Generelt

Har jeg bestået faget?

03. januar 2019 af narg
Har jeg bestået matematik hvis jeg fik 02 og 4 på årskarakteren, men 00 i den mundtlige eksamen?

Hvis man tager gennemsnittet af det, er det lige akkurat bestået, men jeg ved ikke om den regel stadig gælder, eller om det er eksamenskarakterer som gælder?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2019 af swpply (Slettet)

Årskarakteren tæller kun såfremt at du ikke har en eksamenskarakter.

Har du altså fået 02 som årskarakter i mundtlig matematik, 4 som årskarakter i skriftlig matematik og 00 i som eksamenskarakter i mundtlig matematik. Så er 00 der kommer til at tælle som din karakter i mundtlig matematik og 4 som tæller som karakter i skriftlig matematik.

Det vil nok hede sig at du i såfald har bestået skriftlig matematik men dumpet mundtlig.

Men for at du er på den sikre side, så vil jeg tage kontakt til din matematiklærer og høre ham/hende om din situation. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
03. januar 2019 af swpply (Slettet)

Jeg trækker mit svar i #1 tilbage.

         

Som du kan læse (kilde) har du ret. Dit samlede gennemsnit i matematik er altså (4+02+00)/3 = 02 og du har dermed akurat bestået faget matematik. Tillykke ;o)

Vedhæftet fil:swpply.png

Brugbart svar (1)

Svar #3
03. januar 2019 af guzbak

Det er det samlede. Kender en som kom op i mndt kemi og dumpede men bestod samlet faget pga. årskaraktererne.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Har jeg bestået faget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.