Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 17541 til 17560 af 32798
-
Brændpunkter i elipse
ForumindlægHejsa! Har lige et spørgsmål vedrørende matematik... Der er givet en ligning 4x^2+y^2-4y=0 Jeg skal finde elipsens brændpunkter, nogen der har formlen eller en ide til hvordan? -
HJÆLP!!!
ForumindlægHey, Er der nogen som kan løse henholdsvis opgave 9.030 og 9.032 i Matematik STX A-niveau? Please hælp er helt fucked og fatter ingenting... -
Højder?
ForumindlægHvordan gør jeg..? opgaven lyder: Find højden vS i trekanten? hva kan ikke sige mere da det er fra en matematik test som vi er igang med at lave..? -
Praktisk anvendelse af differentialligning (logistisk)
ForumindlægForbereder mig til mundtlig matematik og har spørgsmålet: Vis ved eksempel hvorledes denne type differentialligning kan anvendes til løsning af praktiske problemer. Nogen der har en ide eller vil dele en opgave?? -
Finansregning
ForumindlægHej, jeg har matematik eksamen imorgen, og jeg ved ikke rigtig hvorledes jeg skal svare på mit delspørgsmål som lyder således: Redegør for, hvordan man kan isolere de enkelte parametre i kapitalformen. -
Faceliste
ForumindlægHej.. Jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen som kunne hjælpe med at finde facelisten til Matematike fs10 altså 10 klasse 4 timer i maj 2007 ? PÅ FORHOLDEN TAK :D:D -
hjælp!!
Forumindlægjeg har fået en skriftlig opgave i matematik. opgaven lyder: Hvor mange liter 50 % spiritus skal blandes med 12 liter 90 % spiritus for at få 60 % spiritus? -
hvad betyder dette?
ForumindlægF.eks. så står der i min matematik bog DM ]-uendelig;uendelig[ Hvis a≠1 er VM ]0;uendelig[ Hvis a=1 er VM={b} ?? hvad betyder dette? -
Reducering??(HJÆLP)!
ForumindlægHvordan reducere man det her: (a+b)-(2a+b) Og 4a*2+(3-7a) Jeg er ikke så god til matematik, så i må meget gerne forklare det på lavt niveu, hvis jeg kan kalde det det! - På forhånd tak (: -
-3 til eksamen !
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen i matematik på c-niveau. Vil bare lige høre om man kan få -3 selvom man møder op og ikke har styr på en skid. Eller er det laveste man kan få 00 når man møder? -
Nogle der har svarende til metematik b niveau studentereksamen maj 2007?
ForumindlægHej :) Jeg har nogle opgaver i studentereksamen matematik på b niveau som jeg ikke kan finde ud af er der nogle som kan hjælpe? :) På forhånd tka :b Hilsen Sofie -
Samme eksamensstil ?
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage matematik A på vuc som enkeltfag... tænkte på om den skriftlige eksamen ville være den samme for en hf og stx når de begge er A-niveau ? - på forhånd tak -
NOTER TIL SKRIFTLIG EKSAMEN MAT STX A
ForumindlægHej allesammen, hvor kan jeg finde gode noter til MATEMATIK STX A (skriftlig eksamen)? håber i kan hjælpe, helst nogle med eksempler :D -
Beregn middeltallet udfra frekvens
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg er lidt i tvivl om fremgangsmetoden. Opgaven lyder på at man skal finde middeltallet, og de dataer jeg har er linket nedenunder. Hvordan gør jeg? Mange hilsner -
SRO - betaling
ForumindlægHej alle, Jeg er villig til at betale en eller anden for at kigge, rette og derefter vurdere min SRO! Emne: radioaktivitet. Fag: fysik/matematik -
MANGLER OPTIMERINGS EKSEMPEL, SIMPELT
ForumindlægHej alle. Så er vi ved at nærme os faldrebet til mundtligt matematik, jeg mangler et simpelt optimerings eksempel. Så simpelt så muligt, da det spørgsmål også indenjolder monotoni forhold -
Educational systems
ForumindlægPå dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover? -
Eksponentiel ligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen, hvor jeg skal redegøre for regneregler i forbindelse med løsning af eksponentielle ligninger. Der skulle ikke være en der kunne komme med et svar på det spørgsmål ? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
Det gyldne snit og malerier
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål: hvad er sammenhængen mellem matematikken og malerierne? Har I eventuelt nogle link I kan henvende mig til, jeg ved ikke rigtigt hvad svaret kan være. På forhånd tak :) -
Lineær programmering
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg tænkte på om der er nogen som kan forklare mig hvornår der opstår et "lukket område" og et "åbent område" i Lineær programmering (med hensyn til matematik)? På forhånd tak :)
