Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17521 til 17540 af 32066
-
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Haster.. 2. Andengradsligninger
Forumindlægopg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. ! -
short
ForumindlægHej er der nogen der gidre at kigge den igennem..på forhånd tak :) ... The short story was written by Richard Russo and was published in 2003. Ii is told from Hank’s point of view. He is the main character, he is 50 years old, and lives in Connecticut, in the United State of America. He has a wi... -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005... -
Overfladeareal og ukendte sider
ForumindlægTil julearrangementet skal klassen lave en masse julepynt, som de kan hænge op i klassen. Et flettet julehjerte består af et kvadrat og to halvcirkler (se figuren). Hvad er overfladearealet af julehjertet (både for- og bagside)? Hvordan finder jeg radiussen og dermed diameteren for halvcirklern... -
Trekant i firkant
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med denne opgave: En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden l, som vist på figuren: Her er et link til figuren: http://img389.imageshack.us/img389/9835/trekantifirkantvh0.png a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) bestem d... -
trigonometri
ForumindlægHej kan I hjælpe med noget? Det kan være en stor hjælp jeg har en trekant, (vedhæftet) jeg skal finde længden af siderne? kan I hjælper, prøver men kan ikke finde ud af det :) -
Privat undervisning i engelsk
ForumindlægHejsa Er der nogen som en kender hjemmeside.. For privat undervisning i engelsk.. -
Polynomier
ForumindlægFind forskriften, når vi kender a og rødderne: a = 2, rod 1=2, rod 2= 4 Kunne godt bruge hjælp! -
Komplekse tal
ForumindlægHar spurgt herinde før, efter hjælp til løsning af ligningen: log(z) = 5 + 2i, men kan simpelthen ikke få det til at passe? Jeg har prøvet at finde z ved at indsætte i polarformen: e^5*(cos(2)+isin(2)) men hvis man indsætter det i log(z), bliver det slet ikke 5 + 2i??? Nogen der har et forslag... -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
HJÆLP til løsning af 4.gradsligningen!!
ForumindlægHar fået stillet en opagve i min SSO: "Gør rede for den almindelige 4.gradsligning ax^4 + bx^3 + cx^2 + d = 0 kan reduceres til en 4.gradsligning, hvor kofficienten til 3.gradsleddet er 0." har løst 3.gradsligningen.. Ville være lykkelig for et svar!! :) -
Retteark
ForumindlægNogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december? -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-) -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
Rumfang af keglestub
ForumindlægHej Jeg har fået en trekantet kegle, en pyramide, som jeg har regnet rumfang ud af: 29 cm3. Der er sat en streg cirka i midten af keglestubbens øvre kant. Hvordan regnet jeg rumfang ud af denne? Jeg har desuden et billede af stubbens øvre flade Jeg har prøvet at søge efter svar, dog uden held....
