Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17521 til 17540 af 20689
-
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Fysik er egentlig et fag som jeg har det okay med. Men jeg er gået i stå i en opgave, som jeg meget gerne vil kunne løse. Men jeg ved virkelig ikke hvordan. Håber på hjælp, opgaven lyder således: 1. En cylindrisk bøje med en masse på 950 kg flyder lodret på havets overflade. Bøjens diam... -
Fysisk og Kemisk, hvad er forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på noget der er Fysisk og Kemisk. Har i nogle huskeregler? Fx står jeg med en opgave: "I hvilke af disse situationer er der tale om en fysisk ændring, og i hvilke er ændringen kemisk?" Flaskegas afbrændes - Fysik eller kemisk ændring Peberkorn knuses i en peberk... -
Flammefarver !!!
ForumindlægHej. Jeg skal til folkeskolens fysik eksamen torsdag og har et meget hastende spørgsmål. Jeg har kigget på et forsøg med flammefarver. Der står at man skal slå spatlen let mod siden af gasbrænderen mens den er tændt og se hvilke farver der lyser op. Man skal derefter forklare hvorfor. Er der nogl... -
Lys
Forumindlæghej. Jeg skal til eksamen i morgen i fysik... (hjælp) og jeg kunne godt bruge alt den hjælp jeg kan få. ting jeg er lidt blank på er: konstruktiv interferens / destruktiv inteferens, DIFFRAKTION (slet ingen anelse) og frekvens. og til sidst hvordan man finder bølgelængden hvis man har frekvensen ... -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen :) Jeg håber virkelig at nogle af jer eksperter gider hjælpe mig igen! jeg skal op i morgen tidlig kl 08.00 til fysik eksamen. her er mit spørgsmål der står her at man beregner differenten altså rødforskydningen ved at sige referensespektrets bølgelængde - det forskudte spetrets ... -
Optagelse på UNI
ForumindlægHEj--. jeg er sku såen en 2.g'er der ikk ved ret meget om optagelse på uni. men jeg har lidt planer om at læse medicin efter gym (2008) øhm men hvis man nu ikke har et højt gennemsnit nok til at komme ind, hva gør man så.. kan man ikke søge ind og læse matematik og fysik i et år og¨å søge... -
Forklaring af tryk 760 mmHg
ForumindlægHey folks:) Jeg har et hængeparti fra 1.g fysik: Jeg forstår ikke det her med at 1 atm = 760 mmHg. Hvad menes med at atmosfæretrykket kan bære 760 mmHg? Min tankegang er, at hvis jeg har et rør med kviksølv hiver tyngdekraften det ned til jorden og atmosfæretrykket vil inde i mit hovede bare ... -
hjælp!!
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette min fysik rapport af gammatik fejl. Jeg er ikke dansker og har brug for en der kan hjælpe mig med dansk grammatik. Selv om jeg har lær det, har jeg stadig nogle grammatik fejl eller fejl i ordstilling. Håber at finde en der vil hjælpe mig. elle... -
cirkelbevægelse.
ForumindlægHej allesammen. Har lige haft en diskussion om hvor kraften er peget hen af i en cirkelbevægelse. Jeg syntes at have lært i fysik undervisningen at denne er pegende ind af mod centrum i cirklen. Men det er kun mig der mener dette. Søgte så på nettet og fandt noget om centritetalkraft, hvor kra... -
Desposition
ForumindlægHej.. på tirsdag skal jeg op i mundtlig fysik/kemi og skal derfor lave en desposotion, men det kan jeg bare ikke finde ud af er i ikke søde og f.eks. give eksempler eller lave en lille en til mig? jeg går i 8. klasse og emnerne er: metaller, fra atomer til lyn og torden, luft og vand, syre og ... -
Ohm
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået en opgave i skolen, om at skrive en sides opgave omkring ohm. Jeg ved at ohm målinger er højest i mørke rum da vi testede det sidste gang jeg havde fysik i skolen, jeg glemte bare at høre hvorfor det nu var at det var mørkest der.. Håber nogen kan forklare mig hv... -
Lyd - udregning ?
ForumindlægHey drenge jeg står her og sidder og laver fysik opgaver. Så i de to sidste timer har jeg været fraværende (smart) og i de to timer, fik vi gennemtgået et nyt emne "lyd og bølger". Lektierne vi så fik for sidder jeg og laver. så er der en opgave jeg ikke er sikker på er regnet rigtig. ... -
bestemmelse af phi - parallaksemetoden
ForumindlægHej SP Jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan man i parallaksemetoden, er i stand til at bestemme vinklen phi (φ. på billedet "p"). Selvfølgelig uden at kende, 2/3 vinkler. Ud fra billedet, tolker jeg det som om, at der ligger en større omkreds rundt om jorden, og a... -
Radioaktivt henfald
ForumindlægHej alle . Je ghar lige trukket til fysik eksamen i morgen og jeg har fået spørgsmålene: redegør for atomets opbygning. fortæl om radioaktive isotoper og halveringtid. det med atomerne er ikke noget problem det er det andet der driller. Hvis vi nu tager en radioaktiv isotop og lader den udsende ... -
Totalrefleksion
ForumindlægJeg er i gang med en 24 timers fysik forberedelse, jeg har bla. om totalrefleksion. Jeg så engang i en film, Mumien tror jeg det var, at nede under jorden i nogle huler, havde de en masse spejle. Ét spejl fangede solens stråler, og reflekterede dem videre til et næste spejl og det spejl til et tr... -
Bølgelængde
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for... -
Lyd frekvens i rør *HASTER*
ForumindlægJeg har lavet et eksperiment i fysik, hvor jeg skulle måle bølgelænge, frekvens m.m. i et rør med en åbent side og den anden side lukket. På den åbne side banker vi et par gange, og det kommer automatisk frem i en graf på logger pro. Dette har vi gjort 2 gange med 2 forskellige længder af rør... -
Førs6te rapport!
ForumindlægHej alle sammen, da jeg snart skal til at skrive min første fysik rapport, omhandlende Magnetisme, ville jeg høre om i kunne bidrage med nogle tips, råd osv! enhver er velkommen til at komme med kommentarer! Hvordan burde jeg starte mijn indledning. hvordan burde jeg lave undertitler osv.? Det er... -
Haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal til fysik eksamen imorgen og har trukket et spørgsmål omkring idealgasligningen. Og ligemeget hvor meget jeg læser så har jeg stadig ikke helt styr på hvad den overordnet er, altså jeg ved godt at det har noget med rumfang, tryk, temperatur osv. at gøre - men kan ... -
Haster - Ohms lov
ForumindlægHej. Jeg er Celina og går i syvende. Jeg sidder begravet i fysik, og prøver at besvare forskellige opgaver. Dog er der nogle der er mig helt ufattelige, fda jeg har været syg en del i den forgangne tid. Det ville være fantastisk hvis i kunne hjælpe. Det ene er, at man skal skrive Ohms lov. Jeg ha...
