Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17521 til 17540 af 54698
-
Kemi VS Biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til at vælge studieretning her om et par måneder, og derfor ville jeg lige spørge om folkets holdning. Hvad er forskellen på Kemi A/B og Biotek A? Jeg har lidt en frygt for at biotek mest er en gimmick og springer over alt det basale i kemi, for at man har tid til biotek... -
Uni
ForumindlægHej, jeg vil gerne på universitet og jeg vil høre om der er nogle der kender nogle uddannelser med et lavt snit som jeg kan blive optaget på københavns universitet. -Mit snit er 3,7. -
Hestebønner
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave et AT projekt om slaver og deres kost, og en af de ting de fik meget var hestebønner og jeg vil gerne vide lidt mere om hvorfor den er så sund? Jeg ved den indeholder mange proteiner, men jeg kan ikke finde mere end det, så jeg tænkte om der er nogen herinde der ved... -
MATHOON HJÆLP? - KEMI
ForumindlægHej, kan jeg sende dig nogle få opg. som du kan løse, og hvis ikke du gider/kan løse dem, så bare angive formler, så jeg kan forstå de ??? :):D -
Organismer
ForumindlægHej, hvilke organismer ligger på grænsen til at kunne defineres som levende? -
Eksamensbevis
ForumindlægHejsa, Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal oprette denne tråd, så har oprettet den her... Anyway, jeg vil gerne vide hvordan det er med eksamensbevis, altså må man maks dumpe X antal fag før man ikke får det, eller skal ens snit bare ligge over 02? Jeg er dumpet i 2 eksamener indtil videre, ... -
Hvad går bioteknologi ud på?
ForumindlægJeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver? -
Evolution - Hvordan blev planterne dannet
ForumindlægNogen der vil give mig den størreste hjælp? Det tager måske maks 5 min. Hvordan blev planterne dannet? ? Sætter stor pris på dem som vil give mig en forklaring:) -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
Kemi og matematik
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogle, der havde nogen forslag til omkring hvordan kemi og matematik arbejder godt sammen og hvor de overlapper hinanden ? -
Nogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder?:)
ForumindlægNogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder? -
Problemstillinger om vedvarende energi
Forumindlæger der nogen der har nogen ideer til en problemstilling angående vedvarende energi (tværfargligt) -
Knæets opbygning
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave, at skulle redegøre for knæets opbygning. Kan læse mig frem til, at knæleddet er bygget som et hængsel- og glideled med tre delvis adskilte ledkamre. Jeg er dog rimelig usikker på, hvad de tre ledkamre er? På forhånd tak -
HJÆLP!
ForumindlægI vesttyskland køber Jørgensen et lille tv for 425 D-Mark. kursen på D-Mark er 348. ... -
Værdiansættelse af Bang & Olufsen
ForumindlægI forbindelse med min SRP i virksomhedsøkonomi og matematik er jeg ved at lave en værdiansættelse af Bang & Olufsen. Jeg har efterhånden fået tegnet mig et ret godt billede af hvad en værdiansættelse bør indeholde. Nedenfor ses hvad jeg på pågældende tidspunkt har ræsonneret mig frem til... -
Frigivelse af slaver i Danmark
ForumindlægHej! Jeg har en DHO opgave jeg skal aflevere i morgen, fredag d. 29 maj, klokken 14.00. Jeg har valgt at skrive om slavehandel i Danmark, og er desværre gået lidt i stå. Jeg er nået til et afsnit i min opgave, hvor jeg skal skrive om frigivelse af de danske slaver. Så vidt jeg forstår, var det ... -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
Jeg har 1 meget vigtigt spørgsmål
ForumindlægHvis man skriver SSO i engelsk A og skal lave analyse og fortolkning af en novelle, så skal man vel ikke bruge engelsker termer, terminologi? som composition, narrator, point of view osv...vel. Jeg har fået af vide at jeg skal skrive i dansk, men novellerne er på engelsk og noget af min litte... -
Hjælp til direkte oversættelse af titel.
ForumindlægHej folkens, sidder lidt fast i en oversættelse af min danske titel til min bachelor opgave, så vil lige smide mine forsøg herind, så en eventuelt kunne hjælpe mig. Tak for hjælpen. Dansk titel: "Virksomheder og forbrugeres forhold på de sociale medier" Engelsk titel (Forslag): &quo... -
Deniz dræbt! DF hvor i henne??
ForumindlægJa, hvis ikke I har ligget i koma eller på en eller anden måde har toppet Mount Everest, har I de seneste par dage nok hørt om ÖZGÜR Deniz Uzun som er blevet slået ihjel ved brutalt vis af en gruppe DANSKE unge(Rascister/Psykopater). Men denne tragiske sag til en side.. Så støtte jeg hel tilfæ...
