Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17541 til 17560 af 52987
-
Længde beregning
ForumindlægHvis jeg har en terning, hvor jeg kun har angivet diagonalen på 1. Og skal så bestemme sidernes længde. Hvordan? [URL=http://Billedeupload.dk/showpic-4444.jpg][IMG]http://Billedeupload.dk/thumb-4444.jpg[/IMG][/URL] -
Fly i jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej Et fly der er fastspændt til en 12 meter høj pæl ved hjælp af en wire bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med farten 2 m/s. Flyets masse er 200 kg, og radius i cirkelbevægelsen er 60 meter. Med hvilken kraft påvirker wiren flyet? Jeg finder først tyngdekraften på flyet. Den er 200 kg * ... -
Keynes vs. Nils Bernstein - Ledighed og konkurrenceevne
ForumindlægHej! Jeg sidder med følgende opgave: Argument'er ud fra en keynesiansk grundholdning imod nedenstående udsagn fra nationalbankdirektør Nils Bernstein: (Uddrag) : "Nu har vi haft en periode, hvor arbejdsløsheden har ligget under det naturlige niveau. Så må man nok kunne tillade,... -
hustag
ForumindlægHej... Jeg sidder med en fysikopgave der driller... en luftballon lander på et hustag, gnidningskoefficienten mellem ballon og tag er 0,7. ballonen vejer 210 kg. Hvor meget skal taget hælde før ballonen begynder at glide..? hvordan regner jeg det ud... Jeg har en formel i formelsamlingen der hedd... -
Ulighed: \frac { 1 } { ( 2 N + 3 ) ( N + 1 ) ! } \leq 10 ^ { - 3 }
ForumindlægHvordan isolerer jeg N ? mvh. -
Samling af .pdf
ForumindlægHej. Jeg har fire pdf filer jeg godt vil have samlet til en enkelt. Kan man gøre det på en nem smart måde? -
DIO opgave! :S
ForumindlægHej Alle sammen! -Kunne godt bruge hjælp til nogle gode emner, skal skrive DIO opgave i engelsk/historie. Håber I har nogle gode emner, som jeg måske ku bruge :) På forhånd tak.. -
1.g Dansk-/Historie opgave!! : hvad kan man perspektivere H.C. Andersens eventyr "Skyggen" til??!
Forumindlæghej jeg har et problem.. jeg skal aflevere min dansk-/historie opgaves problemformulering senest imorgen d. 26/5 2010. Jeg har valgt at skrive i dansk, og skal analysere H.C. Andersens eventyr "skyggen" , men jeg har ingen anelse om hvilket af Andersens andre eventyr der ville være gode... -
Spørgsmål om en Gini-Koefficient formel
ForumindlægJeg har fået den her formel udleveret af min lærer i forhold til en Gini-Koefficient opgave Jeg kan intet finde om formel nogensteder Er der mulighed for at der er nogen der kan hjælpe mig med at identificere formlen og give mig et link til hvor jeg kan læse om den specifikke formel? Formlen e... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHvad er funktionen af disse cellekomponenter? A) Cholesterol B) Kromosom C) Mikrotubuli D) Mitokondruim E) Ribosom -
Brydning
ForumindlægHvorfor sker der ingen brydning, når der bliver sendt en lysstråle ind i en cirkelformet glasklods? -
digte ; hjælp.
Forumindlæghej alle (: jeg har fået til opgav af in dansklærer, at skrive en analyse og fortolkning af digtet "Livets Hastighd" af Michael Strunge. Så her kommer mit problm; jeg har altid haft svært ved at forstå det, forælleren/digteren/forfatteren gerne vil fortælle os. Jeghar læst det igennem f... -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
Japanstudier
ForumindlægHvilke jobs er der for én, der har læst Japanstudier som bachelor og kandidat? Og kan man lave en phd for den her uddannelse? -
Emne - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle sammen, jah, nu kommer tiden snart hvor studieretningsprojektet skal udarbejdes. Jeg vil hertil høre jer alle, om i har nogle forslag til et emne jeg kan arbejde med - med Fysik og Matematik som fagene der tages udgangspunkt i. Håber på nogle gode forslag -
Uforståelig srp karakter
ForumindlægJeg fik srp karakter tilbage i aftes, min karakter blev 02 vilket jeg endelig har svært ved at forstå, eftersom at jeg har haft optil flere folk(famlilie og venner) fortælle mig at min opgave var ret god. Så det kom lidt som et shock at jeg fik sådan en lav karakter. Ville nogle af jer have mugli... -
Perspektivering til studierapporter
ForumindlægHvad gør man hvis man absolut ikke kan perspektivere til ens studierapport ? Er det så iorden selv at finde på perspektiveringer ? Jeg har forresten og farwin og socialdarwinisme .. -
differentialligninger
ForumindlægHeey (: Jeg sidder lige og terper opgaver til eksamen og er stødt ind i et lille forståelses-problem jeg håber nogle kan hjælpe med ? .. I opgaven får man følgende differentialligning opgivet: dN/dt = ((0,08t-1)/t))*N, t>0,5 funktionen N angiver antal individer i en population, mens dN/dt alts... -
Klumme
ForumindlægHej, er der nogle der lige vil give mig lidt respons på min klumme, da vi har fået af vide at vi skal rette den også aflevere den igen. :) -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
