvad man skal kunne, når man tilslut skal til 9.klasse afgangseks... -
oversættelse af i dommen
Forumindlæghar denne her sætning, der driller: Hans advokat hævdede, at han led af en kronisk hang til computere, og i dommen krævedes det, at han skulle behandles og ikke måtte røre computere. min oversættelse: His lawyer claimed that he suffered from a chronic inclination to computers, and in the sente... -
Rettelse (lille tekst)
Forumindlæg2)"Kun ved troen alene kan mennesket blive retfærdiggjort overfor Gud, ikke gennem gode gerninger. Troen skænkes af Gud, mennesket kan kun håbe på at modtage den. 2) With the belive in God alone can the human justify to God, not with good act. The belive is given from God, the human can o... -
Sammensatte ioners ladning?
ForumindlægHej Jeg sidder her og læser til kemi eksamen, og lige nu skal jeg skrive noter til emnet ionforbindelser og sammenhængen mellem ioners ladning og det periodiske system. Det er så gået op for mig at selvom jeg har lært hvordan man finder SIMPLE ioners ladning, så har jeg aldrig fået forklare... -
hjælp. opgaven skal afleveres imorgen kl. 16
Forumindlægønsker hjælp til oversættelse.... A: The coop, which has pledged not to promote junk food products itself during children’s schedules, wants tougher rules. Forbrugsforeningen, som har lovede ikke at reklamere junk food produkter selv under børnenes program, ville sejre regler. B: The rese... -
Statistik - hjælpe maual?
ForumindlægHej! Jeg mangler konkret lidt hjælp til statistik. i vores undervisning anvender vi MegaStat, men synes det kan være svært hvornår man skal bruge hvad. Nogle der ligger inde med gode noter eller kan linke til et sted, hvor man kan se en oversigt over hvornår man bruger ex. z og t-test. ... -
Das Versprechen
ForumindlægJeg ville bare gerne vide om nogle har set denne film og evt. lavet en medfølgende analyse/gennemgang af den? Jeg har nemlig et projekt med den, hvori jeg bl.a. skal følge Sophies udvikling i forhold til den vestlige kultur og ændringerne. Jeg følger dog ikke, at jeg har været i stand til at anal...
