Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17501 til 17520 af 158923
-
Mat. opg.
ForumindlægJeg har problemer med disse opgaver:På forhånd tak.Menneskekroppen indeholder kalium. Der findes 3,5 g kalium pr. kg legemsvægt. Isotopen K-40 udgør kun 0,012% (efter vægt) af den forekommende kalium. En person vejer 64 kg. a) Beregn massen af K-40 atomer i personen. Et K-40 atom vejer 39,964 u. ... -
Differentialligninger - skriftlig eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHvilke typer af opgaver kommer der oftest under dette emne i den skriftlige eksamen uden hjælpemidler? -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Eksamensspørgsmål medicin KU
ForumindlægEr der nogen, der ved om de udtænker helt nye eksamensspørgsmål hvert år? Eller er der tale om parafraseringer af gamle eksamensspørgsmål fra de forskellige år som sættes sammen - eller måske en blanding af begge? -
Valg af uddandelse
Forumindlægjeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi... -
Har jeg bestået faget?
ForumindlægHar jeg bestået matematik hvis jeg fik 02 og 4 på årskarakteren, men 00 i den mundtlige eksamen? Hvis man tager gennemsnittet af det, er det lige akkurat bestået, men jeg ved ikke om den regel stadig gælder, eller om det er eksamenskarakterer som gælder? -
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym??? -
Naturlige aromastoffer. studentereksamen 2005 opgave 1
ForumindlægHej. jeg skal lave min første blækkemi i 3.g og skal lave opgave 1 i dette eksamenssæt. kan nogen hjælpe? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF05/Eksamen/Gl%20ordning/kemihn%202005%2010%201.ashx på forhånd tak. -
Bestem en ligning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med flg.: En linje L er givet ved ligningen 2x-y+1=0 Bestem en ligning for den linje der står vinkelret på L og går gennem punktet P(4,3) Skal man sætte 3 og 4 ind i ligningen og finde a, eller skal man først differentiere den? -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
Spørgsmål vedr. engelsk essay
ForumindlægJeg skal skrive et engelsk essay om et bestemt emne og til det, så har jeg et par spørgsmål, som vedrører engelske essays. Følgende spørgsmål vil jeg have svar på: - Jeg har hørt en masse om, at et essay på engelsk ikke er det samme som et essay på dansk. Jeg kender godt forskellen på et ... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Spørgsmål om affald ?? :(
ForumindlægHejsa <3 Kan nogen være søde at hjælpe mig med at svare på nogle af disse spørgsmål, jeg har prøvet at google på nettet, men kan ikke finde noget reelt svar :( 1- Sorterer danskerne deres affald - og i hvilken grad? 2- Er denne sortering effektiv? 3- Kan affald sorteres effektivt, hvordan? 4... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan give nogle eksempler på grænsecykler. Synes ikke at det er nok at man bare siger et isoleret lukket kurve i faseplanet. Hvordan er dette system lukket og isoleret i vores natur? -
Ledige pladser
ForumindlægTil jer som fik i afslag i lørdags, husk der er stadig masser af ledige pladser. Ug.dk skriver om ledige pladser her - http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx Ekstra bladet har samlet en oversigt over samtlige uddannelser med ledige pladser her - h... -
Terminsprøve, Stx B-Niveau Skriftlig
ForumindlægHej, Jeg ville høre, om I kunne fortælle mig, hvor man kan finde gamle eksamenssæt i Skriftlig Engelsk Stx B? Jeg skal op til terminsprøve i næste uge og kunne derfor godt tænke mig at øve mig. På forhånd tak -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, alts&#229; tage skolen seri&#248;st og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke s&#229; god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er ogs&#229; virk...
